Superbike

Rea hattizedes előnnyel zárta a jerezi tesztet

A négyszeres világbajnok kedden sem talált legyőzőre, ezúttal pedig Alex Lowes és a Yamaha tudott a legközelebb kerülni hozzá, megelőzve a kawasakis új csapattársát, Leon Haslamet.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Napsütéses időben folytatódott kedden a Superbike-világbajnoki alakulat privát tesztje Jerezben. A kiváló körülmények a köridőkben is megmutatkoztak, különösen Jonathan Rea esetén: a négyszeres vb-győztes elmondta, hogy az új motorban még több potenciált érez, mint a 2018-as Kawasaki Ninjában, ezt pedig alá is támasztotta 1:38,713-as körével, ami bő két tizeddel jobb, mint Marco Melandri hivatalos pályacsúcsa – igaz, a tavalyi teszten elért, nem hivatalos 1:37,986-os eredményétől jócskán elmaradt a kvalifikációs gumikat is használó brit.
Rea-hez ezúttal Alex Lowes és a Yamaha tudott a legközelebb kerülni, ám a honfitárs hátránya is bő hat tized volt a címvédővel szemben. Leon Haslam a harmadik helyen már egy másodperc fölötti hátránnyal rendelkezett: a világbajnokság mezőnyébe visszatérő motorosnak a hétfői bukása miatt egy géppel kellett folytatnia a munkát. S ha már bukás: Alvaro Bautista begyűjtötte első két esését Superbike-versenyzőként, ám még így is negyedikként zárta a keddet, megelőzve ducatis kollégáját, Chaz Daviest, aki persze már előrébb jár a Panigale V4-gyel való ismerkedésben, s a WorldSBK.com beszámolója szerint ezúttal főként az elektronikára fókuszált.
A két ducatist a Katarban csuklósérülést összeszedő Michael van der Mark követte a másik Pata Yamahával, s a hollandtól nem sokkal maradt el az új GRT-csapat két versenyzője sem. Főleg Marco Melandri tűnik meggyőzőnek a helyszínen tartózkodó szakértők szerint: az olasz kifejezetten gyorsnak tűnik a YZF-R1-gyel, míg Sandro Cortese alatt kissé izgágának tűnik a gép a féktávokon – érdekesség egyébként, hogy eközben a Ducati Panigale V4-ek a kanyarok kijáratán mozognak sokat David Emmett, a MotoMatters.com újságírója szerint, így elsősorban ott várható tőlük fejlődés. A sort ismét négy supersportos zárja, élükön az MV Agustán ülő Raffaele de Rosával.
A Superbike-vb jerezi tesztje és 2018-as éve ezzel véget ért, hiszen legközelebb január második felében láthatjuk újra pályán a csapatokat és a versenyzőket. Az Angel Nietóról elnevezett pálya viszont még nem csendesedik el, hiszen szerdán és csütörtökön a MotoGP mezőnye folytatja ott a felkészülését 2019-re.
 
A keddi tesztnap időeredményei:
1. SBK Jonathan REA Kawasaki Racing Team 1:38.713    
2. SBK Alex LOWES Pata Yamaha 1:39.377 0.664 0.664
3. SBK Leon HASLAM Kawasaki Racing Team 1:39.766 1.053 0.389
4. SBK Alvaro BAUTISTA Aruba.it Ducati 1:39.845 1.132 0.079
5. SBK Chaz DAVIES Aruba.it Ducati 1:39.852 1.139 0.007
6. SBK Michael vd MARK Pata Yamaha 1:40.092 1.379 0.240
7. SBK Marco MELANDRI GRT Yamaha 1:40.235 1.522 0.143
8. SBK Sandro CORTESE GRT Yamaha 1:40.592 1.879 0.357
9. SSP Raffaele DE ROSA MV Agusta 1:43.059 4.346 2.467
10. SSP Lucas MAHIAS Puccetti Kawasaki 1:43.574 4.861 0.515
11. SSP Hikari OKUBO Puccetti Kawasaki 1:43.745 5.032 0.171
12. SSP Ayrton BADOVINI Pedercini Kawasaki 1:45.293 6.580 0.411

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások