Formula-E

Vergne büntetése után Da Costa és a BMW sikerével indult a Gen2-es korszak

Hiába állt az élre a táv felénél a címvédő, technikai szabálytalanság miatt áthajtásos büntetést kapott a francia, így a pole-ból induló portugál nyerte meg az Ad Diriyah ePrix-t.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Már a verseny előtt is komoly változások voltak a Formula-E ötödik szezonjának szaúd-arábiai szezonzárója előtt: az időmérő végeredménye és a rajtrács között csak néhány ponton volt egyezés, több pilótát ugyanis megbüntettek amiatt, mert túllépték a megengedett energiaszintet. A pole-ból így is karrierje során először Antonio Felix da Costa startolhatott a kvalifikáció óta szinte teljesen felszáradt rijádi pályán – igaz, a portugál kis híján elvétette az első rajtkockát a felvezető kör végén.
 
A BMW-s megtartotta a vezetést a rajt után, mögé viszont Sebastien Buemi zárkózott fel másodiknak, megelőzve Jose Maria Lopezt és Jean-Eric Vergne-t. Rögtön az első körben történt egy baleset: az edzésen is ütköző Edoardo Mortara állt bele a falba. Mindeközben az élen Lopezt előbb Vergne, majd a csapattárs André Lotterer is lenyomta, a címvédő francia pedig megiramodott a Da Costa, Buemi duó után is. A svájcit pillanatok alatt el is kapta, így Vergne máris a második helyen haladt.
 
A DS Techeetah párosa ezután sem vett vissza: még féltávnál sem jártunk, amikor Vergne egy külső íves előzéssel a vezetést is magához ragadta Da Costától. Néhány körrel később Lotterer is áthámozta magát a portugálon: a német előzésének köszönhetően élesben is láthattuk működni az autók mellett fő újdonságnak számító támadó módot. Viszont nem sokáig örülhetett a kettős vezetésnek a Techeetah, ugyanis Vergne és Lotterer is áthajtásos büntetést kapott technikai szabálytalanság miatt – túllépték a megengedett energiaszintet –, hasonlóan többek között Alexander Simshez és Felipe Massához.
 
Ennek köszönhetően Da Costa újra az élre állt, de még Jerome D’Ambrosio, Buemi és Lopez is Vergne-ék elő került. Az argentin azonban kétszer is elvétette a támadó mód aktiválási zónáját – amelyet még módosítottak is a futam előtt a pilóták kérésére –, majd pedig ütközött is, így a háromszoros WTCC-világbajnok idejekorán búcsúzott a küzdelmektől. Lopez leálló autója miatt ráadásul a biztonsági autót is beküldték, így eltűntek a különbségek Da Costa, D’Ambrosio, Vergne és Buemi között az élen.
 
Az utolsó percekre még újraindították a futamot, Vergne pedig a támadó mód révén gyorsan levadászta mahindrás ellenfelét. Da Costát azonban már nem tudta elkapni az előző szezon bajnoka – pedig próbálkozott becsülettel –, így a portugál és a BMW sikerével indult útjára a Gen2-es korszak. Vergne lett a második, D’Ambrosio pedig a harmadik, majd jött Mitch Eveans, Lotterer és Buemi, a top10-be pedig Oliver Rowland, Daniel Abt, Lucas di Grassi és Nelson Piquet fért még be. Massa 14., Vandoorne 17. hellyel debütált. Folytatás január közepén Marrakeshben.
 
A futam végeredménye:

Fotó: Formula-E Media


Hozzászólások