MotoGP

Morbidelli: „Jó kezdés, hogy a top 10-ben vagyunk”

Sepangban is folytatta remeklését a Petronas Yamaha SRT olasz versenyzője, aki szerint egyelőre a kigyorsítás jelenti a gyenge pontjukat, de úgy érzi, jó úton haladnak előre.
Franco Morbidelli már a novemberi teszteken is kifejezetten jól szerepelt a MotoGP-be most fellépő Petronas Yamaha SRT színeiben, s ezt folytatta az istálló hazai pályáján, Sepangban is. A korábbi Moto2-es világbajnok az összesített tabella nyolcadik helyén zárt, kilenctizedes hátrányban az éllovas Danilo Petruccihoz képest, ezzel a hangvillások versenyzői közül a második legjobb lett Maverick Vinales mögött, de mestere, Valentino Rossi előtt. A második királykategóriás idényére készülő motoros elégedetten is értékelt a Crash.net hasábjain:

„Pontosan azt csináltuk, amit szerettünk volna, javítottunk a tempónkon és a nyers sebességünkön is, szóval elégedett vagyok mindezzel. Persze vár még ránk munka, mert a Ducatik elérhetetlennek tűntek. De előre haladunk, és ez jó, számomra az, hogy a top 10-ben vagyok, egyértelműen jó kezdésnek számít. Tudjuk, hogy a tesztek nem feltétlenül mérvadók, mert a versenyeken történhetnek más dolgok is, szóval nem kezeljük szentírásként, de nyilván mindig jó érzés itt is gyorsnak lenni.”
Arra a kérdésre, hogy mit érez annak a területnek, ahol a leginkább javulniuk kell, így felelt Morbidelli: „A kigyorsítás. Mindannyian tudjuk, hogy ez a gyenge pontunk, de fejlődünk. Egyszerűen csak így kell tovább dolgoznunk, mert remekül működünk együtt a yamahás srácokkal és a másik két versenyzővel. Én is adtam visszajelzést, hogy segítsek nekik, és remélhetőleg együttesen javítani tudunk a motoron, ahogy azt már most is tesszük.”

Mindeközben a csapattárs Fabio Quartararo, aki az eredeti tervekkel ellentétben mégis megkapja a 2019-es Yamahát idén, a 16. legjobb idővel zárta a malajziai tesztet. Az újonc francia a versenyszimulációval elégedett volt – ezt egyébként Morbidelli még nem teljesített, majd csak Katarban, elmondása szerint ugyanis rengeteg más teendőjük akadt –, az egykörös tempójával viszont már kevésbé:

„Újabb biztató napon vagyunk túl, elég jó köridőt futottam délelőtt, két percen belülit, de a gyenge pontom továbbra is az, hogy szenvedek azzal, hogy egy időmérős kört összerakjak. Ennek ellenére elégedett vagyok, mert az első MotoGP-s versenyszimulációmat kifejezetten jól bírtam fizikailag. Számomra ez egy újabb előrelépés volt: a hőség és a 60 fokos aszfalthőmérséklet ellenére is elég jól megbirkóztunk ezzel. Katarban a féktávokon kell dolgoztunk, s az 1-es kanyar erre tökéletes lesz: erre fogunk fókuszálni, mert a gyors kanyarokban elég jók vagyunk.”

Fotó: Yamaha Racing


Hozzászólások