Jegyek

Salzburgring - futamelőzetes

WTCC
Salzburgring - futamelőzetes
2012.05.18. 06:39
A Slovakia Ring után nem sokkal újabb helyszín debütál a túraautó-világbajnokságban: a hétvégén Ausztria is bemutatkozik egy roppant gyors versenypályával. Remélhetőleg a Salzburgringen ugyanott folytatódnak a WTCC 2012-es kiírásának küzdelmei, ahol közel két hete a Hungaroringen abbamaradtak.
 
Ausztria korábban még sosem szerepelt a túraautó-világbajnokságban, de ez különösebben nem is meglepő, hiszen a motorsport számára több legendás szereplőt is adó alpesi országban mindössze két olyan pálya van, amelyeknek megvan a licence a Nemzetközi Automobil-szövetség autóversenyeire. A korábbi F1-es helyszín, a nemrégiben felújított és Red Bull Ringre keresztelt pálya mellett a Salzburgring a másik.
 
A WTCC vezetőinek választása a Salzburgtól mintegy 15 kilométerre keletre fekvő pályára esett, amikor a német futam naptárból való kikerülése után európai helyszínt kerestek a helyére. A Salzburgringet 1968-ban kezdték el építeni, és az átadásáig alig egy év telt el. Az erdővel körülvett, megközelítőleg 42 hektáron elterülő ringet 1969-ben egy nagyszabású autós és motoros versenyhétvégével avatták fel.


 
A Salzburgringen rendezett világbajnoki futamok terén egyelőre a motorosok vezetnek, olyannyira, hogy az első autós világbajnoki verseny a hétvégi WTCC-forduló lesz, miközben a MotoGP mezőnye 1971 és 1994 között (1980 és 1992 kivételével) minden évben használta a német határhoz közeli aszfaltcsíkot. Az osztrák pálya az utóbbi években már elsősorban helyi szériák, valamint autós és motoros nyílt napok, vezetésbiztonsági tréningek és klubtalálkozók helyszíne volt.
 
A hétvégén ismét nívós verseny helyszíne lesz a 4255 méter hosszú, nagyon tempós ring. A WTCC most debütál Ausztriában, de több pilóta számára nem lesz teljesen ismeretlen a helyszín. Franz Engstlernek van talán a legtöbb tapasztalata a pályáról, ő ugyanis korábban már három alkalommal is versenyzett itt a német szupertúraautó-bajnokság keretében. Yvan Muller és Gabriele Tarquini is vezetett itt még a 90-es évek végén, és bár azóta sok idő telt el, a pálya nyomvonala nem változott, így nekik is lehet némi előnyük ebből. Bár nem kizárt, hogy mire felelevenítik emlékeiket, addigra a többiek is megtanulják a pályát. Sokkal frissebb emlékei vannak viszont Pepe Oriolának, ő tavaly megnyerte az itteni ETCC (túraautó Európa-bajnokság) futamot.
 
A nyomvonal ugyan nem változott az utóbbi években, de a biztonság, az infrastruktúra és a pályát körülvevő létesítmények fejlesztésére nagy figyelmet és körülbelül 2,5 millió eurót szenteltek a helyiek, többek közt a Red Bull támogatásával.
 
A pályán korábban igazán neves pilóták is megfordultak. Versenyzett itt például a Forma-1-ből ismert Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Jacky Ickx, John Watson és Mike Hailwood, illetve halála előtt egy héttel itt teljesítette utolsó versenyét Jochen Rindt. Aktív versenyzői pályafutása után oldtimer futamokon szerepelt itt például Juan Manuel Fangio, Niki Lauda és John Surtees is. A MotoGP világbajnoki futamain nem egyszer 100 ezer néző is a pálya köré gyűlt. A motorosok közt hat-hat győzelemmel Giacomo Agostini és Angel Nieto a legeredményesebb a Salzburgringen.
 
A pálya nyomvonala ránézésre nem tartozik a bonyolultak közé, és sokban hasonlít a marokkóihoz. Fontos különbség azonban, hogy a marrakech-i betonkatlannal ellentétben a Salzburgringen vannak bukóterek, itt tehát egy hibának még nincsenek olyan súlyos következményei. Felépítésük azonban valóban nagyon hasonló: a hosszú egyenesek és a gyors, elnyújtott kanyarok uralta pályán a féktelen száguldást lassú sikánok törik meg.
 
Az osztrák pályát több pilóta is a monzaihoz hasonlítja, hiszen mindkettő nagyon gyors, és a hétvégén is nagy jelentősége lesz a motorerőnek és a megfelelő szélárnyék-taktikának. Emiatt a pálya nem kifejezetten kedvez a BMW-nek, hiszen a német márka autóinak van némi hátránya a végsebességet tekintve a riválisokhoz képest, de a Zengő Motorsport magyar pilótái, a magyar futamon győzelmet arató Michelisz Norbert és csapattársa, Wéber Gábor optimistán várják az idei hatodik versenyhétvégét.
 
Ezzel együtt a papírforma alapján a Chevrolet és az újfejlesztésű motorral ellátott SEAT-ok küzdhetnek majd a győzelemért - legalábbis az első futamon, amikor főként az erősorrend határozza meg a rajtsorrendet. Egy kis eső azonban bármikor felforgathatja a szereposztást, márpedig Ausztriában bármikor megérkezhet az égi áldás.
 
 
A Salzburgring számokban:
- A pálya hossza 4225 méter. A versenyeken 12-12 kört tesznek meg a pilóták, így a táv 50,7 kilométer lesz mindkét futamon.
- 6 jobbos és hat balos kanyar van a pályán - a ring hivatalos honlapja szerint.
- 2 hosszú egyenes van a pályán, amelyek közül a rajt-célegyenes a hosszabb, mintegy 750 méter.
- A legmeredekebb emelkedő 3,8, a legmeredekebb lejtő 1,8 százalékos.
- A pálya legmagasabb és legalacsonyabb pontja közt mintegy 25 méter a szintkülönbség.
- A bokszutca közel 25 ezer négyzetméteres területen épült fel.
- A legkeskenyebb pont is legalább 10 méter széles a pályán.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss
Hozzászólások
Utolsó: 2017.02.20. 22:51
16 db
Utolsó: 2017.02.20. 22:42
11 db
Utolsó: 2017.02.20. 22:36
3 db
Utolsó: 2017.02.19. 21:28
12 db
Utolsó: 2017.02.19. 13:58
2 db

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: