Jegyek

Vinales az élre repítette a 2016-os Yamahát az első napon

MotoGP
Vinales az élre repítette a 2016-os Yamahát az első napon
2017.11.14. 17:09
Maverick Vinales érte el a legjobb köridőt a valenciai teszt keddi felvonásán, megelőzve a 2017-es gépet először kipróbáló Johann Zarcót: óriási a kavarodás a hangvillásoknál, miközben a hatszoros világbajnok Marc Marquez harmadik lett a délelőtt az egyik motorját rettenetesen összetörő Valentino Rossit megelőzve.
 
Imádod a motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha ez a kettő igaz rád, és szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, akkor jelentkezz hozzánk gyakornoknak! Részletek ide kattintva.

Alig másfél nappal a vasárnapi idényzárót követően, kedd reggel 10 órakor újra zöldre váltott a bokszutca végi lámpa Valenciában, kezdetét vette ugyanis a szokásos kétnapos teszt első felvonása. A hűvös idő miatt eleinte csak néhányan merészkedtek ki a pályára, utána pedig sokáig Marc Marquez nevét olvashattuk az eredménylista élén. Az igazán érdekes változásokat az utolsó órákban láthattuk: előbb Johann Zarco, majd végül Maverick Vinales vette át a vezetést – a legfontosabb és legizgalmasabb viszont az volt, hogy milyen motorral tették ezt meg!
Zarco fél másodperccel ment jobbat a 2017-es géppel, mint a hétvégi időmérőn Rossi

Vinales ugyanis a 2016-os Yamaha-vázat használta, amikor az első helyet érő körét futotta, vagyis azt, amivel Zarco teljesítette a szezont, csak épp a 2018-as motorblokk prototípusával. Mindeközben a Tech3 szatellit versenyzője viszont a 2017-es vázzal lett második: csak két tizeddel maradt el spanyol márkatársától, ám ami ennél is érdekesebb, hogy fél másodperccel jobb időt ért el, mint a szombati időmérőn ugyanezzel a motorral Valentino Rossi. A „Doktor” egyébként a negyedik helyen végzett, ugyancsak a 2016-os vázzal körözve, de Vinaleshez hasonlóan ő is kipróbálta a többi verziót is – az egyiket viszont rendesen össze is törte még délben –, sőt a yamahások egy új aerodinamikai idommal is előrukkoltak a kora délután folyamán.
Rossi már az első órákban bukott

A Yamaha tehát mindhárom motorjával az élmezőnyben szerepelt (a betegeskedő Jonas Folger helyére nem nevezett senkit a Tech3), de nemcsak róluk szólt az első nap. Az immár hatszoros világbajnok például harmadikként nyitotta a „2018-as évet”: Marquez csapattársához, Dani Pedrosához hasonlóan a jövő évi Honda prototípusát is kipróbálta – sőt, egy olyan motorra még az LCR-t erősítő Cal Crutchlow is felülhetett nap folyamán. Szintén hondás volt a nap legjobb újonca Takaaki Nakagami személyében, megelőzve két sorstársát, Franco Morbidellit és Xavier Simeont, valamint a közéjük beékelődött Takumi Takahashit, aki a sérült Thomas Lüthi helyén szerepelt a Marc VDS-nél.
Pedrosa és a 2018-as prototípus Honda

A csapatot váltó versenyzők közül egyértelműen Jack Miller szerepelt a legjobban: az ausztrál azonnal ráérzett a Pramac Racing GP17-es Ducatijára, s az előkelő ötödik helyen zárt – az idejénél jobbat csak Jorge Lorenzo tudott elérni a szombati időmérőn. S ha már szóba került a spanyol: ő és gyári csapattársa, Andrea Dovizioso egyaránt egy hibrid géppel köröztek ma, a ducatis vezetők szerint ugyanis a teljesen 2018-as verziójú Desmosedici majd csak a január végi sepangi gyakorlásra készül el. Ők egyébként a hetedik és nyolcadik helyeken zártak, eléjük az Apriliával ismét megvillanó Aleix Espargaro fért még be, míg a top10-et Crutchlow zárta.
Nakagami volt a legjobb az újoncok közül

A keddi nap során természetesen történt néhány baleset is: Rossi motortörését már említettük, a legfurább incidens azonban Alvaro Bautista nevéhez fűződik, akit a hírek szerint váltóhiba miatt dobott le magáról az Avintia Racing Ducatijára. A spanyolt a high-side után elővigyázatosságból kórházba is szállították, a csapat közlése szerint azonban szerencsére nem tört el semmije, „csak” komoly fájdalmat érez a hátában. Bautista nem is tudott így gyorskört futni, de még így is többet tesztelt, mint a suzukisok, Andrea Iannone és Alex Rins ugyanis vírusos gyomorfertőzés miatt teljes egészében kihagyták a keddi napot. A valenciai kollektív teszt szerdán folytatódik ugyancsak 10 és 17 óra között – az eseményeket a 14 és 15 óra közötti szakasz kivételével ide kattintva lehet élőben követni a BT Sport közvetítésében.

Az első valenciai tesztnap végeredménye:
1. VIÑALES, Maverick Movistar Yamaha MotoGP 1:30.189     70 / 80
2. ZARCO, Johann Monster Yamaha Tech 3 1:30.389 0.200 0.200 44 / 53
3. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:30.501 0.312 0.112 45 / 70
4. ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 1:30.519 0.330 0.018 49 / 63
5. MILLER, Jack OCTO Pramac Racing 1:30.635 0.446 0.116 54 / 57
6. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:30.756 0.567 0.121 31 / 51
7. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:30.850 0.661 0.094 28 / 50
8. LORENZO, Jorge Ducati Team 1:31.059 0.870 0.209 34 / 48
9. ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:31.166 0.977 0.107 45 / 56
10. CRUTCHLOW, Cal LCR Honda Castrol 1:31.259 1.070 0.093 31 / 55
11. PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 1:31.328 1.139 0.069 13 / 52
12. SMITH, Bradley Red Bull KTM Factory Racing 1:31.415 1.226 0.087 30 / 53
13. RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:31.673 1.484 0.258 51 / 70
14. PETRUCCI, Danilo OCTO Pramac Racing 1:31.721 1.532 0.048 19 / 46
15. REDDING, Scott Aprilia Racing Team Gresini 1:32.075 1.886 0.354 61 / 64
16. ABRAHAM, Karel Pull&Bear Aspar Team 1:32.445 2.256 0.370 52 / 66
17. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:32.723 2.534 0.278 66 / 76
18. MORBIDELLI, Franco EG 0,0 Marc VDS 1:32.762 2.573 0.039 76 / 78
19. TAKAHASHI, Takumi EG 0,0 Marc VDS 1:33.569 3.380 0.807 55 / 55
20. SIMEON, Xavier Reale Avintia Racing 1:34.242 4.053 0.673 36 / 43
  BAUTISTA, Alvaro Pull&Bear Aspar Team        
  IANNONE, Andrea Team SUZUKI ECSTAR        
  RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR        

Fotók: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: