Jegyek

Összeállítottuk a legborzalmasabb MotoGP-versenynaptárat

MotoGP
Összeállítottuk a legborzalmasabb MotoGP-versenynaptárat
2016.12.31. 08:06
A gyorsasági motoros vb kalendáriuma hosszú évek óta többé-kevésbé változatlan, a helyszínek pedig a versenyzők és a nézők körében is egytől egyig közkedveltek. Eljátszottunk a gondolattal, mely pályákból állhatna össze a leginkább közutálatnak örvendő menetrend – figyelem: ne tessék komolyan venni az alábbi álhírt!
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Még soha nem volt annyi győztes a MotoGP királykategóriájában, mint idén, a páratlan sikerek nyomán pedig a Dorna nemrég úgy határozott, hogy módosítja a 2017-es versenynaptárat. Közleményükben kihangsúlyozták, hogy az elsődleges céljuk jó néhány ismert, de a motorosok számára vadonatúj helyszín beemelése volt. Költségcsökkentési okok miatt lényegesen kevesebb, mindössze tizenhárom versenyt rendeznek majd jövőre, de a Dorna reméli, hogy a csökkentett mennyiség nagyobb érdeklődést von maga után.
 
Az idény március 19-én Katar helyett a Forma-1-ből már jól ismert bahreini pályán veszi kezdetét – a Dorna azt egyelőre nem tisztázta, hogy a hagyományos vonalvezetésen vagy az F1-esek által 2010-ben használt, „egyedi” ritmusú, meghosszabbított nyomvonalon rendezik-e a futamot. Azt viszont leszögezték, hogy Bahreinben bizonyosan nappali versenyt láthatunk. Az évadnyitó után rögtön egy háromhetes szünet következik, majd egy csaknem tíz év után visszatérő, annak idején „igen közkedvelt” helyszínen randevúzik a mezőny: Sanghajban. Egy héttel később sor kerül az első orosz MotoGP-futamra, amelyet az előzetes várakozásokkal ellentétben nem Szocsiban, hanem a Superbike-ban már „komoly izgalmakat” hozó Moscow Raceway-en rendeznek majd.
Oroszország után két teljes hónapot kell várni a következő futamig, június közepén Hollandia látja vendégül a motorosokat, de az újítások jegyében idén már nem Assenben, hanem Zandvoortban. A Német Nagydíj helyszíne ezzel szemben még mindig kérdéses, a legvalószínűbb befutónak a Nürburgring tűnik. Ha így is lesz, mindenképpen a rövidebb nyomvonalat használják majd, a Dorna ugyanis kizárta annak lehetőségét, hogy a Nordschleifére vigyék a versenyt.
 
Sanghaj mellett egy másik „népszerű” helyszín, Indianapolis is visszatér, vagyis eredménytelen volt a pilóták kampánya Laguna Seca mellett. Az amerikai fordulót sajnos újabb kéthónapos szünet előzi majd meg. Argentínát Brazília váltja, Termas helyett Interlagosban mérhetik össze tudásukat a versenyzők. Szeptember végén Mexikóban kerül sor az idény nyolcadik futamára (a Dorna reméli, hogy a magas tengerszint feletti magasság alaposan megkavarja az erőviszonyokat), majd rögtön egy héttel később Indiában kezdődik meg az ázsiai versenyek sora. Remélhetőleg a Superbike meghiúsult kísérletét követően a MotoGP mezőnye már eljut a Buddh International Circuitre.
Katar kikerülésével sokan aggódtak, hogy nem lesz villanyfényes verseny 2017-ben, de rögtön két helyszín is pótolja a hiányzó látványosságot. Először Thaiföld, aztán Abu Dhabi rendez esti, pontosabban nappali fénynél rajtoló és éjszaka véget érő futamot (valószínűleg a Moto3-as versenyt még világosban intik le, és várhatóan a Moto2 alatt megy le teljesen a nap). A thaiföldi szervezők biztosították a rajongókat, hogy a WTCC fiaskói – sötétedés miatt leintett futam, elmaradt versenyhétvége – nem fognak megismétlődni.
 
November 26-án visszatér a mezőny Európába: annyi bizonyos, hogy az utolsó előtti futamnak Valencia ad majd otthont – a spanyolok már ennek is örültek, miután a másik három pályájuk kikerült, akárcsak a két olasz verseny. Az viszont még nem dőlt el, hogy jövőre is a Ricardo Tormo pályát használják-e vagy a néhai F1-es pálya helyszínén építenek fel egy vadonatúj, direkt a MotoGP számára kialakított aszfaltcsíkot. Az sem biztos, hogy hol rendezik majd egy hónappal Valencia után, karácsonykor a szezonzáró viadalt. Számos javaslat merült fel, döntés azonban egyelőre nem született.
 
Március 19. Bahreini Nagydíj – Szahír***
Április 9. Kínai Nagydíj – Sanghaj
Április 16. Orosz Nagydíj – Moszkva
Június 11. Holland Nagydíj – Zandvoort
Június 25. Német Nagydíj** – Nürburgring???
Augusztus 20. Amerikai Nagydíj – Indianapolis
Szeptember 3. Brazil Nagydíj – Sao Paulo
Szeptember 24. Mexikói Nagydíj – Mexikóváros
Október 1. Indiai Nagydíj – Delhi
Október 15. Thaiföldi Nagydíj* – Buriram
Október 29. Abu Dhabi Nagydíj* – Yas Marina
November 26. Valenciai Nagydíj** – Valencia
December 24. ???
 
* Esti verseny
** Aláírásra váró szerződés
*** Megerősítésre váró nyomvonal
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: