MotoGP

„Néhány helyen kissé túl lassú” – az első vélemények a KymiRingről

A hat MotoGP-s gyártó tesztmotorosai hétfőn esős körülmények között kezdhették meg az ismerkedést az új finn pályával, a versenyzők pedig egyetértettek abban, hogy érdekes, de helyenként lassú a vonalvezetés.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

2020-ban új versennyel és pályával gazdagodik a MotoGP versenynaptára a Finn Nagydíj és a vadonatúj KymiRing révén. A hat MotoGP-s gyártó tesztcsapatai hétfőn és kedden birtokba veszik a helyszínt: az első tesztnap esős körülmények között zajlott, de az első visszajelzések így is megszülettek a motorosok részéről. A Yamaha színeiben tesztelő Jonas Folger így nyilatkozott a MotoGP.com kameráinak:

„Az első benyomásom az, hogy a pálya eléggé lassú, főleg a középső szakaszon, ahol csak első és második fokozatot használunk. Persze ma vizes volt a pálya, ezért elég későn kezdtük el a munkát. Gyors kanyarok és egy igen hosszú hátsó egyenes található rajta, aztán jön a középső rész, ami meglehetősen technikás és lassú, szóval sok munka vár ránk már holnap is a beállításokkal” – fogalmazott Folger, hozzátéve, hogy tetszik neki a fás környezet, amelyből egyértelműen „látszik, hogy Finnországban vagyunk”.
A pályára elsőként kiguruló helyi motoros, a KTM-et képviselő Mika Kallio a következőket mondta el: „Kedden már okosabbak leszünk, milyen érzés lesz slick gumikkal motorozni a pályán. Ha most kell mondanom valamit, akkor úgy hiszem, van néhány kanyar, amin változtatunk kell: alapvetően kis szünetet kellene hagyni a kanyarok között, mert most folyamatosan jobbra vagy balra döntjük a gépet, ami nem ideális jelenleg a MotoGP-s motorokkal. Szerintem némileg hosszabb egyenesek kellenének a kanyarok között, ez a véleményem. Az ugyanakkor jó, hogy néha lejt, néha pedig emelkedik a pálya, és vannak beláthatatlan kanyarok is rajta, ez a versenyzők szempontjából is izgalmasabb.”

Az Apriliának tesztelő Bradley Smith így értékelte a KymiRinget: „Ahogy a többiek elmondták: meglehetősen szűk és kanyargós a pálya, néhány helyen pedig kicsit lassú. De vannak olyan helyszíneink is, mint Silverstone, ahol szinte végig teljes gázzal megyünk, szóval olykor jó, ha megtapasztaljuk a spektrum másik végét is. Emellett három különböző kategória fog itt versenyezni, szóval nemcsak a MotoGP, hanem a Moto3 és a Moto2 is, és szerintem a kisebb gépekhez jobban passzolni fog a pálya. Meglátjuk, mi lesz kedden, a mai tapasztalatok alapján a vízelvezetésen kell még kicsit dolgozni, sok helyen volt délelőtt még álló víz. Ha lehet negatívumot kiemelni, akkor elég sok a lejtős kanyar, ami trükkös a motorosok számára. Persze ez technikailag kihívás, de biztonsági és egyéb szempontból talán jobb lenne, ha pozitív dőlésű kanyarok lennének néhány helyen.”
A finn pálya első bukását produkáló Stefan Bradl is egyetértett a társaival: „Nagyon érdekes pálya. Még nincs százszázalékosan készen, de erre is számítottunk. Mindenesetre így is jó, hogy tudtunk néhány környi tapasztalatot gyűjteni a vizes aszfalton. Eddig jó, de várom a keddet, remélhetőleg jobb körülmények lesznek mindenki szempontjából” – nyilatkozta a HRC tesztmotorosa, míg a Ducatit erősítő Michele Pirro így fogalmazott:

„Nagyon jó pálya, különösen a szintkülönbségei miatt. Nehéz volt kiismerni az esős körülmények között, de sok kanyarban nehéz tudni, merre kell menni. Remélhetőleg kedden jobb körülmények lesznek, fontos lenne szárazon is kipróbálni. Szerintem az első rész elég gyors és tetszik, a második szakasz túl lassú, de így is érdekes. Jó pálya a MotoGP számára” – mondta el az olasz, míg a Suzukival hétvégén versenyen is rajthoz álló Sylvain Guintoli a kedvenc részét is kiemelte: „Az első szakasz jó, nagyon tetszik az 1-es, valamint a 2-es és a 3-as kanyar, mert először lejt, aztán pedig felfelé megyünk a féktávon az egyenes előtt, ez a kedvenc részem.”

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások