Jegyek

Morbidelli balesetével kezdődött a valenciai BoP-teszt

TCR
Morbidelli balesetével kezdődött a valenciai BoP-teszt
2018.02.14. 06:17
Kedden elkezdődött a TCR-kategória teljesítmény-kiegyenlítő rendszerének meghatározására szolgáló teszt, amelyen tizenegy márka tizenkét modellje vett részt, s amelyen az olasz veterán csúnyán összetörte a Renault Megane-t.
 
Kövess minket a közösségi médiában is: Facebook-oldalunkon és Twitter-csatornánkon a legfontosabb és legfrissebb híreket, Instagram-oldalunkon a legjobb képeket, a YouTube-csatornánkon pedig szerkesztőségünk podcastjeit találhatod meg! (x)

Ezen a héten a spanyolországi Valenciában rendezik a TCR-kategória Balance of Performance-tesztjét, amely alapján majd kialakítják, milyen teljesítmény-kiegyenlítő intézkedéseket léptetnek életbe az egyes modellek számára a különböző szériákban, beleértve immár az új WTCR Túraautó-világkupát is.
 
Összesen tizenegy márka és tizenkét modell vesz részt a teszten: a Honda Civic 2017-es és 2018-as változatának teljesítményét külön is mérik, emellett van még a helyszínen Alfa Romeo Giulietta, Audi RS3 LMS, Hyundai i30 N, KIA C’eed, Lada Vesta, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, SEAT León és Volkswagen Gold GTI. Ebből persze nem mindegyiket láthatjuk majd a WTCR-ben is: egyelőre az Audi, a Hyundai, a Honda, a Volkswagen és az Alfa Romeo indulása biztos, s a hírek szerint lesz még Peugeot és SEAT is a mezőnyben.
A keddi első nap elején minden gyártó a saját pilótájával végezte el az autók alapbeállításait (a Hondánál például Esteban Guerrieri volt az egyik, aki ezt a feladatot kapta), majd átadták a volánt a két hivatalos BoP-tesztelő versenyzőnek, Daniel Lloydnak és Gianni Morbidellinek. Az összes modellt egyenlően súlyozták – 1265 kilót nyomtak pilótával együtt –, hogy pontosan tudják mérni az autók teljesítményének egyes paramétereit: a pályán megtett körök száma mellett például nézték az egyes gépek teljesítményleadási görbéjét és turbónyomását is.
 
A teszt sajnos nem múlt el baleset nélkül: Morbidelli az 1-es kanyarban szenvedett nagy tempójú incidenst a Vukovich Motorsport által épített egyik Renault Megane-nal, amelyet a TCR honlapjának beszámolója szerint egy fékcső meghibásodása okozott. Az autó állítólag csúnyán megrongálódott, s magát az olasz pilótát is a pálya orvosi központjában kellett ellátni a jobb lábán elszenvedett zúzódások miatt.

Fotók: TCR Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: