Superbike

Sykes: Versenytávon előreléptünk, kvalifikációs gumin erősek vagyunk

Így lehetne összefoglalni néhány szóban a BMW motorosának értékelését a jerezi tesztet követően, míg új csapattársának, Eugene Lavertynek öt év után kellett újra sornégyes motorra ülnie.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Ellentétben a néhány héttel ezelőtti aragóniai teszttel, Jerezben már pályára gurult a BMW gyári WSBK-csapata is. Tom Sykes csütörtökön a hetedik, pénteken a hatodik legjobb időt motorozta, s bár utóbbi napon 1,2 másodperc volt a hátránya Jonathan Rea-vel szemben, a második helyezettől már csak három tizeddel maradt el. Ráadásul a 2013-as világbajnok szerint jobban is sikerülhetett volna a gyorsköre, mivel bukott a kvalifikációs gumikon, de nem is elsősorban ezzel, hanem a versenytempóban mutatott előrelépés miatt volt elégedett a brit:
 
„Nagyon-nagyon erős tesztet teljesítettünk, elismerésem a teljes BMW Motorrad WorldSBK Teamnek, főleg az én oldalamon dolgozó csapatnak” – nyilatkozta Sykes a WorldSBK.com kameráinak. „Rengeteg dolgon kellett végigmennünk, de keményen dolgoztunk, és roppant elégedett vagyok azzal, amit elértünk. Úgy mehetünk el téli szünetre, hogy elégedettek lehetünk a teljesítményünkkel. Versenygumikon és versenytávon is tudtunk egyet lépni előre. Szóval szerintem ez egy jó teszt volt, egész szezonban ilyenben reménykedtünk.”
 
„Úgy döntöttünk, kihagyjuk az aragóniai tesztet, és ez kifizetődött, mert egy jól felépített tesztet teljesítettünk, remekül dolgoztunk. A motor is jól működött. A végén kipróbáltuk a kvalifikációs gumikat is, amelyek szintén hihetetlenül jól működtek, csak aztán elkövettem egy ostoba hibát. Az első néhány szektorban elég erősek voltunk a vezető időhöz képest, de sajnos hibáztam egyet a hajtűkanyarban és elestem. Szerettem volna kipróbálni a motort nagy tapadás mellett, ezért mentem még egy kört, ami persze már nem volt ideális a bukás után. De így is van extra információnk a téli szünetre, amelyen dolgozhatnak a srácok.”

 
Sykes jövőre új csapattársat kap Eugene Laverty személyében, aki Jerezben próbálhatta ki először az S1000RR-t. Nem volt persze könnyű az ír motoros dolga, az első napot követő értékelésében ki is fejtette, miért: „Nagy változás volt ez számomra, az előző öt évet V4-es motorokon töltöttem, ezért időbe telt, mire hozzászoktam a sornégyes motorhoz. De összességében jó első nap volt, az időjárás is napos volt, így azonnal kimehettünk a pályára” – fogalmazott Laverty, hozzátéve: hasznos lesz megnéznie majd Sykes adatait és visszajelzéseit, elvégre a britnek már van egy éves tapasztalata a BMW-ről. Laverty egyébként újra együtt fog dolgozni Marcus Eschenbacherrel, aki 2012-ben és 2013-ban volt a főmérnöke az Apriliánál (a szakember egyébként idén Johann Zarco mellett dolgozott a KTM-nél a MotoGP-ben).
 
Fotó: BMW Motorrad WSBK Team


Hozzászólások