Jegyek

Ribeiro: „A WTCC2 ellenére is a világbajnokság a...

WTCC
Ribeiro: „A WTCC2 ellenére is a világbajnokság a túraautózás csúcsa”
2017.01.04. 13:44
Francois Ribeiro szerint a WTCC2 bevezetése sem sodorja veszélybe a világbajnokság presztízsét, sőt a széria első embere úgy véli, ezzel a kategóriával könnyebbé válik a feljebb lépés a versenyzők számára.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

November legvégén a Motorsport Világtanács rábólintott arra az elképzelésre, hogy 2017-től kezdődően az FIA TCN2-es szabályrendszerének megfelelő autók – ezek csak apróságokban térnek el a TCR-specifikációtól – is rajthoz állhassanak a világbajnokság futamain az úgynevezett WTCC2 kategórián belül. A lépésre azok után volt szükség, hogy a Lada bejelentette: távozik a sorozatból, így idén hárommal kevesebb kocsit láthatunk majd a rajtrácson, ezzel pedig a létszám a sportszabályzatban minimumként megfogalmazott 16 induló alá csökkenhet. Sokak szerint ezzel a WTCC megindult a lejtőn, s bár a problémákat ő is elismeri, Francois Ribeiro másképp látja a helyzetet:
 
„Érzékeljük azokat az anyagi nehézségeket, amelyekkel a pilótáknak és a csapatoknak kell szembenézniük a TC1-es bajnokság kapcsán” – idézi a túraautó-vb általános igazgatójának szavait az Autosport.com szakoldal. „Miközben a WTCC továbbra is a túraautózás csúcsa marad, a WTCC2 jó lehetőséget fog kínálni a jövő lehetséges bajnokainak, hogy világszinten megmutathassák a tehetségüket, s egy FIA által kiosztott címért küzdhessenek, ugyanakkor egy megfizethetőbb, TCN2-es specifikációjú autóval. A WTCC2 résztvevői mind profitálni fognak a nemzetközi média-megjelenésekből és promóciós eseményekből is.”
 

Többekben felmerült az aggály, hogy a Túraautó Európa-kupa elitmezőnyének nagy részét alkotó TCN2-es autók WTCC-be vándorlásával létjogosultságát veszti az ETCC, Ribeiro azonban nem tart ettől: „Tulajdonképpen egy megfizethetőbb ranglétrát hozunk létre. Tény, hogy az ETCC-ből fellépni a TC1-es géposztályba túl nagy ugrás volt, viszont a WTCC2-vel egy elérhetőbb következő lépcsőfokot kínálunk a karrier-központú versenyzők számára. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy számos ETCC-s pilóta és csapat nem rendelkezik annyi erőforrással az időt és az anyagiakat tekintve egyaránt, hogy bővebb szezont fusson, mint a jelenlegi hat forduló” – vélekedett a promóter.

Fotó: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: