Jegyek

Rossi: „Még nem tudjuk, milyen irányba haladjunk”

MotoGP
Rossi: „Még nem tudjuk, milyen irányba haladjunk”
2017.11.14. 20:23
Bőséges programja volt a „Doktornak” a valenciai teszt keddi napján, hiszen összeszámolni is nehéz, hányfajta kombinációban próbálgatta a Yamaha motorjait és vázait – persze a délelőtti bukás sem segített.
 
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el.

Igencsak halovány szezont tudhat a háta mögött a Yamaha gyári alakulata, amelyet nem kis részben a váznak tulajdonítanak Valentino Rossiék. Miután a valenciai versenyen újra a régi, 2016-os verzióval álltak rajthoz, az olasz úgy fogalmazott, hogy jobban érezte magát a motoron, azzal a változattal azonban sokkal jelentősebb a hátsó gumi kopása. Ennek érdekében a hangvillások a valenciai teszt első napján több változatot is kipróbáltak mindkét versenyzőjükkel, akik egyaránt a ’16-os vázzal érték el a legjobbjukat. A negyedik helyen záró Rossi így értékelt:

„Nem volt olyan rossz napunk, mert több időt tudtunk foglalkozni a 2016-os vázzal, amellyel jónak és erősnek éreztem magam: a tempóm rendben volt, s az új gumikon is jó időt tudtam elérni. Negyedik helyen zártam, nem messze az elejétől, és az érzéseim is jók a motorral kapcsolatban, sikerült megtalálnunk a megfelelő egyensúlyt. A problémát viszont továbbra is a hátsó gumi kopása jelenti. Szóval a ’16-os váz nem elegendő, tovább kell dolgoznunk, de azt megerősíthetem, hogy a régi motorral gyorsabb tudok lenni” – fogalmazott a „Doktor”, akit a Crash.net idéz.

A helyzetet tovább bonyolította, hogy a vázak mellett a Yamaha a 2018-as blokk prototípusát is bevetette kedden, Rossi azt azonban már dél körül csúnyán összetörte, így nem sok információt tudott róla gyűjteni. „A prioritást a motorblokk jelentette, ami az első prototípusa a 2018-as megoldásnak, de sajnos két kör után buktam. Remélhetőleg sikerül megjavítani és szerdán újra használhatjuk. De amúgy szerintem talán kicsit gyorsabb lehet a motor, de a hátsó gumikopáson ez sem segít” – vélekedett a kilencszeres világbajnok, hozzátéve, hogy magát a bukást vélhetően a hideg abroncsok okozták.

Rossiék tehát rengeteg variációt kipróbáltak a kétnapos kollektív gyakorlás első felvonásán, a 38 éves motoros szerint azonban még nincs határozott álláspont azzal kapcsolatban, melyik ösvényen induljanak tovább: „Őszintén szólva, nem tudom, melyik irányt fogja követni a Yamaha. Hallottam, hogy Zarco kipróbálta a 2017-es motort, és kényelmesen érezte magát rajta. Ez is jó hír. Amit tehetünk, hogy tovább próbálkozunk, és a lehető legtöbb visszajelzést adjuk, aztán a Yamaha ezután eldönti, milyen irányba haladjunk. Közösen egyeztetjük a dolgokat, de végül a Yamaha dönt. Tudjuk, hogy a ’17-es motornak volt néhány előnye, amellyel megoldottuk az előző évi gondokat, de kipróbáltunk további vázakat, hogy visszanyerjük az akkori kényelmes érzést. Fontos lesz a döntés, de még nem tudjuk, mi lesz az.”

Fotók: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: