MotoGP

Túl veszélyes esőben a Red Bull Ring?

A motorosok szerint a tapadás hiánya és a korlátok közelsége együtt igencsak veszélyessé tesznek bizonyos pontokat a spielbergi pályán – Cal Crutchlow szavai alapján nem kizárt, hogy a mezőny egy része nem lesz hajlandó versenyezni esőben.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

A Red Bull Ring 2016-ban csatlakozott a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárához, s azóta csak egyetlen edzést tartottak esőben, viszont a tavalyi első Moto2-es gyakorlás számos bukást hozott a célegyenes végi 1-es, valamint az azt követő hosszú egyenes végi 3-as kanyarban. Számos MotoGP-versenyző, élükön Aleix Espargaróval – akivel emiatt a Twitteren Josh Brookes is összeszólalkozott –, már tavaly is kritizálta a spielbergi pályát, amiért túl közel vannak a korlátok egyes kanyarokban, így esőben hatványozottan veszélyessé válik a versenyzés.

Márpedig az előrejelzések nem túl biztatók a hétvégi Osztrák Nagydíj kapcsán: bár a vasárnapi futamokat jó eséllyel száraz pályán rendezik majd, pénteken és szombaton komoly záporok és viharok várhatók a térségben. Cal Crutchlow szerint ez esetben nem kizárt, hogy a kemény féktávok miatt különösen veszélyeztetett királykategória szereplői közül néhányan megtagadják a versenyzést, de az biztos, hogy a Biztonsági Tanács pénteki ülésén heves vita várható:

„Megvárjuk, mi lesz, aztán beadunk egy petíciót, hogy nem fogunk versenyezni vagy ilyesmi. Mert ha ugyanaz lesz a helyzet, mint tavaly… el tudjátok képzelni, hogy 300 km/h-val száguldjunk a célegyenesben, mellettünk a fallal, ahol tavaly a Moto2-esek sorra buktak?” – tette fel a költői kérdést Crutchlow, akinek szavait a Crash.net szakoldal idézi. „Ráadásul mi jóval keményebben fékezünk, mint ők, szóval el lehet képzelni, mi történne. Közel vannak a korlátok. Ha tavaly esett volna, néhányan nem álltunk volna rajthoz. Meglátjuk, idén mi lesz.”

A szakértők szerint egyébként azért okoz a szokásosnál több problémát az eső Spielbergben, mert a hűvös osztrák telek miatt úgy van leaszfaltozva a pálya, hogy a résekbe ne tudjon befolyni a víz, s így fagy esetén se keletkezzen kár. Ez viszont értelemszerűen több állóvizet eredményez, s bár a szervezők állítólag próbáltak intézkedni ez ügyben, Crutchlow-nak továbbra is vannak kételyei: „A gond, hogy akkor nem derül ki semmi, amikor a Moto3-asok köröznek, mert nem úgy fékeznek, mint mi. Csak akkor láthatjuk, mi a helyzet, ha mi vagy a Moto2-esek hajtunk ki. Nem szeretem ezt a helyet, ez ilyen egyszerű, és tudom, hogy még nagyjából húsz versenyző így van ezzel. A motorok számára nem a legjobb ez a pálya” – vélekedett a brit, akivel többek között Dani Pedrosa és Andrea Dovizioso is egyetértett.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások