MotoGP

Rossi, Crutchlow és Miller is a hátsó gumival küszködött

A „Doktor” szerint inkább a beállításokban keresendő a probléma, amelyen elúszhatott a dobogós esélye, a brit és az ausztrál viszont sokkal rejtélyesebb gondokról beszélt.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Gyakorlatilag a teljes mezőny a kemény keverékű hátsó gumira szavazott a Brit Nagydíjon, ami a hőség fényében nem is volt meglepő. Voltak viszont néhányan, akik problémákról számoltak be a hátsó abronccsal kapcsolatban. Közéjük tartozott a második helyről rajtoló Valentino Rossi is, aki végül a dobogóra sem fért fel, sőt tíz másodperccel elmaradt az Alex Rins, Marc Marquez, Maverick Vinales triótól. A MotoGP.com kamerái előtt nyilatkozva nem volt túl boldog az olasz:

„Negyedik hely, de nem vagyunk elégedettek, mert többet akartunk. Szerettünk volna harcolni a dobogóért, hiszen az első sorból rajtoltam, és főleg az edzéseken jó volt a tempóm. A verseny viszont nehezebb volt, mert jobban küszködtem a hátsó tapadással. Már az elején sem voltam olyan gyors, mint tegnap, de főleg a második felében kellett visszalassítanom, mert sokat csúszkáltam. Egyszerűen nem voltam elég erős ma.”

A gumiproblémák kapcsán Rossi inkább beállításbeli gondokra gyanakszik – minderről a Motorsport.com hasábjain beszélt: „A hátsó gumim teljesen tönkrement a végére, akárcsak Calé és Jacké, és azt hiszem, valamelyest Francóé is. Szerintem a mi esetünkben ez inkább a saját problémánk, mivel sajnos Maverickhez és Fabióhoz képest mindig jobban küszködünk a hátsó tapadással. Úgy tűnik, ma melegebb volt az idő, s jobban szenvedtem például Maverickhez képest, mivel Maverick szombaton elég sok kört megtett ezzel a gumival, és a tempója pontosan ugyanolyan volt, mint ma. Jó voltam szombaton, közelebb voltam Maverickhez, de ma több problémával szembesültünk. Rá kell jönnünk, hogyan kímélhetjük jobban a hátsó abroncsot, hogy kevésbé szenvedjünk.”
A yamahás tehát nem a Michelin termékeit érezte felelősnek a szenvedésért, Cal Crutchlow viszont már rejtélyesebben fogalmazott. A brit néhány hete az Olasz Nagydíj után már összetűzésbe került a francia gumigyártóval, miután a hátsó abroncsából egy nagyobb rész ki is szakadt Mugellóban. Arra a kérdésre, hogy Silverstone-ban is hasonló történt-e, így felelt az LCR Honda versenyzője: „Nem mondhatom el, mert akkor bajban leszünk.”

A hatodik helyen befutó Crutchlow persze azért részletesebben is beszélt a történtekről: „Az első körtől kezdve nem volt tapadásom, megint problémám volt a hátsó gumival. Nem tudjuk, mi az, nem tudjuk az okát, de hasonló volt Mugellóhoz, ismét a hátsó abronccsal akadt gondunk. Képtelenség, hogy Petrucci másfél másodperccel legyen gyorsabb nálunk a futam végén. Nem Danilo ellen beszélek, nyilván nagyszerű motoros, de a különbség egyszerűen nevetséges. Néhány gumi kitartott, néhány nem. Láthattuk, hogy másoknak is komoly problémái voltak, de az első körtől kezdve tudtam, hogy nincs meg a kellő tapadás ahhoz, hogy harcolni tudjak.”

A harmadik érintett versenyző Jack Miller volt, de a nyolcadik pozíciót elcsípő ausztrál sem tudta megfejteni, mi is volt a probléma: „Már az első körben néztem az egyenesben, hogy Cal és Danilo hátsó gumija füstöl, mégis óriási előnyt motoroztak ki. Azt mondtam magamban: ’atyavilág, mit csinálok rosszul?’. Mindent és annak az ellenkezőjét is kipróbáltam, hogy tapadást nyerjek, de képtelen voltam rá” – fogalmazott a Pramac Ducati motorosa.

Fotók: Yamaha Racing, LCR Honda


Hozzászólások