Jegyek

Talma: „Egy teszt után döntöttem úgy, hogy újra versenyzek”

Interjú
Talma: „Egy teszt után döntöttem úgy, hogy újra versenyzek”
2012.08.07. 16:31
Talmácsi Gábor a hétvégi Honda – Talmácsi napra készülve adott villáminterjút oldalunknak, amely során visszatéréséről és a Supersporttal kapcsolatos eddigi tapasztalatairól kérdeztük a magyar versenyzőt.
 
- Szia Gábor! A magyar motorsport rajongók nagy örömére a Supersport világbajnokság misanoi futama óta új lendületet vett a profi motoros pályafutásod. Mióta érlelődött benned az elhatározás, hogy visszatérsz? A Supersport volt a fő célod, vagy voltak esetleg más opcióid is?
A kedvenc kategóriám a 600ccm. Világbajnoki szinten két lehetőség van ebben a géposztályban versenyezni. A MotoGP sorozaton belül a Moto2 vagy a Superbikeban a Supersport kategória. Világbajnokságon versenyezni újra nagyszerű érzés. Kaptam egy tesztlehetőséget a ProRace Team-től a misanoi futam előtt, ahol megtetszett a motor és a csapat, és úgy döntöttem, hogy újra versenyzek.
 
- Eddig négy futamot teljesítettél, amelyek mindegyikén pontot szereztél, ezzel pedig te vagy a legeredményesebb magyar az összetettben. Ilyen visszatérést képzeltél el, vagy tulajdonképpen semmilyen elvárásod nem volt, hanem csak élvezni szeretnéd a motorozást?
Most csak arra koncentrálok, hogy versenyről versenyre fejlődjünk közösen a ProRace csapattal. A hátralévő négy futam fontos számunkra. Nagyon jó érzés, hogy a tapasztalataimmal segíthetem a csapat munkáját, és közben élvezem a motorozást és a versenyzést.
 
- A Supersport világa gyakorlati szempontból ismeretlen volt számodra. Mik a tapasztalataid a MotoGP-hez, azon belül is a Moto2-höz képest, ahol szintén hatszázas gépek mennek. Hamar sikerült például kiismerned a Pirelli abroncsait? A paddock világa mennyiben különbözik a MotoGP-étől?
A Supersport sorozat abban különbözik a Moto2-től, hogy a Supersportban utcai sportmotorok tuning verzióival versenyzünk (Honda, Yamaha, Kawasaki,..), míg a Moto2-ben a motorblokkok azonosak (HONDA), és a vázgyártók versenyeznek egymással (pl. Moriwaki, Suter, Kalex,...). A Supersportban a motorok minimum súlya 162 kg, a Moto2-ben 140 kg. A Supersportban a tuning engedélyezett és az elektronikai segédlet is, ellentétben a Moto2-nél. Tehát pl. lehet használni kipörgésgátlót, ami rengeteget segít a verseny közben, kifejezetten az utolsó körökben, amikor a tapadás már rosszabb.
 
A gumibeszállító a Pirelli a Superbike versenysorozatban. Nagyon jól működnek ezek az abroncsok, de idő mire a versenyző megszokja és gyorsan tud vele menni. Úgy érzem, én már elég közel állok hozzá.

A paddock egészen más mint a MotoGP-ben. Úgy fogalmaznék, hogy barátságosabb. Jól érzem magam a boxban. Szinte minden fontosabb motorgyár résztvevője a sorozatnak. Fantasztikus hely :-)
 
- Még négy futam van hátra az évből, vagyis számodra lényegében most ért a feléhez a szezon. A hátralévő versenyhelyszínek mindegyike ismeretlen a számodra, azonban mivel a moszkvai aszfaltcsík most debütál a sorozatban, ezért mindenki ugyanolyan esélyekkel vág neki a soron következő orosz versenyhétvégének. Mit gondolsz, ez jobb esélyekkel kecsegtet a te szempontodból?
A ProRace Team az Intermoto Team-ből vált ki. A mi csapatunk lényegében új csapat a bajnokságban.  A moszkvai pálya egy jó lehetőség számunkra, mert ott nem lesz előnye a többi csapatnak. Ezzel azt értem, hogy új csapatként számunkra nem állnak rendelkezésre egyik pályára vonatkozóan sem előző évek alapbeállításai, tapasztalatai, telemetria adatai.
 
A verseny előtti szerdai napon mindenki tesztelhet Moszkvában. Ott kell keményen és jól dolgoznunk, hogy hozzáállítsuk a motort a pálya karakterisztikájához. A többi három pálya nagy kihívás számomra, de nekem az a tapasztalatom, hogy amennyiben a motor jól működik, akkor bármelyik pályán lehet jó eredményt elérni.
 
- Talán még korai erről beszélni, de azért mégis: A visszatérésedet követően szinte azonnal megkezdődtek a spekulációk, hogy az idei évet követően merre tovább. Vannak már elképzeléseid, vagy ezen majd csak akkor kezdesz el gondolkozni, ha vége a szezonnak?
Most a hátralévő versenyekre készülök, és amint lesz új információm, akkor azt megosztom veletek. Köszönöm a szurkolóimnak a támogatást. További szép nyarat kívánok mindenkinek. A facebook, a twitter és a talma.hu oldalaimon tudtok követni. Az aug. 11-i Honda - Talmácsi napon pedig szeretettel várok mindenkit!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: