Superbike

További változások várhatók a Superbike-hétvégék programjában

Az már eldőlt, hogy idén egyik helyszínen sem lesz három futam, viszont nem kizárt, hogy a közeljövőben mégis változik a lebonyolítási formátum – már csak azért is, mert jó eséllyel megszűnik a Superstock 1000-es kategória.
Szeretnél élőben szurkolni Michelisz Norbinak, a Zengő Motorsport pilótáinak, Nagy Norbinak és Szabó Zsoltnak, valamint a szabadkártyásként induló Tassi Attilának és Nagy Daninak a Hungaroringen? Akkor rendeld meg jegyshopunkon keresztül a belépődet a WTCR hazai futamára!

Néhány évvel ezelőttig a Superbike-világbajnokság fordulóinak mindkét versenyét vasárnap rendezték, a szervezők azonban úgy döntöttek, hogy az egyiket átrakják szombatra, hogy a nézők már a hétvégék első napján is nagyobb számmal látogassanak ki a helyszínre. A szezon előtt felmerültek olyan pletykák, hogy a brit és portugál állomásokon összesen három versenyre került volna sor – egyre szombaton, kettőre vasárnap –, hogy kellően sűrű legyen a program azokon a hétvégéken, amelyen egy időzónával arrébb találhatók a kelet-európaihoz képest.

Daniel Carrera, a Superbike-vb ügyvezető igazgatója a bikesportnews.com szakoldalnak nyilatkozva az aragóniai hétvégén megerősítette, hogy idén még biztosan nem lép életbe ez a formátum, azaz minden helyszínen két futam lesz az elitkategória számára. Ugyanakkor a közeljövőt illetően bármiféle forgatókönyv elképzelhető: lehetséges, hogy maradnak a jelenlegi szombati-vasárnapi bontásnál – Carrera elmondása szerint a pályán örülnek a szombati futamnak, a vasárnapi programot viszont nem találják elég vonzónak –, szóba jöhet az imént említett duplaversenyes vasárnap, de az is felmerült, hogy a második napi futam valamelyest hosszabb legyen az elsőnél.

A program sűrítésére már csak azért is szükség lehet, mert egyre valószínűbbnek tűnik, hogy utolsó szezonját futja a Superstock 1000-es kategória, így jövőre már csak a három világbajnoki széria (Superbike, Supersport és Supersport 300) versenyezne a hétvégéken. Az ok a létszám csökkenésében keresendő: a gyártók számára egyre kevésbé vonzó a Stock1000-es kategória, így például a tegnapi, Markus Reiterberger sikerével véget ért aragóniai nyitányon már csak 21 induló volt – ez persze köszönhető a Team Grillini évad előtti visszalépésének is (a csapatvezetőt egy maffiarazzia során tartóztatták le). Carrera abban bízik, hogy a Stock1000-es alakulatok egy része fellépne a Superbike-ba, ahol ugyancsak csökkent valamelyest a mezőny nagysága, ezzel a lépéssel viszont felduzzaszthatnák a rajtrácsot – bár elmondása szerint 20-21 indulóval is lehet életképes bajnokságot szervezni.

Fotó: WorldSBK Media

Hozzászólások