F1

Sima Mercedes-dupla az 1000. versenyen, Hamiltonnal az élen

Úgy tűnik, ha Toto Wolff elkezd siránkozni, hogy a Ferrari mekkora fölényben van, azonnal rohanhatunk fogadni az Ezüst Nyilak kettős győzelmére. Az ezredik jubileumi futamon Lewis Hamilton győzött Valtteri Bottas és Sebastian Vettel előtt. A leggyorsabb köridőért járó pluszpontot ezúttal Pierre Gasly kapta.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Nem hiába a jubileumi 1000. futam a Formula-1-ben, a pilótáknak sikerült olyan rajtrácsot kialakítani a szombati időmérőn, amire mindössze másodszor volt példa a sportág 69 éves történtében: az első öt sorban kizárólag csak csapattársak álltak egymás mellett Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault és Haas sorrendben. Aztán a felvezető kör sem szokványosan sikerült, hiszen két korábbi futamgyőztes, Max Verstappen (Red Bull) és Robert Kubica (Williams) is megpördült. És ezek után milyenre sikeredett a rajt? Nos, Lewis Hamilton lerajtolta Valtteri Bottast (Mercedes), Charles Leclerc pedig Sebastian Vettelt (Ferrari), hátrébb pedig Nico Hülkenberg előzte meg Daniel Ricciardót (Renault), valamint a nyolcadik pozícióig felugrott Sergio Perez (Racing Point), ám hamar a fékre kellett lépnie mindenkinek, ugyanis bejött a virtuális safety car. Történt ugyanis, hogy Lando Norrist kilökték, és az ütközésben megsérült autókról lehulló alkatrészek ott maradtak az aszfalton.

Az ötödik körre mindenki „lehiggadt”, talán egyedül Kimi Raikkönen (Alfa Romeo) nem volt képes a vonatban elfoglalt helyét elfogadni, és fokozatosan jött előre, és a 10. kör végére már a 9. pozícióban találta magát, miután leelőzte Hülkenberget. Aztán olyan történt, ami szinte megmagyarázhatatlan volt: a Ferrari csapatvezetése szólt Leclercnek, nyomja meg, különben el kell engednie Vettelt. Nos, a fiatal monacói odalépett, az utolsó szakaszon két tizedet vert a négyszeres világbajnokra, ám ennek ellenére a célegyenes végén helyet kellett cserélniük. Leclerc körökön keresztül duzzogva reklamált a boksz felé, ám a sorrenden nem változtathatott. Holott a német még véletlenül sem tudott elmenni, ráadásul kis híján kicsúszott, miután elfékezte magát. A monacói mondta a magáét a rádióban és szűk egy másodperc hátrányban követte Vettelt.

Amíg a két Ferrari egymással foglalkozott, addig Verstappen szépen lassan elkezdett felzárkózni rájuk, ráadásul az első kerékcserével megpróbáltak az egymással foglalkozó Vettel, Leclerc duónak elévágni. Ha a németet a bokszban nem is sikerült megelőzni, a szintén kereket cserélő Vettel nyakára odaért a holland. No, neki aztán mondhatná bárki, hogy ki a gyorsabb és engedd el, neki is esett a négyszeres világbajnoknak, ám az első csatát a német nyerte. Volt idő a két versenyző csatáját nézni, ugyanis a mezőnyben máshol nem volt semmilyen küzdelem: Hamilton egyre jobban növelte előnyét, míg Raikkönen feljött a hatodik helyre Gasly elé, igaz, a 2007-es világbajnok nem volt még kint új gumikért. Ezt hamar megérezte a finn, mert Gasly visszavette a 6. pozíciót. Leclercet pedig addig tartotta kint a Ferrari, amíg a kerékcserét követően szinte csak a hosszú egyenesekben láthatta Vettelt, aki képtelen volt lerázni a piócaként tapadó Verstappent. Közben a Mercedesnél is volt egy kis panaszdélelőtt, ugyanis az élen haladó Hamilton duzzogva vette tudomásul, hogy a csapat Bottast hívta ki előbb kerékcserére. Ugyanis a finn így újra az ötszörös világbajnok mögé keveredhetett, de Hamilton gyorsan lezárta Bottas esetleges álmodozásait, és egy-két kör alatt három másodpercre növelte előnyét.

Elkezdett unalomba fulladni az F1 ezredik futama, és ha nem lett volna a mezőnyben Raikkönen vagy éppen a harmadik szabadedzésen hatalmasat bukó Alexander Albon – aki kihagyta az időmérőt, és a bokszból rajtolt –, akik elképesztő tempót diktálva előzgettek a középmezőnyben. Amikor elkezdődött a második bokszkiállás, az élmezőnyből egyedül Leclerc maradt kint, és ennek köszönhetően hirtelen a második helyen találta magát, ráadásul a Mercedes egyszerre hívta ki mindkét pilótáját. Hogy milyen alapon döntött Toto Wolff amellett, hogy Hamilton használt, míg Bottas új közepes keverékű gumival tért vissza, talán sosem tudjuk meg. Mindenesetre Bottas azonnal odaért Leclerc mögé, és két olyan kör után, amikor kerék a kerék ellen csatáztak, végül a finn megelőzte a monacóit, akinek nem jött be az egycserés taktika, mert pár kör múlva Vettel is leelőzte. És ekkor kihívták Leclercet, és az utolsó körökre friss gumikat kapott, igaz, visszaesett ötödiknek.

És innentől kezdve maximum azon izgulhattunk, hogy az 1-1,5 másodpercre egymástól száguldó Ricciardo, Perez és Raikkönen trió milyen sorrendben fog célba érni a 7. helyért zajló csatában, míg Albon ekkor már a pontszerző 10. helyen haladt, azaz a thai újonc élete harmadik F1-es versenyén a bokszból rajtolva zárhatja a jubileumi futamot pontszerzőként. Ám ehhez Romain Grosjeant (Haas) kellett maga mögött tartani... Ugyanakkor elkezdődött az utolsó körökben a leggyorsabb köridőért járó egy pontért az élmezőny külön csatája, például Hamilton percenként érdeklődött, éppen ki a leggyorsabb kör. A Red Bull például kihozta Gaslyt három körrel a vége előtt egy friss lágy gumiért, azaz a franciának a hatodik hely mellett immár a plusz pont is céljává vált.

És amíg a francia a legjobb köridőt üldözte, addig Hamilton megnyerte a jubileumi, ezredik F1-es futamot, és ezzel 75. alkalommal intették le elsőként eddigi pályafutása során. Mögötte Bottas ért be másodikként, azaz háromból harmadszor lett Mercedes-dupla, azaz ha Toto Wolff elkezd majd sírni, hogy a Ferrarinak mekkora az előnye, máris rohanhatunk a fogadóirodákba, hogy megtegyük az Ezüst Nyilak kettős gőzelmét az adott futamon. A harmadik helyre a Ferrari vezetősége által favorizált Vettel érkezett be, míg őt Verstappen, Leclerc és a leggyorsabb köridőt végül megszerző Gasly követte. A pontszerző helyeken még a tavalyi győztes, és első renaultos pontjait szerző Ricciardo, Perez, Raikkönen és Albon végzett.

„Nem tűnt egyértelműnek ez a hétvége, hiszen nem tudhattuk, hol tartunk a Ferrarihoz képest. A csapat hatalmas munkát végzett, mindenki hibátlanul dolgozott, így idén már harmadszor arattunk kettős győzelmet. Nagyon boldog vagyok” – jelentette ki Hamilton, akinek csapattársa, a második helyen végző Bottas elárulta, a rajtnál veszítette el a győzelmi esélyét. „Fura, hogy mindössze egy másodpercen múlt, hogy elveszítsem a futamot, de sajnos a rajt pillanatában kipörögtek a kerekeim, és ez Lewisnak elég volt az előzéshez. Ez van, de igyekszem visszaszerezni az összetettbeli első helyet a következő versenyen” – tette hozzá a finn.

Vettel örült, hogy odaért a dobogóra, és kiemelte, hogy jól döntött a csapat, amikor elrendelte a helycserét közte és Leclerc között. „Ez idei első pódiumom, így nagyon örülök ennek. Max ellen kemény csatát vívtam, de szeretem az ilyen helyzeteket. Sikerült magam mögött tartani, és ez volt a legfontosabb. Amikor a csapat elrendelte, hogy Charles engedjen el, jó döntést hoztak, hiszen ez volt az egyetlen lehetőség arra, hogy a Mercedest üldözzük. Sajnos nem tudtuk őket utolérni, de örülök a mostani eredménynek” – közölte a leintést követően Vettel.

Egy biztos, Hamilton a 900. futam megnyerését követően az ezrediket is behúzta, azaz az ötszörös világbajnok szeretheti a jubileumokat. Folytatás két hét múlva az Azerbajdzsáni Nagydíjjal.

A Kínai Nagydíj végeredménye:
1. Lewis Hamilton brit Mercedes  
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 6.552 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 13.744
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 27.627
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 31.276
6. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1'29.307
7. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1 kör
8. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1 kör
9. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör
10. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1 kör
11. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör
12. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1 kör
13. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör
14. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1 kör
15. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör
16. George Russell brit Williams-Mercedes 2 kör
17. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 2 kör
Nem ért célba:      
  Lando Norris brit McLaren-Renault  
  Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda  
  Nico Hülkenberg német Renault  

Fotó: Mercedes


Hozzászólások