Jegyek

Monteiro: „Nagyon jó párost alkotunk Bári Gergővel”

WTCC
Monteiro: „Nagyon jó párost alkotunk Bári Gergővel”
2016.04.28. 16:36
Michelisz Norbert idei két csapattársával, az ugyancsak a Honda gyári alakulatát képviselő Tiago Monteiróval és Rob Huffal a hungaroringi időmérő előtt volt lehetőségünk néhány szót váltani. Szóba került a Civic erősségei, a Norbival való viszony és a bajnokság idei újításai mellett az is, hogy a portugál pilóta hogyan boldogul a magyar versenyző ex-mérnökével, Bári Gergővel.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus közepén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára! (x)

Azzal, hogy Michelisz Norbert átigazolt a Honda gyári csapatához, nem csak neki, hanem két kollégájának, Tiago Monteirónak és Rob Huffnak is sokkal sűrűbbé vált a magyarországi hétvégéje, hiszen rengetegen voltak kíváncsiak rájuk is. A JAS Motorsport sajtófőnökének köszönhetően azonban sikerült néhány szót váltanunk mindkettejükkel a szombati időmérő edzés előtti ebédszünetükben.
 
Monteiro már 2012 vége óta a Honda alakulatát erősíti, a 2014 óta használatban lévő TC1-es Civicet is úgy ismeri a tenyerét, így pontosan tudja, hogy mi számít a japánok erősségének és gyengepontjának: „Egyértelműen a fékezés és a kanyarbejáratok számítanak a fő erősségeinknek. A kanyarok közepén is elég jók vagyunk, de a kijáratokon és a végsebességet illetően nagyon gyengék vagyunk” – fogalmazott kérdésünkre a portugál.

Huff ellenben idén csatlakozott a gárdához, hiszen az előző két szezonban a Ladánál versenyzett, így ő pedig a Vestával tudta összehasonlítani a japánok modelljét: „Úgy vélem, a fő különbség, hogy a Honda sokkal fejlettebb, sokkal többet teszteltek vele. A csapatnak is harminc év tapasztalata van a túraautózás terén, így pontosan tudják, hogyan kell ilyen autót építeni. A Ladánál egyelőre még a tanulás fázisában vannak, és úgy érzem, hogy a Honda csomagja alapvetően erősebb, mint az oroszoké” – magyarázta a 2012-es világbajnok.
 
A túraautó-világbajnokság szervezői idén több újítást is bevezettek: az egyik ilyen a MAC3 névre keresztelt csapatidőfutam, amely eddig valóban látványos és izgalmas küzdelmeket hozott – elég csak a szlovákiai döntetlenre gondolunk. Huffnak is bejön az újfajta verseny: „Nagyon tetszik a MAC3, szerintem egy érdekes újdonság a bajnokság számára. Már eddig is két rendkívül szoros meccset láthattunk, az utóbbi ráadásul holtversennyel ért véget. Az valami egészen elképesztő volt, mivel a WTCC 12 éves története során nem láthattunk olyat, hogy valaki ezredre azonos időt autózzon, mint egy másik pilóta, most pedig két gyártó három autója tett meg két-két kört, és így jött össze.”

Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Monteiro is, ahogy abban is egyetértett a két hondás, hogy a fordított rajtrácsos futamok előbbre hozatala, vagyis az új nyitó- és főverseny formátum is jó döntésnek bizonyult: „Talán a négy legérdekesebb szezonnyitó viadalon vagyunk túl, amit valaha is láthattunk a bajnokságban” – mutatott rá Huff, azóta pedig a Hungaroring is két izgalmas futammal szórakoztatta a nagyérdeműt. „Számomra minden, ami izgalmasabbá teszi a versenyeket a rajongók és a pilóták számára, csak pozitívumként értékelhető.”
 
Természetesen szóba került Michelisz Norbi személye is: a magyar pilótát mindketten nagyon rokonszenves személyiségnek, valamint okos és gyors versenyzőnek tartják, aki csapattársként nagy hasznára válhat nekik és a teljes istállónak is. Huffot az egy héttel korábbi szlovákiai incidensükről is megkérdeztük – a brit Yvan Muller megelőzése után kissé leszorította Norbit a pályáról, amelyet a magyar versenyző kissé nehezményezett is a leintést követően –, ám a brit elárulta, hogy nem volt komoly feszültség közöttük emiatt:

„Mindig megbeszéljük, hogy mi történt a pályán” – jelentette ki. „Szerintem, amit sokan nem értenek, hogy egy ilyen versenyautóban közel sem olyan jól látsz mindent, mint például egy utcai kocsiban. Nem látsz mindent tökéletesen, és utasod sincs, aki szólhatna, hogy vigyázz, mert van ott valaki. Ott nagyon Yvanra koncentráltam, aki megpróbált leszorítani a pályáról, ezért én pedig visszafelé szorítottam őt. Úgy éreztem, elég jó munkát végeztem, hogy Norbi is el tudjon menni mellette. Aztán a videón látni lehet, hogy Norbi már mellettem van kívül, de nekem is még össze kellett szednem az autót. Sajnos ő épp ott volt, de egyikünk számára sem jelentett ez problémát, versenybaleset volt. Természetesen, ha láttam volna, mindent megtettem volna azért, hogy ne lökjem ki, de ilyen a versenyzés, és ez megtörténhet, ha három azonos szinten lévő autó és pilóta találkozik egymással a pályán.”
A kép jobb szélén Bári Gergely, aki immár Monteiro versenymérnöke

 
Michelisz mellett lett egy másik fontos magyar tagja is a gyári csapatnak Bári Gergely személyében, aki a Honda döntése értelmében az idei évben már Monteiro mérnökeként dolgozik. A világbajnokságban második helyen álló pilótát a magyar szakemberrel való munkáról is kérdeztük: „Még csak most ismerkedünk Gergővel. Természetesen ismertem már őt a korábbi meetingekről, de korábban még nem dolgoztam vele. Azt kell mondanom, hogy egy nagyon okos srác, nagyon jól szervezett és rendkívül nyugodt egyéniség. Nagyon tetszik a hozzáállása. Még csak ismerkedünk egymással, hiszen ez még csak a harmadik közös hétvégénk, de úgy tűnik, egyelőre jó párost alkotunk vele.”
 
Végezetül a portugál azt is elárulta, hogy hiányzik-e neki a Formula-1, ahol nagyjából másfél idényt töltött el a 2000-es évek közepén, az emlékezetes hatautós indianapolisi futamon pedig dobogóra is állhatott: „Nem, egyáltalán nem. Az autó esetleg igen, szívesen kipróbálnám ismét, de amúgy nem. Nagyon érdekes időszakot töltöttem a Formula-1-ben, tapasztalatnak is kiváló volt, de ez már a múlt. Elégedett vagyok azzal, ahol most vagyok. Az F1-nek rengeteg problémája van manapság: természetesen még mindig egy nagyszerű bajnokság, hiszen ott vannak a legkorszerűbb technológiák, és így tovább. Az azt körülvevő légkör és a politikai csatározások azonban egyáltalán nem hiányoznak” – fogalmazott Monteiro.

Fotók: Honda Racing WTCC
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: