MotoGP

Változik a bukással célba érők értékelésére vonatkozó szabály

A Grand Prix Commission idei utolsó ülésén több apróbb szabálymódosítást elfogadtak, amelyek közül a legérdekesebb, hogy immár nem kell együtt célba érnie a versenyzőnek és a motornak.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

November 30-án ülésezett idén utoljára a Grand Prix Commission, és több kisebb szabályváltozást is eszközöltek a 2019-es szezonra. A legérdekesebb közülük kétségkívül az, hogy immár az is érvényes célba érkezésnek számít, ha valaki bukva szeli át a célvonalat. Eddig ugyanis az volt az előírás, hogy a motornak és a versenyzőnek együtt kell áthaladnia a célvonalon, mostantól viszont egy bukás esetén is értékelik a balesetező illetőt.

Hogy mi fog számítani ilyen esetben a célba érkezés pillanatának? A motoros idejének és így a helyezésének kiszámítását a versenygép és a versenyző párosa közül utolsóként áthaladó „rész” eleje fogja meghatározni. Legutóbb amúgy a tavalyi asseni Moto3-as futamon történt ehhez hasonló incidens: Bo Bendsneyder az első tízben harcolva koccant egy riválisával és leesett a motorjáról még a célvonal előtt, amelyen külön haladt át a holland és a gépe, így nem értékelték a versenyzőt.

További lényeges változás történt azt illetően, hogy ki indulhat újra egy megszakított versenyen. Az új szabályozás kimondja: a versenyzőnek „aktívnak” kell lennie a futam piros zászlós leintése pillanatában – ez jelentheti azt, hogy még egyértelműen versenyben volt, de azt is, ha egy bukás vagy műszaki hiba után épp megpróbált visszatérni a pályára vagy a bokszutcába. Annak eldöntése, hogy mi számít „aktív” részvételnek, a MotoGP felügyelőinek hatáskörébe tartozik, a döntés ellen pedig nem lehet fellebbezni.

Emellett arról is döntés született, hogy biztonsági okokból kifolyólag a garázsban tilos lesz beindítani a versenygépeket, csakis a bokszutcában lehet megtenni azt. Ami pedig a kedvezmények elvesztését illeti: a gyengén teljesítő vagy újonnan érkező gyártók dobogós helyezései után járó engedménypontok két év után törlődnek, így nem fordulhat elő az, hogy egy márka évenként egy-egy kiugró eredmény után idővel már nem lesz jogosult a kedvezményekre.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások