Jegyek

Nem veti be versenyen a „pörölycápát” a Ducati

MotoGP
Nem veti be versenyen a „pörölycápát” a Ducati
2017.05.15. 19:42
A szurkolók jelentős részét sokkolta a bolognai gyártó a katari teszten, amikor előállt az egész mezőny legradikálisabb burkolat-kialakításával. A sportigazgató szerint azonban az újítás nem vált be, így nagydíjhétvégén biztosan nem láthatjuk.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára! (x)

Miután a kiálló aerodinamikai elemek használatát betiltották az idei szezonra a MotoGP-ben, a gyártók alternatív megoldásokkal igyekeztek visszanyerni az emiatt elveszített leszorítóerőt. A legtöbben már a teszteken előálltak a saját válaszukkal a szabályváltoztatással, ám élesben eddig csak a Suzuki, a Yamaha, az Aprilia és a maga verzióját később bemutató KTM vetette be a „szárnyas” burkolatot, a Honda és a Ducati még nem.
 
Pedig kétségkívül utóbbiaké volt a legextrémebb kialakítás, amely a szakíróktól a formája miatt a „pörölycápa” nevet kapta. Ezt csupán az utolsó téli teszten, Katarban láthattuk, majd a bolognaiak egy jerezi privát gyakorláson is kipróbálták, ám végül Andrea Dovizioso és Jorge Lorenzo visszajelzései után úgy határoztak, kukázzák az eleve nem is homologizáltatott újítást.
 
„Azt az idomot, amelyet a katari teszten láthattak az emberek, nem vetjük be versenyen” – jelentette ki még a Spanyol Nagydíj hétvégéjén a Ducati csapatának sportigazgatója, Paolo Ciabatti. „Olyan megoldást kerestük, amellyel ha nem is teljesen, de részben visszanyerjük a leszorítóerőt. De végül emiatt túl sokat veszítettünk végsebesség terén. Szóval most már máson dolgozunk. A versenyzők még nem próbáltak ki mást, csak az előzőt a katari kollektív és a jerezi privát teszten, a visszajelzéseik alapján azonban úgy éreztük, az a forma túl extrém. Sokkal több volt a negatívum, mint a pozitívum.”
 
A Ducatinál nemrég beismerték, hogy a vártnál is többet veszítettek a szárnyacskák betiltásával, amelynek fejlesztésében rendre élen jártak. Éppen ezért már teljesen új megoldáson dolgoznak, ám Ciabatti szerint azt is csak abban az esetben vetik be nagydíjhétvégén, ha kellőképpen letesztelték: mivel a KTM-et leszámítva a többi márkához hasonlóan nekik is csak egy évközi módosítást enged a szabályzat, alaposan át kell gondolniuk, milyen új kialakítást homologizáltatnak.

Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: