F1

Nem is gondolt a két kiállásra a futam előtt a Mercedes

Merész és zseniális taktikai húzása révén mattot adott a Red Bullnak a címvédő gárda az F1-es Magyar Nagydíjon, Verstappen szerint viszont az is megmutatkozott, hogy még mindig az Ezüst Nyíl a domináns autó.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Max Verstappen a pole-ból indulva sokáig visszaverte Lewis Hamilton támadásait, pedig a második etapjukon a brit néhány pillanatra a holland elé is került a Mansell-kanyarban, azonban lesodródott a pályáról. Mivel az ötszörös világbajnok nem boldogult a Red Bull pilótájával, a Mercedes taktikát váltott: a 48. körben ismét kihozták a bokszba, ahol keményről közepes gumira váltott. Bár ezzel húsz másodpercre nőtt a hátránya, a frissebb és puhább gumikon ledolgozta azt, s négy körrel a vége előtt Hamilton ezt a tempóelőnyt kihasználva meg is előzte Verstappent, hetedik Magyar Nagydíj-győzelmét aratva ezzel.
 
Mint azt a futam utáni sajtótájékoztatón, amelyen a P1race.hu is jelen volt, elmondta: előzetesen nem is beszéltek a kétkiállásos stratégiáról, s az autóban ülve sokáig nem is bízott annak sikerességében. „Amikor reggel beszéltünk a boksztaktikáról, azt mondták, nem lesz két kiállás. És még amikor mondták is, hogy váltunk, azt mondtam magamban: „jesszusom, hogyan fog ez működni?”. Nagy kockázatnak gondoltam, és akkor úgy éreztem, a kemény gumikon is tempóelőnyöm van Maxhez képest. Nem tudom, hogy visszavett-e, de úgy éreztem, lesz néhány lehetőségem megelőzni, de nem tudtam, mennyi, mert egy ponton elkezd kopni a gumi. Úgy vélem, egyszerűen egy vak és kockázatos döntés volt ez, én pedig végső soron csak elvégeztem a munkát. Az egész csapat kivételes munkát végzett.”
A videó csak a YouTube-ra átkattintva tekinthető meg!
 
Hamilton hozzátette: egy darabig a csapat tartotta benne a hitet, aztán amikor látta, hogy a 60. kör után valóban nagy ütemben dolgozza le a hátrányát, már érezte, hogy valóban lehet esélye Verstappen megelőzésére. A holland egyébként rámutatott, hogy a taktikai mesterhúzás mellett az is kiderült, hogy még mindig a Mercedesé a legjobb autó: „Azt hiszem, láthattuk, milyen tartalékaik vannak, amikor igazán nyomniuk kell. Úgy gondolom, ma Lewis is remek formában volt, de láthatjuk, hogy amikor igazán szükségük van rá, még mindig az övék a domináns autó. Ez ilyen egyszerű, miközben vannak versenyek, ahol nem kell teljes bedobással menniük. Nyilván Ausztriában ott voltak a túlmelegedési gondjaik, Hockenheimben pedig trükkösek voltak a körülmények, így nem tudtak a határon autózni.”
 
Verstappen abroncsai egyébként az utolsó körökre már teljesen elfogytak, éppen ezért tudta, hogy képtelenség lesz visszavernie Hamilton támadásait, s így végül nem is élte meg akkora csalódásként a vereséget. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is kiemelte, mennyire éretten kezelte a helyzetet a 21 éves pilóta. Felmerül egyébként a kérdés, hogy tehettek-e volna valamit az energiaitalosok a vereség ellen: ha Hamiltonék lépésére reagálnak, a brit kiváló szektoridői miatt szinte bizonyosan csak mögé tudott volna visszatérni Verstappen, de felmerült-e esetleg bennük alapból, hogy két kiállást csináljanak?
 
„Nem, csak veszítettünk volna vele. Ha mi kiállunk, ők meg nem, akkor úgy tűnt, megvan nekik a tempóelőnyük. Hat körrel frissebbek voltak az abroncsai, és nem hiszem, hogy hasonló ütemben értük volna utol Lewist, mint ő minket” – magyarázta Horner, majd hozzátette: „Frusztráló, hogy más versenyző nem tudott ott lenni az elejében, mert ha a Ferrarik vagy akár csak a saját csapattársa mögé jött volna vissza, akkor nem lett volna nyitott számukra ez a lehetőség.”

Fotó: Daimler Media Site


Hozzászólások