Jegyek

„Vinales nem tud úgy motorozni a Yamahával, ahogy igazán...

MotoGP
„Vinales nem tud úgy motorozni a Yamahával, ahogy igazán szeretne”
2017.04.20. 12:57
A világbajnoki éllovas spanyol főmérnöke, Ramon Forcada szerint a hangvillások új szerzeménye kénytelen beáldozni néhány erősségét, hogy kihozza a maximumot a versenygépből. A szakember szerint két dologban kellene javulnia a fiatal pilótának.
 
Szeretnéd a helyszínen átélni a WTCC hungaroringi versenyének legendásan kiváló hangulatát, s élőben szurkolni Michelisz Norbertnek és a Zengő Motorsport pilótáinak? Akkor van egy ajánlatunk számodra, hiszen akár jegyshopunkon keresztül is megrendelheted a jegyedet a magyarországi futamra!

Maverick Vinales azóta lenyűgözi a szakembereket és a motorsport szerelmeseit, amióta tavaly Valenciában először felült a Yamahára: az összes téli tesztet az élen zárta, majd pedig Katarban és Argentínában az első két versenyen sem talált legyőzőre, így maximális pontszámmal vezeti a világbajnoki összetettet.
 
Pedig Ramon Forcada, aki az előző években a Ducatihoz átigazolt Jorge Lorenzo főmérnöke volt, most pedig Vinales mellett dolgozik, úgy gondolja, hogy a spanyol még csak nem is tudja kiaknázni teljesen az erősségeit: a korábbi Moto3-as világbajnok sokkal keményebb féktávokat venne, ám a Yamaha nem alkalmas erre, így a fiatal pilóta inkább alkalmazkodott a versenygéphez, amely inkább a kanyarkijáratokon van előnyben a rivális motorokhoz képest.
„Mavericknek olyan motor feküdne igazán, amely a Yamaha vezethetősége és tapadása mellett úgy fordul, mint a Honda, és olyan gyors, mint a Ducati” – idézi Forcada szavait a Motorsport.com. „De nyilván ez minden más versenyzőről elmondható. Mivel tudja, hogy ez lehetetlen, inkább nem úgy motorozik, ahogy neki a legkényelmesebb, hanem inkább megpróbálja kihozni abból a maximumot, amit a Yamaha kínál neki.”
 
„Szívesebben fékezne később és keményebben, és kanyarodna gyorsabban, mint ahogy egy Hondával tenné, de tisztában van vele, hogy ezzel a motorral ez nem lehetséges, ezért inkább kicsit azt másolja, amit Jorge csinált”
– magyarázta a szakember. „Most gyorsabb a kanyarokban, mint volt a Suzukival. A Yamahát úgy tervezték, hogy ezen a téren előnyben legyen: nagyon stabil a hátulja, és kiváló a tapadása a kanyarkijáratokon. Nem így szeret motorozni, de így működik a versenygép.”
 
Forcada szerint az eddigi szinte hibátlan teljesítménye ellenére van két terület, ahol Vinalesnek még előre kellene lépnie: „Javítania kellene a rajtjain, de ez csak idő kérdése. Emellett az időmérőkön hozzá kellene szoknia, hogy már az első körében megfutja a gyors időt, s nem csak a másodikban. Ha ez szombaton összejön, már vasárnap is menni fog, ha pedig jól rajtolsz, csomó galibából kimaradsz. Ha elrontod a startot a MotoGP-ben, öt versenyző megelőz még az első kanyar előtt, s ha a célod a győzelem, ez eléggé megnehezíti a dolgokat.”

Fotók: Yamaha Racing
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: