Jegyek

Mit szűrhetünk le a katari tesztből?

MotoGP
Mit szűrhetünk le a katari tesztből?
2017.03.15. 07:39
A mögöttünk hagyott hétvégén került sor a MotoGP idei utolsó előszezoni tesztjére, amelyet a többihez hasonlóan ismét Maverick Vinales zárt az élen, ám a Yamaha spanyoljának remeklésén túl is van néhány dolog, ami kirajzolódott az erőviszonyokat illetően – ezeket gyűjtöttük most pontokba.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Vinales tényleg a világbajnokság egyik fő favoritja
Az első részsikerek után még néhányan legyintettek, mostanra azonban egyértelművé vált: Maverick Vinalesszel nagyon komolyan számolni kell a végső elszámolásnál. A Suzukitól a Yamahához átigazoló versenyzőnél a korábbi tesztekhez hasonlóan Katarban sem volt gyorsabb, ráadásul ezúttal a hosszabb etapjai – ha nem számítjuk a forgalom miatt kiemelkedően lassú köreit – is kiemelkedtek a mezőnyből. A spanyol tűnik eddig pályától függetlenül a legkiegyensúlyozottabb pilótának, aki bárhol, bármilyen körülmények között elképesztően gyors tud lenni, így nyilvánvaló, hogy az egyik fő esélyesként vág neki a jövő hétvégén startoló idénynek – ami persze teljesen más tészta, mint a tesztek.
A Honda fejlődött, de még mindig nem kezesbárány
Tavaly borzalmas előszezon után tudott világbajnok lenni Marc Marquez, idén azonban egyértelműen jobb a helyzet a HRC-nél, amit nem csak a címvédő, hanem márkatársai eredményei is igazolnak. Az új „big bang” motorblokk határozottan előrelépésnek tűnik, ugyanakkor az sem véletlen, hogy a fiatal repsolos továbbra sem teljesen elégedett. Cal Crutchlow is úgy fogalmazott nemrég, hogy még a korábbiaknál is nagyobb fizikai kihívást jelent a mostani Honda vezetése, és Marquez utolsó napi három bukása is erre utalhat. A hosszabb etapokon a korábbi helyszíneken erős formát mutató spanyol ezúttal nem teljesített versenyszimulációt, így kétséges maradt a valódi tempója, de az biztos, hogy az ifjú spanyollal idén is számolni.
A Ducati tényleg bitang erős Katarban
A bolognai márka már az előző két évben is épp csak lemaradt a győzelemről a losaili pályán, amely főleg rendkívül hosszú célegyenese révén kifejezetten fekszik a motorjaiknak. Idén az eddigieknél is erősebbnek tűntek a versenyzők: Andrea Dovizioso az első napot be is húzta, a hosszú etapon mutatott átlagtempójánál pedig csak Vinalesé bizonyult jobbnak. Ráadásul nem csak az olasz és a Desmosedici GP17-vel apránként megismerkedő Jorge Lorenzo volt gyors a három tesztnap során, hanem a szatellit versenyzők is, élükön Alvaro Bautistával és Scott Reddinggel. Úgy tűnik, a Ducati reálisan harcba szállhat az elsőségért Katarban – még akár a pályát szintén kedvelő Lorenzo révén is –, ám az kérdés, hogy más helyszíneken is képesek lesznek-e hasonlóra.
Rossi nagyon nem találja a tempót
A rosszul sikerült Phillip Island-i gyakorlás még lehetett kisiklásként értelmezni, ám az, hogy a szombati napot leszámítva Losailban sem igazán érzett rá a tempóra a kilencszeres világbajnok, már valóban aggodalommal töltheti el őt a szűk egy hét múlva esedékes évadnyitó előtt. Pedig ahogy azt maga Valentino Rossi is elmondta: a Yamahában ott a potenciál, hiszen Vinales nagyon gyors vele, a „Doktor” és csapata azonban valahogy nem találják a megfelelő beállításokat. Nem is feltétlenül a gyorskörök hiánya miatt érezhető az olasz szenvedése, hanem abból, hogy egyáltalán nem teljesített versenyszimulációt a februári és márciusi tesztek során. Persze Rossit botorság lenne leírni, de tény, hogy rengeteg munka vár rá, ha jövő vasárnap a legjobb pozíciókért akar harcba szállni.
A Suzuki valós formáját továbbra is homály fedi
A katari teszt előtti cikkünkben az egyik fő kérdésként említettük, hogy vajon fény derül-e a „kékek” igazi erejére a felkészülési időszak utolsó felvonása során. Nos, Losailban egyáltalán nem remekeltek, ha csak pusztán a köridőkből indulunk ki, így a zárás legjobb indulattal is felemásra sikerült a Suzuki számára, ugyanakkor nem szabad azt sem elfelejteni, hogy a korábbi helyszíneken rendre oda-oda tudtak férkőzni a legjobbak közé. A jövő hétvégi idénynyitó és talán a teljes szezon sötét lovai Andrea Iannonéék, bár azt talán nem túlzás kijelenteni a hétvégén látottak alapján, hogy nem Katar lesz az a helyszín, ahol a legjobb eséllyel pályáznak akár egy dobogós helyezésre is.
Meglepetést okozhatnak az újoncok és a szatellitek
És különösen azok a versenyzők, akik e két kategória metszetét képezik: a Tech3 Yamaha két, Moto2-ből érkező motorosa újfent brillírozott. Ez főképp Jonas Folgerről mondható el, aki talán az egész holtszezon egyik legpozitívabb meglepetése: nyers tempó és hosszabb etapok terén is ő nyújtotta a legmeggyőzőbb produkciót a debütánsok közül – jóllehet, kétszeres világbajnokként feljebb lépő csapattársának, Johann Zarcónak sincs oka a panaszra. A másik meglepetésember pedig az Aspar Team pilótája, Alvaro Bautista lehet, aki Katarban is remek eredményt ért el a tavalyi, azaz GP16-os Ducati Desmosedici nyergében: a spanyol ráadásul nem csak egy körön remekelt, hanem 20 körös etapja során, amelynek átlaga alig egy századdal (!) maradt el a gyári vason ülő Doviziosóétól.
A KTM abszolút sereghajtóként kezdi meg a szezont
Bár ehhez eddig sem férhetett sok kétség, Katarban minden eddiginél egyértelműbben kirajzolódott, hogy az újonc gyártó található az erősorrend legalján: még az Aprilia is elérhetetlen távolságra van tőlük – különösen, ha Aleix Espargaro eredményeit vesszük alapul. A Bradley Smith, Pol Espargaro, Mika Kallio trió a három utolsó pozíciót foglalta el, ráadásul egyedül ők nem tudtak két másodpercen belülre kerülni Vinaleshez képest. Nyilvánvaló, hogy hosszú út vár az osztrákokra, de az is biztos, hogy ők fejlődhetnek a legtöbbet az idény végére, s a számukra már ismert pályákon ennél erősebbek is lehetnek – ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy a KTM-re újoncként többek között nem vonatkozik a burkolat-kialakítások fejlesztésére vonatkozó korlátozás sem.
 
Fotók: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: