MotoGP

Sachsenring, Futam: Marquez nyerte a gumipókert, Rossiék eltaktikázták magukat

Hiába tűnt úgy sokáig, hogy Marc Marquez előnye jelentősen csökkenni fog a Német Nagydíj után, a spanyol a legjobb ütemben cserélt motort és váltott slickekre, így a hondás végül fölényesen húzta be idei harmadik sikerét. Mellé a dobogóra Cal Crutchlow és Andrea Dovizioso állhatott még fel, míg Valentino Rossi mindössze a nyolcadik helyen zárt a száradó pályán.
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus közepén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Bár az eső már egyértelműen elállt a Sachsenringen a MotoGP futama előtt, így is vizes pályán rajtolt el a szezon kilencedik versenye – nem véletlen, hogy az első sorból indulók a Michelin lágyabb esős abroncsait tették fel. Sajnos egy hiányzó volt a mezőnyben: Stefan Bradl agyrázkódást szenvedett a délelőtti bemelegítésen bemutatott bukása során, így a német pilóta kénytelen volt kihagyni hazai futamát. A pole-ból Marc Marquez várhatta a 30 körös viadal rajtját, ám csak néhány kanyarig vezette a versenyt, miután előbb Valentino Rossi, majd Andrea Dovizioso is elment mellette, sőt Danilo Petrucci is támadta a spanyolt. Ők ketten nagyot csatáztak a harmadik helyért, míg mögöttük Hector Barbera és az asseni káoszban diadalmaskodó Jack Miller tűnt fel.

A harmadik körben helycsere történt az élen: Dovizioso előzte meg Rossit, akit aztán Petrucci is lehagyott. A Pramac Racing motorosa ráadásul gyári márkatársát is lehagyta, s ezzel az élre állt! Eggyel hátrébb Miller ment el Marquez mellett, s próbálta üldözőbe venni az előtte haladó három olaszt. A vb-éllovas egyértelműen visszafogottan motorozott, hiszen hamarosan Barbera is megelőzte őt, miközben a körülmények szemlátomást folyamatosan javultak, apránként kezdett felszáradni az aszfalt. Az egész hétvégén szenvedő Jorge Lorenzo vesszőfutása pedig tovább folytatódott: a táv harmadánál már csak az egy pontot jelentő 15. pozícióban haladt.
 
Tíz kör elteltével jött az első dráma: Petrucci az élről csúszott ki – majd a bokszba visszaérve már a motorja is kigyulladt –, így Dovizioso örökölte meg tőle a vezetést! Pár kanyarral később Marquez is elmért egy kanyart, de ő legalább megúszta bukás nélkül a sóderágyban tett látogatását – igaz, visszacsúszott a kilencedik pozícióba. Épp a hondás mögül állt ki a bokszba Andrea Iannone, aki intermediate gumikkal felszerelt géppel tért vissza a pályára, bár az olasz mintha nem teljesen lett volna elégedett ezzel a választással. Közben csapattársa, Dovizioso folyamatosan lógott el Rossi elől, akit ráadásul Barbera is megelőzött, így a „Doktor” újfent visszacsúszott a harmadik helyre.
Crutchlow beállította MotoGP-s karrierje legjobb eredményét

Valamivel túl a féltávon, egyre többen álltak ki a bokszba motort cserélni, köztük Marquez is, aki már slick gumikon tért vissza a pályára – hamarosan pedig meg is futotta velük a leggyorsabb kört! Rossiéknak is betáblázták, hogy álljon ki, ám az olasz a többi éllovassal együtt a pályán maradt, ráadásul folyamatosan közeledett Doviziosóra, Marquez azonban óriási tempót diktált a száraz abroncsokon, s már a hatodik helyre zárkózott vissza. Végül hét körrel a leintés előtt szánták rá magukat a cserére, ám ekkor Marquez már simán eléjük került: egyedül Miller maradt még kint vizes gumikon, őt azonban a spanyol már a pályán előzte meg, ezzel a repsolos az élre állt.
 
Marquez végül húsz másodperces fórral húzta be a győzelmet, ezzel zsinórban hetedik évben tudott nyerni a Sachsenringen. A második helyet nagy felzárkózás után Cal Crutchlow szerezte meg, az utolsó kör elején megelőzve Scott Reddinget, akit ráadásul még Dovizioso is lehagyott, így a gyári ducatisé lett a dobogó alsó foka. Iannone a korai motorcserével ötödik lett, míg mögöttük érkezett a Pedrosa, Miller, Rossi hármas, az interekre váltó yamahás tehát végül csak nyolcadik lett. Lorenzo végül mindössze egy pontot gyűjtött a maga 15. helyével, ezzel Marquez előnye 48 egységre hízott a címvédővel szemben, Rossi lemaradása pedig már 59 pont hondás ellenfele mögött a szezon felénél. Folytatás a nyári szünet után a Red Bull Ringen.
 
A futam végeredménye:
1. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 47'03.239
2. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda +9.857
3. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati +11.613
4. Scott REDDING GBR OCTO Pramac Yakhnich Ducati +11.992
5. Andrea IANNONE ITA Ducati Team Ducati +22.755
6. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda +25.920
7. Jack MILLER AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda +26.043
8. Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha +26.449
9. Hector BARBERA SPA Avintia Racing Ducati +26.614
10. Alvaro BAUTISTA SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia +31.274
11. Eugene LAVERTY IRL Pull & Bear Aspar Team Ducati +41.208
12. Maverick VIÑALES SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +42.158
13. Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +1'03.129
14. Aleix ESPARGARO SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +1'06.091
15. Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha +1'17.694
16. Tito RABAT SPA Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda 1 kör
17. Loris BAZ FRA Avintia Racing Ducati 2 kör
18. Yonny HERNANDEZ COL Pull & Bear Aspar Team Ducati 3 kör
Nem ért célba:        
  Pol ESPARGARO SPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha  
  Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Yakhnich Ducati  

Fotók: MotoGP Media


Hozzászólások