Jegyek

Monteiro: „Kaptam néhány agresszív kommentet a magyar...

Interjú
Monteiro: „Kaptam néhány agresszív kommentet a magyar szurkolóktól”
2017.05.16. 18:45
Tiago Monteiro három forduló után magabiztosan vezeti a túraautó-világbajnokság pontversenyét. Michelisz Norbi csapattársával még a hungaroringi hétvége első napján beszélgettünk az idei autóról, a tavalyi katari események utóhatásáról és a WTCC jövőjéről – EXKLUZÍV interjú.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára! (x)

Tiago Monteiro, aki a Honda 2012 végi csatlakozása óta erősíti a japánok gyári csapatát, világbajnoki éllovasként érkezett a Hungaroringre, s bár pénteken, amikor volt lehetőségünk néhány percet beszélgetni vele, még nem tudhatta, hogy még nagyobb előnnyel fog távozni hazánkból, így is meglehetősen derűsen és lazán nyilatkozott nekünk – annak ellenére, hogy épp interjúnk alatt csapott le egy óriási zivatar a mogyoródi pályára.
 
„A szezon eleje fantasztikusan alakult. Jó a csomagunk, erős az autónk” – értékelte az évad első két állomását a portugál versenyző. „Ha megnézzük a tavalyi évet, akkor is vezettem két verseny után, szóval nem új a helyzet, de idén talán jobb a csomagunk. Mindenre részletre odafigyelünk, remekül dolgozunk, és reméljük, ugyanígy tudjuk majd folytatni. Persze erősek az ellenfelek is – meglátjuk.”
Monteiro szerint három téren is javult a Honda a tél folyamán: egyrészt a motorjuk kapott egy komoly fejlesztési csomagot, másrészt az aerodinamika és a karosszéria is teljesen megújult erre a szezonra. Ennek ellenére nem gondolja, hogy a Civic lenne jelenleg a legjobb konstrukció: „Szerintem még mindig a Citroëné a legerősebb csomag. De tény, hogy egyre közelebb kerülünk. Emellett a Volvo is erős, az autójuk remekül viselkedik a rázóköveken, és nagyon gyorsak is az egyenesben.”
 
Nem véletlen, hogy a hondás pilóta a Münnich Motorsport Citroënjét terelgető Rob Huffot, a Volvo három versenyzőjét (Nicky Catsburg, Thed Björk és Nestor Girolami), valamint saját csapattársát, Michelisz Norbertet említette legfőbb kihívójaként. Norbival egyébként már-már baráti a viszonyuk, amit maga a magyar pilóta is megerősített nekünk: „Nagyon szerencsés vagyok, mert kiváló a kapcsolatunk. Nagyon jó és okos pilóta és egy remek ember. Jó barátok vagyunk. Persze a pályán a végsőkig fogunk csatázni. De a viszonyunk nagyszerű, és ez egyúttal komoly támogatást is jelent.”
De vajon elmérgesedhet-e kettejük között a viszony, ha esetleg egymás ellen kell harcolniuk az összetett elsőségért? „Remélem, nem, de előfordulhat. Már beszéltünk erről egyébként. Tudjuk, hogy ha egymás ellen fogunk harcolni, a kapcsolatunk kicsit feszültebbé válhat, ami teljesen normális vb-címért csatázó csapattársak között. Lehetnek feszült pillanatok, igen, de szerintem ha ez meg is történik, a szezon végeztével minden visszaáll majd az eredeti állapotba.”
 
A Honda versenyzőinek viszonyába az sem rondított bele, hogy a tavalyi esztendő végén Monteiro épp Norbi elől halászta el a világbajnoki bronzérmet – ráadásul tette mindezt úgy, hogy a katari főverseny utolsó körében ajándékba kapott egy helyezést a visszavonuló Yvan Mullertől. A portugáltól megkérdeztük, hogy eljutottak-e hozzá a magyar szurkolók véleménye a dologról: „Igen, rengeteg negatív kommentet kaptam. Meg tudom érteni őket, hogy frusztráltak voltak, mert Norbit szerették volna előrébb látni. Volt néhány nem túl kellemes komment közöttük… Ez nem futball. Ezért is nem szeretem a focit: a huligánok, az őrült szurkolók és az ostoba agresszió miatt. A motorsportokból általában ez hiányzik, de tény, hogy kaptam néhány agresszív hozzászólást néhány magyar rajongótól.”
„Úgy gondolom, a magyar szurkolóink a legnagyszerűbbek, egyszerűen lenyűgözők” – folytatta Monteiro. „De volt néhány komment, ami nem volt túl kedves. Nem mondom azt, hogy Yvan segített-e nekem vagy sem, de még ha segített is, a szurkolók akkor sem tudnak mit tenni ellene. Ez az ő döntése volt, ráadásul ha őszinte akarok lenni, egész évben a csapattársam előtt voltam, szóval megérdemeltem azt a helyezést. Persze megértem, hogy nem esett jól ez egyeseknek, de egy dolog, ha csalódott vagy mérges vagy, és egy másik dolog az agresszió. Ilyen a versenyzés.”

Monteiro véleményét azzal kapcsolatban is kikértük, hogy egyetért-e azokkal a véleményekkel, miszerint a Citroën és a Lada távozása után bajban a túraautó-világbajnokság: „Nem mondanám, hogy nagy veszélyben van. Persze nem ideális a helyzet. De ha megnézzük, más versenyszériák is veszítettek néhány autót, kezdve a Formula-1-től a DTM-ig. A TCR-ben sincsenek általában sokkal többen: Belgiumban 24-en voltak, de ott indultak néhányan olyanok, akik amúgy a Benelux sorozatban szerepelnek, de egyébként ott is nagyjából 18 autó szokott lenni. Minden bajnokság nehéz időszakokon megy keresztül a létszámot illetően. A WTCC-nek meg mindig megvolt ez a sajátossága, hogy gyártók jöttek, gyártók mentek. Szóval nem új a helyzet, még ha nem is túl nagyszerű a jelenlegi állapot. Nem hiszem, hogy ez veszélybe sodorta volna a világbajnokság jövőjét.”
„A fő problémát a WTCC-vel kapcsolatban inkább a költségek jelentik” – mutatott rá a világbajnoki éllovas. „Meg kell találnunk a módját, hogy csökkentsük a költségeket, mert privát csapatként nagyon nehéz itt szerepelni. Ugyanezzel a költségvetéssel elmehetnek például a TCR-be sokkal jobb esélyekkel. Igaz, azok az autók sokkal kevésbé fejlettek és jóval lassabbak is, de nagyszerű versenyeket produkálnak. Szóval ha én promóter lennék, megvizsgálnám az összes lehetőséget és átgondolnom, mi a fontos. De nézzük meg a WEC-et: az LMP1-es kategóriában négy autó van, hat lesz a Le Mans-i 24 óráson, ami egészen nevetséges. De ha a show jó, akkor az emberek megbékélnek ezzel is. Szóval a WTCC sincs veszélyben, csak nehéz időszakon megy keresztül.”
 
Monteiro ennek ellenére elismeri, nem a jelenlegi szabályrendszer a legjobb a WTCC számára: „Szerintem már nem a TC1 a megfelelő koncepció. Ugyanakkor én sokkal jobban szeretem vezetni ezeket az autókat, mint a TCR-eseket. Lenyűgözők ezek a kocsik, a legjobb túraautók, amiket valaha vezethettem. Rendkívül gyorsak és hatékonyak. A TCR is egy jó koncepció, de teljesen átlagos versenyautókkal. Viszont sokkal olcsóbbak is, így mindenkinek jobban megéri. Szóval nem a TC1 a megfelelő koncepció, mert ha az lenne, több gyártó indulna a bajnokságban. Jelenleg bizonyos okok miatt nem túl vonzó az autógyártók számára. De nehéz mindenkinek a kedvére tenni, és meglátjuk, mit hoz a jövő” – fogalmazott a portugál, hozzátéve, hogy bár kapott ajánlatot TCR-es beugrásra, idén teljes mértékben a WTCC-re koncentrál. Aminek egyelőre meg is van az eredménye, hiszen magabiztosan menetel a világbajnoki cím felé.

Fotók: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: