Jegyek

Őrült költekezési versenybe torkollhat a pilótapiac

MotoGP
Őrült költekezési versenybe torkollhat a pilótapiac
2018.01.12. 15:01
A Movistar Yamaha csapatvezetője szerint a gyártók közötti kiegyenlített erőviszonyok miatt a közeljövőben elszabadulhatnak a legjobb versenyzők fizetései a MotoGP-ben.
 
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el. (x)

A 2016-os évhez hasonlóan idén is érdekesen alakulhat a pilótapiac, hiszen szinte a teljes mezőnynek lejár a szerződése a szezon végén. A 12 gyári versenyzőről ez mindenképp elmondhat, azaz tulajdonképpen a Honda, a Yamaha, a Ducati, a Suzuki, az Aprilia és a KTM gyári csapatánál is felszabadul mindkét ülés. Ráadásul az utóbbi idények során egyre csökkent a különbség a márkák és a versenygépek között, így a motorosok számára már nem feltétlenül csak a Honda és a Yamaha lehet vonzó opció.
 
Lin Jarvis, a hangvillások csapatfőnöke szerint ez azt eredményezheti, hogy a gyártók egymásra licitálva igyekeznek majd megszerezni a legjobb versenyzőket, akiknek így az egekbe emelkedhet a fizetésük – a Ducati vezetői például nemrég úgy nyilatkoztak, hogy tisztában vannak vele, hogy a tavalyi eredményei miatt Andrea Dovizioso fizetését is meg kell emelniük, ha meg akarják őt tartani. Jarvis szerint a gyártóknak közösen kellene kordában tartani a költségeket:
 
„Ez mind a hat gyártó számára gondot jelenthet” – idézi a Movistar Yamaha vezetőjét a Motorsport.com szakoldal. „Korábban talán csak három élgyártó volt, akik a sikerek eléréséhez egy top versenyzőt akartak megszerezni, aki ki tudja hozni a maximumot a projektből. Teljesen más a helyzet, ha három márka válogat a legjobbak közül, mintha hat. Szóval szerintem valahogy kollektíven kellene kontroll alatt és ésszerű határokon belül tartanunk a pilótapiacot, ami nem könnyű, hiszen mind a hatan versenyképesek vagyunk. Egyértelműen úgy látom, hogy eléggé forróvá válhat a helyzet ezen a fronton a jövőben.”
 
A tavaly újoncként is látványos fejlődést produkáló KTM saját bevallása szerint nem feltétlenül egy élversenyző megszerzésén dolgozik: az osztrák márka inkább a saját neveléseinek adna lehetőséget. Persze az idei pilótapiaci mozgások jelentős részben attól függnek, hogy Valentino Rossi visszavonul-e vagy ismét hosszabbít a Yamahával (az szinte biztos, hogy ha folytatja, akkor azt velük teszi) – ha utóbbi mellett dönt, könnyen elképzelhető, hogy a lejáró kontraktusok ellenére sem lesznek komoly változások az élcsapatoknál.
 
Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: