Jegyek

Top10: A 2016-os szezon legjobb versenyzői – MotoGP

MotoGP
Top10: A 2016-os szezon legjobb versenyzői – MotoGP
2016.12.27. 18:04
Hagyományainkhoz híven idén is pontoztuk a weboldalunk szempontjából legfontosabb három versenysorozat szereplőit, ezek alapján pedig újfent összeállítottuk a legjobb tíz versenyző listáját. A sorban utolsóként ezúttal a MotoGP mezőnyét vettük górcső alá – lássuk, kik voltak szerintünk a legjobbak idén a királykategóriában!
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Az előző két évhez hasonlóan idén is úgy döntöttünk, hogy értékeljük az oldalunk tematikájába tartozó három fő világbajnoki széria, azaz a MotoGP, a WTCC és a Superbike-vb szereplőit. Utolsóként a gyorsasági motoros vb királykategóriájának mezőnye kerül sorra: tízes skálán osztályoztuk a pilótákat, figyelembe véve az eredményeik mellett a motorjukhoz, a csapattársukhoz vagy épp a saját korábbi teljesítményükhöz képest nyújtott produkciójukat is. Ezek alapján alakult ki az alábbi top10-es rangsor a MotoGP 2016-os szezonjának legjobbjairól (a zárójelben a csapatnév mellett a két pontérték átlaga szerepel, pontazonosság esetén pedig a világbajnoki tabellán elfoglalt helyezés döntött).
10. hely: Dani Pedrosa (Repsol Honda, 6,71) és Andrea Iannone (Ducati Team, 6,71)

A Superbike-hoz és a WTCC-hez hasonlóan itt is pontegyenlőség alakult ki a tizedik helyen, s ezúttal sem akartuk egyiküket sem lehagyni a listáról – már csak azért sem, mert mindketten futamot nyertek idén. Dani Pedrosa hiába zárta remek formában a 2015-ös idényt, talán őt vetette vissza leginkább a Michelin érkezése, aminek eredményeképp a szokásosnál is hullámzóbb teljesítményt nyújtott. Szerzett ugyan néhány dobogós helyezést, Misanóban pedig szinte a semmiből nyert, ám csapattársához képest rendkívül gyenge produkcióval állt elő – ráadásul „természetesen” ezt az évet sem úszta meg komoly sérülés nélkül.
Andrea Iannone 2016-ban is megmutatta, hogy rendkívül gyors pilóta: ő is befért néhány alkalommal a top3-ba, a Red Bull Ringen pedig karrierje első MotoGP-s győzelmével megtörte a Ducati 2010 óta tartó nyeretlenségi szériáját. Túlzott agresszivitását és forróferűjéségét azonban még mindig nem vetkőzte le magáról, aminek nem egyszer nem csak ő, hanem ellenfelei is megitták a levét: Argentínában Doviziosót, Barcelonában Lorenzót ütötte ki, ezek az incidensek pedig a versenyirányítás részéről sem maradtak megtorlatlanul. Ha a Suzukinál benő végre a feje lágya, továbbmehet velük a vinalesi úton a csúcs felé.
9. hely: Jack Miller (Marc VDS Honda, 6,78)

Bár az ausztrál még mindig nagyon sok bukást gyűjt be, s ezekre nem egyszer a futamon kerül sor, ezeket váratlanul erős teljesítményekkel tudta ellensúlyozni idén. Természetesen asseni győzelme mind közül kiemelkedik, de a többi esős versenyen is villantott, sőt Barcelonában és Phillip Islanden száraz körülmények között is befért az első tízbe a szatellit Hondával. Ahhoz azonban, hogy végképp elhallgattassa a kritikusait, 2017-ben újabb előrelépésre lesz szüksége – elsősorban a kiegyensúlyozottság terén.
8. hely: Pol Espargaro (Tech3 Yamaha, 6,85)

2015-ben többeket meglepett azzal, hogy vereséget szenvedett csapaton belül a nála kevésbé tehetségesnek tartott Bradley Smith-től, idén azonban alaposan visszavágott: a korábbi Moto2-es világbajnok mindössze két alkalommal nem ért célba, ezen kívül pedig csak egyszer szorult ki a top10-ből, eredményei pedig az összetettben és listánkon is nyolcadik helyet értek. Ha nem lett volna Crutchlow remeklése, kiemelkedett volna a szatellitek közül, jövőre pedig végre gyári csapathoz kerül – igaz, nem a Yamahához, hanem a KTM-hez, ahol tőle várhatják, hogy segítsen őket legalább a középmezőnybe felzárkóztatni.
7. hely: Hector Barbera (Avintia Ducati, 7,0)

Bár Espargaróról azt írtuk, hogy a privát versenyzők legjobbja volt Crutchlow mögött, Hector Barbera mégis megelőzi őt a rangsorunkban. A spanyol ugyanis kétéves technikával, egy GP14.2-es Ducati Desmosedicivel tudott olykor meglepően erős eredményeket elérni. Nem egyszer az edzéseken is villogott, esőben pedig versenyen is megmutatta, mire képes: Malajziában negyedik lett, Brnóban és a már felszáradt termasi pályán pedig ötödik. Nem véletlen, hogy a bolognaiak jövőre már egy GP16-ot raknak alá, amellyel még kiemelkedőbb teljesítményre lehet képes.
6. hely: Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha, 7,0)

Hiába szerzett négy futamgyőzelmet és hiába töltötte ő az élen a legtöbb kört 2016-ban, a tavalyi világbajnok produkciója legalábbis felemásra sikerült a mögöttünk hagyott évad során. Voltak olyan hétvégék, amikor ismét érinthetetlen volt, többször fordult elő azonban, hogy egyszerűen nem találta a ritmust. Esőben kifejezetten pocsék teljesítményt nyújtott (az év végére azért ezen a téren is előrelépett), de gyakran szárazon sem volt az igazi: alighanem neki is időbe telt, mire kiismerte a Michelin abroncsainak viselkedését. Egy világbajnokhoz képest nagyon gyengén sikerült ez az idény, ám megmutatta, hogy továbbra is a mezőny egyik legjobbja – a 2017-es év egyik legnagyobb kérdése, mire fog menni a Ducatival.
5. hely: Andrea Dovizioso (Ducati Team, 7,35)

A katari második helyét követően döbbenetes balszerencsés sorozatban volt része az olasznak: Termasban csapattársa, Austinban Pedrosa elszabaduló motorja ütötte ki, Le Mans-ban pedig saját hibájából esett el. A szezon közepére aztán megrázta magát, s újfent a tőle megszokott kiegyensúlyozottságával versenyzett, a vizes versenyeken pedig látszott, hogy előbb-utóbb neki is ki fog jönni a lépés. Sepangban ő lett a szezon kilencedik győztese, ezzel az ő nevéhez fűződik az új rekord, jövőre azonban javulnia kell, ha lépést akar majd tartani csapaton belül a Yamahától érkező Lorenzóval.
4. hely: Valentino Rossi (Movistar Yamaha, 7,85)

Az évad első versenyein még nem igazán találta a ritmust, utána azonban tempó alapján még meggyőzőbbnek is tűnt, mint 2015-ben, amikor egészen a valenciai fináléig ő vezette a tabellát. Európába érve kétszer is nyert, s Mugellóban is esélyesnek tűnt a győzelemre a motorhibájáig, vb-esélyei azonban nem az olaszországi műszaki probléma miatt szálltak el hamar, hanem a „Doktor” szokatlanul sok bukásának köszönhetően: Austinban már a futam elején, Assenben az élről esett ki, Motegiben pedig az ő elcsúszása is kellett Marquez korai ünnepléséhez. Ha kiküszöböli ezeket a hibákat, 2017-ben is számolni kellhet vele – főleg, ha a Yamaha is olyan versenyképes lesz, mint az idény első felében.
3. hely: Cal Crutchlow (LCR Honda, 8,35)

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a szezon legnagyobb meglepetését produkálta a brit motoros. Továbbra is bántóan sokszor dobja el a motort edzésen és versenyen egyaránt, ám az évad közepétől – tulajdonképpen azt követően, hogy megszületett a kislánya – olyan teljesítményt nyújtott, amit néhány éve a Tech3-nél láthattunk tőle. Már Németországban is második lett a száradó pályán, Brnóban pedig remek gumiválasztásával felért a csúcsra. Silverstone-ben pole-t és újabb második helyet tett hozzá ehhez, majd Ausztráliában – Marquez kiesését követően – ismét győzni tudott. Kíváncsian várjuk, 2017-ben melyik arcát mutatja majd Lucio Cecchinello versenyzője.
2. hely: Maverick Vinales (Team Suzuki Ecstar, 8,71)

2015-ben talán még kissé középszerű idényt futott a MotoGP-ben, idén azonban megmutatta, hogy a közeljövő nagy reménysége. A Suzukin belül egyértelműen lemosta a pályáról Aleix Espargarót: a „kékek” első dobogóját is ő szerezte Le Mans-ban, de természetesen mindennél fontosabb, hogy a Brit Nagydíjon meglepően domináns győzelmet aratott velük. A fiatal spanyol többször is az élmezőnyben motorozott, különösen a futamok első szakaszában, a szezonzárót követő valenciai teszten pedig mindenkit lenyűgözött azzal, milyen gyorsan ráérzett a Yamahára – a következő év egyik nem is olyan titkos favoritja lehet.
1. hely: Marc Marquez (Repsol Honda, 9,64)

Mintha egy teljesen másik Marc Marquezt láttunk volna idén, mint tavaly: a tehetségéhez és a tempójához eddig sem fért kétség, ám ezt a vb-címet nem elsősorban ezeknek köszönhetően nyerte meg. A Repsol Honda motorosa egy évvel ezelőtti bukássorozata után belátta: olykor okosabb a biztos harmadik-negyedik helyekre rámenni, mintsem kockázatot vállalni egy kétséges győzelemért. És a spanyol pontosan ennek megfelelően versenyzett 2016-ban: csak akkor volt agresszív, amikor úgy érezte, elérhető lehet egy jobb eredmény, ám a legtöbbször nem vállalt felesleges rizikót. Mindennél többet elmond, hogy bár idén is sokszor bukott, vb-címének bebiztosításáig csak egyszer esett el futamon – s akkor is behozta a motort pontszerző helyen! A még mindig csak 23 éves pilótának idén nőtt be igazán a feje lágya: ha jövőre is hozza az elképesztő sebesség és okos versenyzés kombinációját, alaposan fel kell kötniük a gatyájukat a többieknek.
 
Összeállította: Balogh Tamás, Czinege Ádám, Ferenci Péter, Kálmán András, Papdi Tamás, Sleiher Dávid és Szegedy Loretta; Fotók: crash.net, MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: