Jegyek

Sebestyén Peti: „Nagyon sokat fejlődtünk az első...

Interjú
Sebestyén Peti: „Nagyon sokat fejlődtünk az első versenyhez képest”
2017.07.13. 17:26
Pozitívan értékeli a Supersport-vb mezőnyében szereplő magyar motoros a szezon első felét, de tudja, hogy két dologban még mindenképp fejlődnie kell az előrelépéshez. Az SSP Hungary by Pedercini Racing versenyzőjével a hungaroringi edzésnapján beszélgettünk.
 
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el.

Kihasználva a többhetes nyári szünetet – a Supersport-vb mezőnye legközelebb augusztus második felében, a Lausitzringen méri majd össze az erejét – Sebestyén Péter és csapata hazahozták a fiatal versenyző világbajnoki versenymotorját, amellyel a múlt héten a Hungaroringen edzett. A tesztnapra mi is meghívást kaptunk, így egyfelől betekinthettünk abba, hogyan is néz ki egy istálló és versenyzője számára egy ilyen, negyedórás etapokból álló edzés, másrészt néhány szót Petivel és az SSP Hungary by Pedercini Racing csapatmenedzserével, Várnai Andreával is tudtunk váltani.

„Peti menedzsere, Stefano Favaro alapította ezt a csapatot. Stefanóval 1999-ben kezdtem el először dolgozni, 2002-ben csöppentem aztán bele a motorsportba Talmácsi Gábor révén, akivel szintén együtt dolgozok a mai napig és általuk rengeteget tanultam erről a sportról. Nagy kihívás volt számomra, amikor megkaptam a teljes csapat irányítását, viszont ennyi tapasztalattal és hozzáértéssel, amit hosszú évek alatt megszereztem, tudtam, hogy képes leszek majd egyedül vinni egy Supersport-csapatot és intézni mindent, amire csak szükség lehet” – mesélte az istálló keletkezésével kapcsolatban Európa egyetlen női csapatfőnöke.
Sebestyén Peti általában a saját edzőmotorjával szokott készülni, emellett krosszozik és flat-track edzéseket is tart, így ezért is különleges alkalom, hogy most a világbajnoki gépével körözhetett: „Azért is hoztuk haza most, hogy itthoni körülmények között is kipróbálhassam, hiszen a pályát nagyon jól ismerem, így ez egy remek visszajelzés” – mondta el, miután az egyik felfutást követően alaposan átbeszélték a tapasztalatokat és a beállításokat a csapat szerelőivel, sőt még az edzésnapon szintén résztvevő világbajnokunk, Talmácsi Gábor is segített néhány ötlettel. A tervek szerint tesztelnek még majd a Hungaroringen a nyári szünetben, s remélik, hogy az idényből hátralévő négy futam (Peti idén az Európa-kupa mezőnyében szerepel, azaz csak az öreg kontinensen sorra kerülő versenyeken indul) közben is lesz lehetőségük hasonlóra.

A kategória mezőnyében a Kawasaki a legnépszerűbb motor, s egyben a legsikeresebb is, hiszen bár Lucas Mahias egy Yamahával vezeti a pontversenyt, az ötszörös világbajnok Kenan Sofuoglu révén az utóbbi öt futamot egy kawasakis motoros nyerte, s már csak öt pont a hátránya a francia mögött. De vajon milyen különbségek vannak a török címvédő és Sebestyén motorja között? „Van technikai lemaradásunk, de ez nem rajtunk múlik. Nyilván az övék egy gyári csapat, így ők olyan alkatrészekkel rendelkeznek, amelyekkel egy szatellit alakulat nem feltétlenül” – magyarázta Peti.
A magyar versenyző az elmúlt években a Superbike-világbajnokság Superbike-kategóriájában szerepelt 1000-es motorral. Így az idei szezon nemcsak kategóriaváltást hozott neki, hanem egy egészen más vezetési stílusra kell átállnia, ami a 600-as gépek sajátossága: „Teljesen másképp kell vele motorozni: nem azt mondom, hogy ezzel még szenvedek, de folyamatosan alakítani kell a stílusomon, mert az a visszajelzés, hogy még túl „superbike-osan” ülök rajta és megyek vele.”
 
Arra a kérdésre, hogy hogyan értékeli a 2017-es évad első felét, így felelt a motoros: „Mindenképpen pozitívan, mert nagyon sokat fejlődtünk az első versenyhez képest. Lehet, hogy ez az eredményekben annyira nem is mutatkozik meg, de látjuk a köridőket, illetve hogy mennyire vagyunk az élmezőnytől, ezek mind részsikerek. A szerencse még nem állt mellénk, de ha minden összeáll, jó eredményeket érhetünk el. A csapat nagyon jó, a motor is, úgy érzem, én is jó formában vagyok, szóval innen folytatjuk.”
Peti azt is tudja, miben kell fejlődnie ahhoz, hogy végre összejöjjön a pontszerzés, amelyhez a misanói 17. hellyel már egészen közel került: „Egyrészt a versenytempó a fontos, másrészt az, hogy a Superpole-on sokkal jobb helyezéseket kellene elérni. Az a gond, hogy mindig egy lépéssel le vagyunk maradva a nagyobb csapatokhoz képest, mert nincsenek korábbi adataink a pályáról, így mindig nulláról kell kezdenünk, és a Superpole-on még nem tartunk ott, hogy a leggyorsabb körömet össze tudjam rakni, ezért mindig hátulról kell rajtolnom. Vagy esetleg olyan szerencsétlenség történik, mint legutóbb, hogy az első körömben elestem, és így szintén az utolsó pozícióból kellett indulnom, pedig azt az időt tudtam motorozni, mint a 10-12. helyezett, de egy ekkora távolságot nehéz ledolgozni egy ilyen mezőnyben. Szóval jobb rajtpozíciók kellenek, utána pedig egy erős, konstans versenytempó.”

Sebestyén a szezon előtt a top3-ba kerülést tűzte ki célul az Európa-kupa értékelésében: jelenleg a negyedik helyet foglalja el, s bár továbbra is örülne, ha összejönne a dobogó, inkább csak magukkal foglalkoznak: „Nem is igazán ezzel foglalkozom, inkább az összesített eredményeket nézem, és a saját fejlődésünkre koncentrálunk. Nyilván jó lenne, ha odaérnénk a végén, továbbra is ez a cél, de elsősorban arra figyelünk, hogy saját magunkhoz képest fejlődjünk. Láttuk, hogy ha minden összeáll, oda tudunk érni.”
Várnai Andrea is pozitívan értékelte az idény eddigi eseményeit, a sok hátráltató tényező ellenére is: „Jó irányba haladunk, de nagyon sokat kell még dolgoznunk. Viszont ki merem jelenteni, hogy a világ legjobb csapata a miénk: amennyire összetartó a társaságunk, az szerintem példaértékű. Nagyon sok mindenen mentünk keresztül, számos problémánk volt az előző öt versenyen, de minden nehézség ellenére mindig egy picit előrébb tudtunk lépni. Ez is mutatja azt, hogy mekkora ereje van a csapatnak.”

„Mindenképp hosszútávra tervezünk, jövőre is szeretnénk ott lenni a mezőnyben, s ha lehet, akkor nem csak az európai futamokon, hanem akár a teljes világbajnoki szezonban” – tette hozzá a csapatmenedzser, amikor a 2018-as tervekről kérdeztük, s Peti is megerősítette, hogy ez a fő céljuk a következő szezonra. A logisztikában egyébként a Pedercini Racingtől is sok segítséget kapnak, akikkel közös bokszban dolgoznak a versenyhétvégék során. Legközelebb augusztus 20-án, a németországi Lausitzringen lesz erre példa, ezt követően pedig a naptárba idén visszatérő Portimaóban, valamint Magny-Cours-ban és Jerezben gurul még pályára az SSP Hungary by Pedercini Racing ifjú motorosa.

Fotók: Sport&Events Management
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: