Jegyek

Petrucci: „Jobban az ösztöneinkre hagyatkozhatunk az új...

MotoGP
Petrucci: „Jobban az ösztöneinkre hagyatkozhatunk az új Ducatival”
2018.02.08. 10:10
A Pramac Racing olasz versenyzője is egyetért abban a gyári ducatisokkal, hogy könnyebben vezethető lett a 2018-as Desmosedici, a téli fogyásának köszönhetően pedig bízik benne, hogy ez eredményekben is megnyilvánul majd.
 
Kövess minket a közösségi médiában is: Facebook-oldalunkon és Twitter-csatornánkon a legfontosabb és legfrissebb híreket, Instagram-oldalunkon a legjobb képeket, a YouTube-csatornánkon pedig szerkesztőségünk podcastjeit találhatod meg! (x)

Danilo Petrucci az előző szezonhoz hasonlóan idén is a gyári versenyzőkével megegyező, azaz a legfrissebb verziójú Ducatit fogja majd használni. Bár a sepangi teszt utolsó napjának délelőttjén, amikor a legjobb köridők születtek, épp műszaki problémával bajlódott az olasz és csapata, így kevesebb ideig tudta próbálgatni a 2018-as Desmosedicit, a Pramac Racing versenyzőjének első benyomásai is rendkívül pozitívak, s egybecsengenek a Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso által elmondottakkal:
 
„A legfontosabb különbség, hogy könnyebb használni a motort” – nyilatkozta Petrucci a Crash.net szakoldalnak. „Úgy értem, ezen kívül nincs túl nagy változás a 2017-es géphez képest, hiszen már az is rendkívül versenyképes volt. Viszont a tavalyi verzióval nagyon precíznek kellett lenned: egy pontos módszerrel tudtál gyors lenni vele. A 2018-as motorral könnyebben jönnek a köridők, szóval még ha hibázunk is egy kisebbet, akkor is könnyebb tartani vele az íveket. Ez jó, hiszen olykor megpróbálunk más ívet használni vagy később fékezni, és ezzel a motorral könnyebben lehet a határokat feszegetni.”
„Emellett egyértelmű, hogy a 2018-as gépet simábban lehet vezetni, ami szintén sokat segít, főleg a kanyarok közepén, amikor gázt adunk. Remélhetőleg a hátsó gumi használatát illetően, ami az egyik gyengeségem, ugyancsak hasznos lehet ez”
– fogalmazott a pramacos, aki abban is egyetértett Doviziosóval, hogy az új motor sokat javult a kanyarok bejáratánál:
 
„Igen, úgy tűnik, stabilabb az új motor, a kanyarbejáratokon legalábbis annak érződik: kevesebbet mozgolódik alattunk a gép, így hamarabb fel tudod engedni a fékeket. Jobban érezzük a motor elejét, és jobban is tudunk vele kanyarodni. A 2017-es motornál is hasonló volt a helyzet, de ha csak egy méterrel is hamarabb engedted fel a féket, mindig jelentősen visszaesett a köridő. A 2018-as géppel mindent nyugodtabban lehet végrehajtani, van időd kitapasztalni, melyik ívet használd. Mindenben jobb: tetszik, mivel jobban az ösztöneinkre hagyatkozhatunk, semmint a betanult módszerekre.”
 
Petrucci egyébként négy kilót fogyott a téli holtszezon folyamán, és saját bevallása szerint ez érződik is a köridőkön: „Megnéztük az adatokat, és az eredmények jobbak. Noha a 2018-as motorblokk még erősebb is, úgy látjuk, nem veszítek annyit az egyenesekben. Viszont az én legnagyobb problémám inkább a kigyorsításon fellépő G-erők voltak. Azzal, hogy simább lett a motor működése és én is fogytam néhány kilót, az eredmények is jönnek, és a hátsó gumi is tovább életben marad, de persze meg kell várnunk a versenyeket, mert ott mindig más a helyzet” – mondta az olasz, hozzátéve, hogy még szeretne tovább fogyni, ugyanakkor arra is figyelnie kell, hogy ez ne járjon együtt azzal, hogy veszít a fizikai erejéből.
 
Fotók: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: