Jegyek

Mugello, 1. szabadedzés: Messze Lorenzo volt a legjobb, a...

MotoGP
Mugello, 1. szabadedzés: Messze Lorenzo volt a legjobb, a Gresininél Simoncellire emlékeznek
2012.07.13. 11:00
Még a 2. helyen végző Casey Stonernél is fél másodperccel jobb volt Jorge Lorenzo a Yamahával az Olasz Nagydíj 1. szabadedzésén, Mugellóban. A Repsol-Honda másik pilótája, Dani Pedrosa lett a 3. A Gresini-Honda pilótái Marco Simoncelli emlékére fehér motorban, a 2011-ben elhunyt pilóta színeiben versenyeznek a hétvégén.
 
23 Celsius fokos időben, de komoly, sötét felhőkkel bordázott égbolt alatt kezdhette meg a felkészülést a MotoGP mezőnye az Olasz Nagydíjra, az 1. szabadedzéssel. A mugellói pálya 5245 méter hosszú, 6 bal és 9 jobb kanyarból áll. A célegyenese 1141 méter hosszú.
 
Michele Pirro a tavaly tragikus körülmények között elhunyt Marco Simoncellit idézte vissza a pályára, fehérre festett Gresini-Hondájával (Álvaro Bautista motorja is visszakapta régi színét), fehér-piros sávos bőrruhában és sisakban vágott neki a 45 perces edzésnek. Nagyon szép gesztus az olasztól. Két tribün is a félelmet nem ismerő Simoncellire emlékeztet Mugellóban: az 58-as számot festették fel a tribünökre – ez volt Simoncelli rajtszáma.
 
A nap ki-kisütött a felhők közül, így egyre bátrabban köröztek a pilóták. Jorge Lorenzo hamar az élre állt, 1:48.774-es idejével vezette a listát. Mögötte Nicky Hayden fél másodperc hátrányban második volt a Ducatival, majd a gyári Yamaha másik pilótája, Ben Spies következett. A 8. helyen szereplő Bautista több mint egy másodperces hátrányban volt ekkor.
 
Barberá az edzés 15. percében a harmadik helyig ugrott fel, Hayden eközben két tizedre faragta „hátrányát” Lorenzóhoz képest. Valentino Rossi a másik Ducatival a 6. legjobb kört tudta magáénak az edzés ezen szakaszában. A Repsol-Hondákról sem szabad megfeledkezni: Casey Stoner a 11. volt, Dani Pedrosa, akinek már meg is van a csapattársa a következő két évre, a 4. helyen ment. A Tech 3 Yamahák a hetedikek és a kilencedikek voltak. Az edzés felénél a legnagyobb sebességet – már-már hagyományosnak mondható – Héctor Barberánál mérték. A spanyol 340.7 km/h-val ment a Ducatival.
 
Fél óra elteltével már az egész pályán sütött a nap, a pilóták pedig egy utolsó egyeztetésre visszamentek a bokszba. Cal Crutchlow ugyanezt már csak gyalog, futva tudta megtenni, miután Tech3 Yamaháját kénytelen volt leparkolni a gumifalnak támasztva. Lorenzo továbbra is az élen állt, mögötte Pedrosa, Hayden, Dovizioso és Barberá sorakozott az első ötben. Ben Spies volt a következő, aki kénytelen volt megállni.
 
Az 1- es kanyar Bautistát kifogott, nagy sebességgel szaladt ki a sóderágyba, és eldőlt a mély kavicsrétegben a spanyol. A végső sorrend a következőképpen alakult: Lorenzo 1:48.131-es körrel az első lett, ezzel fél másodperccel jobbnak bizonyult a másodikként záró Stonerhez képest, akit csapattársa, Dani Pedrosa követett. A Hondák mögött Nicky Hayden végzett negyedikként a Ducatival, majd a két Tech 3 Yamaháé lett az 5. és 6. legjobb köridő.


Az 1. szabadedzés végeredménye:

1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 1'48.131
2 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 1'48.649
3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1'48.877
4 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 1'48.981
5 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'49.023
6 Andrea DOVIZIOSO ITA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'49.038
7 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati 1'49.074
8 Hector BARBERA SPA Pramac Racing Team Ducati 1'49.166
9 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 1'49.398
10 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 1'49.438
11 Alvaro BAUTISTA SPA San Carlo Honda Gresini Honda 1'49.688
12 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 1'50.949
13 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 1'51.101
14 Mattia PASINI ITA Speed Master ART 1'51.253
15 Michele PIRRO ITA San Carlo Honda Gresini FTR 1'51.835
16 Yonny HERNANDEZ COL Avintia Blusens BQR 1'51.973
17 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing Suter 1'52.154
18 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda 1'52.952
19 James ELLISON GBR Paul Bird Motorsport ART 1'53.390
20 Ivan SILVA SPA Avintia Blusens BQR 1'53.931

 
Írta: Vér Viktória

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss
Hozzászólások
Utolsó: 2014.10.30. 22:54
51 db
Utolsó: 2014.10.30. 21:37
45 db
Utolsó: 2014.10.30. 12:46
1 db
Utolsó: 2014.10.30. 12:42
2 db
Utolsó: 2014.10.29. 22:52
3 db

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2014. November 09. 14:00
Valencia GP
Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo

Épült: 1999
Teljes hossza: 4005m
Szavazás
Mit érhet el a Ducati a GP14.2-vel a szezon hátralévő részében?
Több versenyt is meg tudnak vele nyerni.
Még idén begyűjtenek egy futamgyőzelmet.
Az élmezőnyben harcolva többször is dobogóra állhatnak.
Egy pódiumot összehoznak vele.
Az edzéseken brillíroznak, s végre a futamon is végig tartják az élmezőny tempóját.
Továbbra is csak az edzéseken lesznek jók, a versenyeken leszakadnak az elejéről.
Még rosszabb eredményeket érnek el vele, mint eddig.
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 337
2. V. Rossi Yamaha 275
3. J. Lorenzo Yamaha 263
4. D. Pedrosa Honda 230
5. A. Dovizioso Ducati 174
6. P. Espargaro Yamaha 126
7. B. Smith Yamaha 119
8. A. Espargaro Forward Yamaha 117
9. S. Bradl Honda 109
10. A. Iannone Ducati 102
banner
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
MotoGP.com news
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2014  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: