Jegyek

Mit szűrhetünk le a katari tesztből?

MotoGP
Mit szűrhetünk le a katari tesztből?
2017.03.15. 07:39
A mögöttünk hagyott hétvégén került sor a MotoGP idei utolsó előszezoni tesztjére, amelyet a többihez hasonlóan ismét Maverick Vinales zárt az élen, ám a Yamaha spanyoljának remeklésén túl is van néhány dolog, ami kirajzolódott az erőviszonyokat illetően – ezeket gyűjtöttük most pontokba.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Vinales tényleg a világbajnokság egyik fő favoritja
Az első részsikerek után még néhányan legyintettek, mostanra azonban egyértelművé vált: Maverick Vinalesszel nagyon komolyan számolni kell a végső elszámolásnál. A Suzukitól a Yamahához átigazoló versenyzőnél a korábbi tesztekhez hasonlóan Katarban sem volt gyorsabb, ráadásul ezúttal a hosszabb etapjai – ha nem számítjuk a forgalom miatt kiemelkedően lassú köreit – is kiemelkedtek a mezőnyből. A spanyol tűnik eddig pályától függetlenül a legkiegyensúlyozottabb pilótának, aki bárhol, bármilyen körülmények között elképesztően gyors tud lenni, így nyilvánvaló, hogy az egyik fő esélyesként vág neki a jövő hétvégén startoló idénynek – ami persze teljesen más tészta, mint a tesztek.
A Honda fejlődött, de még mindig nem kezesbárány
Tavaly borzalmas előszezon után tudott világbajnok lenni Marc Marquez, idén azonban egyértelműen jobb a helyzet a HRC-nél, amit nem csak a címvédő, hanem márkatársai eredményei is igazolnak. Az új „big bang” motorblokk határozottan előrelépésnek tűnik, ugyanakkor az sem véletlen, hogy a fiatal repsolos továbbra sem teljesen elégedett. Cal Crutchlow is úgy fogalmazott nemrég, hogy még a korábbiaknál is nagyobb fizikai kihívást jelent a mostani Honda vezetése, és Marquez utolsó napi három bukása is erre utalhat. A hosszabb etapokon a korábbi helyszíneken erős formát mutató spanyol ezúttal nem teljesített versenyszimulációt, így kétséges maradt a valódi tempója, de az biztos, hogy az ifjú spanyollal idén is számolni.
A Ducati tényleg bitang erős Katarban
A bolognai márka már az előző két évben is épp csak lemaradt a győzelemről a losaili pályán, amely főleg rendkívül hosszú célegyenese révén kifejezetten fekszik a motorjaiknak. Idén az eddigieknél is erősebbnek tűntek a versenyzők: Andrea Dovizioso az első napot be is húzta, a hosszú etapon mutatott átlagtempójánál pedig csak Vinalesé bizonyult jobbnak. Ráadásul nem csak az olasz és a Desmosedici GP17-vel apránként megismerkedő Jorge Lorenzo volt gyors a három tesztnap során, hanem a szatellit versenyzők is, élükön Alvaro Bautistával és Scott Reddinggel. Úgy tűnik, a Ducati reálisan harcba szállhat az elsőségért Katarban – még akár a pályát szintén kedvelő Lorenzo révén is –, ám az kérdés, hogy más helyszíneken is képesek lesznek-e hasonlóra.
Rossi nagyon nem találja a tempót
A rosszul sikerült Phillip Island-i gyakorlás még lehetett kisiklásként értelmezni, ám az, hogy a szombati napot leszámítva Losailban sem igazán érzett rá a tempóra a kilencszeres világbajnok, már valóban aggodalommal töltheti el őt a szűk egy hét múlva esedékes évadnyitó előtt. Pedig ahogy azt maga Valentino Rossi is elmondta: a Yamahában ott a potenciál, hiszen Vinales nagyon gyors vele, a „Doktor” és csapata azonban valahogy nem találják a megfelelő beállításokat. Nem is feltétlenül a gyorskörök hiánya miatt érezhető az olasz szenvedése, hanem abból, hogy egyáltalán nem teljesített versenyszimulációt a februári és márciusi tesztek során. Persze Rossit botorság lenne leírni, de tény, hogy rengeteg munka vár rá, ha jövő vasárnap a legjobb pozíciókért akar harcba szállni.
A Suzuki valós formáját továbbra is homály fedi
A katari teszt előtti cikkünkben az egyik fő kérdésként említettük, hogy vajon fény derül-e a „kékek” igazi erejére a felkészülési időszak utolsó felvonása során. Nos, Losailban egyáltalán nem remekeltek, ha csak pusztán a köridőkből indulunk ki, így a zárás legjobb indulattal is felemásra sikerült a Suzuki számára, ugyanakkor nem szabad azt sem elfelejteni, hogy a korábbi helyszíneken rendre oda-oda tudtak férkőzni a legjobbak közé. A jövő hétvégi idénynyitó és talán a teljes szezon sötét lovai Andrea Iannonéék, bár azt talán nem túlzás kijelenteni a hétvégén látottak alapján, hogy nem Katar lesz az a helyszín, ahol a legjobb eséllyel pályáznak akár egy dobogós helyezésre is.
Meglepetést okozhatnak az újoncok és a szatellitek
És különösen azok a versenyzők, akik e két kategória metszetét képezik: a Tech3 Yamaha két, Moto2-ből érkező motorosa újfent brillírozott. Ez főképp Jonas Folgerről mondható el, aki talán az egész holtszezon egyik legpozitívabb meglepetése: nyers tempó és hosszabb etapok terén is ő nyújtotta a legmeggyőzőbb produkciót a debütánsok közül – jóllehet, kétszeres világbajnokként feljebb lépő csapattársának, Johann Zarcónak sincs oka a panaszra. A másik meglepetésember pedig az Aspar Team pilótája, Alvaro Bautista lehet, aki Katarban is remek eredményt ért el a tavalyi, azaz GP16-os Ducati Desmosedici nyergében: a spanyol ráadásul nem csak egy körön remekelt, hanem 20 körös etapja során, amelynek átlaga alig egy századdal (!) maradt el a gyári vason ülő Doviziosóétól.
A KTM abszolút sereghajtóként kezdi meg a szezont
Bár ehhez eddig sem férhetett sok kétség, Katarban minden eddiginél egyértelműbben kirajzolódott, hogy az újonc gyártó található az erősorrend legalján: még az Aprilia is elérhetetlen távolságra van tőlük – különösen, ha Aleix Espargaro eredményeit vesszük alapul. A Bradley Smith, Pol Espargaro, Mika Kallio trió a három utolsó pozíciót foglalta el, ráadásul egyedül ők nem tudtak két másodpercen belülre kerülni Vinaleshez képest. Nyilvánvaló, hogy hosszú út vár az osztrákokra, de az is biztos, hogy ők fejlődhetnek a legtöbbet az idény végére, s a számukra már ismert pályákon ennél erősebbek is lehetnek – ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy a KTM-re újoncként többek között nem vonatkozik a burkolat-kialakítások fejlesztésére vonatkozó korlátozás sem.
 
Fotók: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 39,90ms