TCR

Szabó Zsolt nem indul Monzában, de jövőre is a M1RA-nál folytatná

Egy autóval vesz részt a M1RA a TCR Európa-kupa idényzáróján: a magyar pilóta indulásához ezúttal nem állt össze a háttér, de nem kizárt, hogy 2020-ban folytatódik az együttműködés a két fél között. Az alábbiakban a magyar csapat előzetes közleményét hozzuk.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Szabó Zsolt augusztus elején az oscherslebeni forduló előtt beugróként csatlakozott a M1RA-hoz, és rögtön 15 pontot szerezve mutatkozott be az Európa-kupában. Ezután Barcelonában is pontszerző volt, ám a monzai szezonzárót kénytelen kihagyni.

„Az volt az elsődleges célom idén, hogy lediplomázzak és előkészítsem a 2020-as szezont mind a csapatkeresés, mind a szponzorgyűjtés szempontjából. Teljes mértékben váratlan és extra lehetőség volt, hogy 2019-ben autóba ülhettem a M1RA színeiben, aminek nagyon örültem, de közben végig az ésszerűséget tartottuk szem előtt. Kiváló teszt volt megismerni az autót és a csapatot, a legfontosabb azonban, hogy jövőre az elejétől ott lehessek a rajtrácson, és ezt nem akartuk veszélyeztetni azzal, ha most túlvállaljuk magunkat a monzai indulásommal” – árulta el Szabó Zsolt.

A diplomát sikeresen megszerezte, nemrég lett okleveles járműmérnök a BME alapszakját elvégezve, de a tanulmányait ezzel nem fejezte be, és már autonóm járműirányítási mérnöki mesterszakon látogatja az egyetemi kurzusokat. Fél szemmel persze már 2020-ra figyel…

„Elégedett vagyok a M1RA-val együtt töltött két versenyhétvégével, abszolút azt kaptam, amit vártam. Jó volt belülről is látni, hogy milyen profin szervezett csapatról van szó. 2020 még odébb van, így természetes, hogy ezzel kapcsolatban egyelőre vannak kérdőjelek, ám nem titok, hogy van szándék arra, hogy ez a történet ne itt és most érjen véget. Ehhez még dolgoznunk kell, de remélem, hogy jövőre együtt tudjuk folytatni, most hétvégén pedig szurkolok a srácoknak” – fogalmazott Zsolt.

Monzában így tehát a szezon során először csak egy Hyundai i30 N TCR gurul ki a pályára a mi színeinkben, amelyet Luca Engstler vezet majd, akinek még van esélye a bajnoki dobogón zárni az évet, akárcsak a M1RA-nak a csapatok értékelésében.

„Mindent megtettünk, hogy kezelni tudjuk azt a nehéz helyzetet, amibe a nyáron Oschersleben előtt váratlanul kerültünk. Mindenképpen szerettünk volna magyar versenyzőt ültetni az egyik autónkba, és örülök, hogy Zsoltival megtaláltuk az összhangot. Erőn felül teljesítettünk, hogy összeálljon a háttér az előző két versenyhétvégére, de elértük a határainkat. Bízunk benne, hogy Zsolti fog még M1RA-autót vezetni, ez azonban a jövő zenéje. Most arra koncentrálunk, hogy a sok nehézség ellenére is szép eredménnyel zárjuk a szezont” – jelentette ki Bári Dávid csapatvezető.

Forrás: M1RA Motorsport (M1RA.hu); Fotó: Szabó Zsolt Média


Hozzászólások