Jegyek

Top10: A 2016-os szezon legjobb versenyzői – MotoGP

MotoGP
Top10: A 2016-os szezon legjobb versenyzői – MotoGP
2016.12.27. 18:04
Hagyományainkhoz híven idén is pontoztuk a weboldalunk szempontjából legfontosabb három versenysorozat szereplőit, ezek alapján pedig újfent összeállítottuk a legjobb tíz versenyző listáját. A sorban utolsóként ezúttal a MotoGP mezőnyét vettük górcső alá – lássuk, kik voltak szerintünk a legjobbak idén a királykategóriában!
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Az előző két évhez hasonlóan idén is úgy döntöttünk, hogy értékeljük az oldalunk tematikájába tartozó három fő világbajnoki széria, azaz a MotoGP, a WTCC és a Superbike-vb szereplőit. Utolsóként a gyorsasági motoros vb királykategóriájának mezőnye kerül sorra: tízes skálán osztályoztuk a pilótákat, figyelembe véve az eredményeik mellett a motorjukhoz, a csapattársukhoz vagy épp a saját korábbi teljesítményükhöz képest nyújtott produkciójukat is. Ezek alapján alakult ki az alábbi top10-es rangsor a MotoGP 2016-os szezonjának legjobbjairól (a zárójelben a csapatnév mellett a két pontérték átlaga szerepel, pontazonosság esetén pedig a világbajnoki tabellán elfoglalt helyezés döntött).
10. hely: Dani Pedrosa (Repsol Honda, 6,71) és Andrea Iannone (Ducati Team, 6,71)

A Superbike-hoz és a WTCC-hez hasonlóan itt is pontegyenlőség alakult ki a tizedik helyen, s ezúttal sem akartuk egyiküket sem lehagyni a listáról – már csak azért sem, mert mindketten futamot nyertek idén. Dani Pedrosa hiába zárta remek formában a 2015-ös idényt, talán őt vetette vissza leginkább a Michelin érkezése, aminek eredményeképp a szokásosnál is hullámzóbb teljesítményt nyújtott. Szerzett ugyan néhány dobogós helyezést, Misanóban pedig szinte a semmiből nyert, ám csapattársához képest rendkívül gyenge produkcióval állt elő – ráadásul „természetesen” ezt az évet sem úszta meg komoly sérülés nélkül.
Andrea Iannone 2016-ban is megmutatta, hogy rendkívül gyors pilóta: ő is befért néhány alkalommal a top3-ba, a Red Bull Ringen pedig karrierje első MotoGP-s győzelmével megtörte a Ducati 2010 óta tartó nyeretlenségi szériáját. Túlzott agresszivitását és forróferűjéségét azonban még mindig nem vetkőzte le magáról, aminek nem egyszer nem csak ő, hanem ellenfelei is megitták a levét: Argentínában Doviziosót, Barcelonában Lorenzót ütötte ki, ezek az incidensek pedig a versenyirányítás részéről sem maradtak megtorlatlanul. Ha a Suzukinál benő végre a feje lágya, továbbmehet velük a vinalesi úton a csúcs felé.
9. hely: Jack Miller (Marc VDS Honda, 6,78)

Bár az ausztrál még mindig nagyon sok bukást gyűjt be, s ezekre nem egyszer a futamon kerül sor, ezeket váratlanul erős teljesítményekkel tudta ellensúlyozni idén. Természetesen asseni győzelme mind közül kiemelkedik, de a többi esős versenyen is villantott, sőt Barcelonában és Phillip Islanden száraz körülmények között is befért az első tízbe a szatellit Hondával. Ahhoz azonban, hogy végképp elhallgattassa a kritikusait, 2017-ben újabb előrelépésre lesz szüksége – elsősorban a kiegyensúlyozottság terén.
8. hely: Pol Espargaro (Tech3 Yamaha, 6,85)

2015-ben többeket meglepett azzal, hogy vereséget szenvedett csapaton belül a nála kevésbé tehetségesnek tartott Bradley Smith-től, idén azonban alaposan visszavágott: a korábbi Moto2-es világbajnok mindössze két alkalommal nem ért célba, ezen kívül pedig csak egyszer szorult ki a top10-ből, eredményei pedig az összetettben és listánkon is nyolcadik helyet értek. Ha nem lett volna Crutchlow remeklése, kiemelkedett volna a szatellitek közül, jövőre pedig végre gyári csapathoz kerül – igaz, nem a Yamahához, hanem a KTM-hez, ahol tőle várhatják, hogy segítsen őket legalább a középmezőnybe felzárkóztatni.
7. hely: Hector Barbera (Avintia Ducati, 7,0)

Bár Espargaróról azt írtuk, hogy a privát versenyzők legjobbja volt Crutchlow mögött, Hector Barbera mégis megelőzi őt a rangsorunkban. A spanyol ugyanis kétéves technikával, egy GP14.2-es Ducati Desmosedicivel tudott olykor meglepően erős eredményeket elérni. Nem egyszer az edzéseken is villogott, esőben pedig versenyen is megmutatta, mire képes: Malajziában negyedik lett, Brnóban és a már felszáradt termasi pályán pedig ötödik. Nem véletlen, hogy a bolognaiak jövőre már egy GP16-ot raknak alá, amellyel még kiemelkedőbb teljesítményre lehet képes.
6. hely: Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha, 7,0)

Hiába szerzett négy futamgyőzelmet és hiába töltötte ő az élen a legtöbb kört 2016-ban, a tavalyi világbajnok produkciója legalábbis felemásra sikerült a mögöttünk hagyott évad során. Voltak olyan hétvégék, amikor ismét érinthetetlen volt, többször fordult elő azonban, hogy egyszerűen nem találta a ritmust. Esőben kifejezetten pocsék teljesítményt nyújtott (az év végére azért ezen a téren is előrelépett), de gyakran szárazon sem volt az igazi: alighanem neki is időbe telt, mire kiismerte a Michelin abroncsainak viselkedését. Egy világbajnokhoz képest nagyon gyengén sikerült ez az idény, ám megmutatta, hogy továbbra is a mezőny egyik legjobbja – a 2017-es év egyik legnagyobb kérdése, mire fog menni a Ducatival.
5. hely: Andrea Dovizioso (Ducati Team, 7,35)

A katari második helyét követően döbbenetes balszerencsés sorozatban volt része az olasznak: Termasban csapattársa, Austinban Pedrosa elszabaduló motorja ütötte ki, Le Mans-ban pedig saját hibájából esett el. A szezon közepére aztán megrázta magát, s újfent a tőle megszokott kiegyensúlyozottságával versenyzett, a vizes versenyeken pedig látszott, hogy előbb-utóbb neki is ki fog jönni a lépés. Sepangban ő lett a szezon kilencedik győztese, ezzel az ő nevéhez fűződik az új rekord, jövőre azonban javulnia kell, ha lépést akar majd tartani csapaton belül a Yamahától érkező Lorenzóval.
4. hely: Valentino Rossi (Movistar Yamaha, 7,85)

Az évad első versenyein még nem igazán találta a ritmust, utána azonban tempó alapján még meggyőzőbbnek is tűnt, mint 2015-ben, amikor egészen a valenciai fináléig ő vezette a tabellát. Európába érve kétszer is nyert, s Mugellóban is esélyesnek tűnt a győzelemre a motorhibájáig, vb-esélyei azonban nem az olaszországi műszaki probléma miatt szálltak el hamar, hanem a „Doktor” szokatlanul sok bukásának köszönhetően: Austinban már a futam elején, Assenben az élről esett ki, Motegiben pedig az ő elcsúszása is kellett Marquez korai ünnepléséhez. Ha kiküszöböli ezeket a hibákat, 2017-ben is számolni kellhet vele – főleg, ha a Yamaha is olyan versenyképes lesz, mint az idény első felében.
3. hely: Cal Crutchlow (LCR Honda, 8,35)

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a szezon legnagyobb meglepetését produkálta a brit motoros. Továbbra is bántóan sokszor dobja el a motort edzésen és versenyen egyaránt, ám az évad közepétől – tulajdonképpen azt követően, hogy megszületett a kislánya – olyan teljesítményt nyújtott, amit néhány éve a Tech3-nél láthattunk tőle. Már Németországban is második lett a száradó pályán, Brnóban pedig remek gumiválasztásával felért a csúcsra. Silverstone-ben pole-t és újabb második helyet tett hozzá ehhez, majd Ausztráliában – Marquez kiesését követően – ismét győzni tudott. Kíváncsian várjuk, 2017-ben melyik arcát mutatja majd Lucio Cecchinello versenyzője.
2. hely: Maverick Vinales (Team Suzuki Ecstar, 8,71)

2015-ben talán még kissé középszerű idényt futott a MotoGP-ben, idén azonban megmutatta, hogy a közeljövő nagy reménysége. A Suzukin belül egyértelműen lemosta a pályáról Aleix Espargarót: a „kékek” első dobogóját is ő szerezte Le Mans-ban, de természetesen mindennél fontosabb, hogy a Brit Nagydíjon meglepően domináns győzelmet aratott velük. A fiatal spanyol többször is az élmezőnyben motorozott, különösen a futamok első szakaszában, a szezonzárót követő valenciai teszten pedig mindenkit lenyűgözött azzal, milyen gyorsan ráérzett a Yamahára – a következő év egyik nem is olyan titkos favoritja lehet.
1. hely: Marc Marquez (Repsol Honda, 9,64)

Mintha egy teljesen másik Marc Marquezt láttunk volna idén, mint tavaly: a tehetségéhez és a tempójához eddig sem fért kétség, ám ezt a vb-címet nem elsősorban ezeknek köszönhetően nyerte meg. A Repsol Honda motorosa egy évvel ezelőtti bukássorozata után belátta: olykor okosabb a biztos harmadik-negyedik helyekre rámenni, mintsem kockázatot vállalni egy kétséges győzelemért. És a spanyol pontosan ennek megfelelően versenyzett 2016-ban: csak akkor volt agresszív, amikor úgy érezte, elérhető lehet egy jobb eredmény, ám a legtöbbször nem vállalt felesleges rizikót. Mindennél többet elmond, hogy bár idén is sokszor bukott, vb-címének bebiztosításáig csak egyszer esett el futamon – s akkor is behozta a motort pontszerző helyen! A még mindig csak 23 éves pilótának idén nőtt be igazán a feje lágya: ha jövőre is hozza az elképesztő sebesség és okos versenyzés kombinációját, alaposan fel kell kötniük a gatyájukat a többieknek.
 
Összeállította: Balogh Tamás, Czinege Ádám, Ferenci Péter, Kálmán András, Papdi Tamás, Sleiher Dávid és Szegedy Loretta; Fotók: crash.net, MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: