MotoE

Minden, amit a hétvégén rajtoló MotoE Világkupáról tudni kell

Egyforma motorok limitált beállítási opciókkal, Superpole-szerű időmérő, felvezető kör nélküli versenyrajt és 18 főből álló, roppant erős mezőny: a Sachsenringen végre útjára indul az elektromos sorozat!
Bár a márciusi jerezi teszten kitört tűzvész után nem tűnt túl rózsásnak a helyzet, a szervezők roppant gyorsan pótoltak a lángok martalékává vált versenygépeket és felszereléseket, így az eredetileg tervezettnél ugyan két hónappal később, de a Sachsenringen végre elrajtolhat a MotoE Világkupa. Az összesen négy helyszínen hat futamból álló első szezonnak – Misanóban és Valenciában dupla futamot rendeznek majd – 12 csapat 18 versenyzője vág neki, a mezőny pedig meglehetősen vegyes, de erős lesz, számos ex-MotoGP-ssel megspékelve:
 
2 Jesko Raffin svájci Dynavolt Intact GP
4 Hector Garzo spanyol Tech3 E-racing
5 Alex de Angelis San Marinó-i Alma Pramac Racing
6 Maria Herrera spanyol Angel Nieto Team
11 Matteo Ferrari olasz Trentino Gresini MotoE
14 Randy de Puniet francia LCR E-Team
15 Sete Gibernau spanyol Pons Racing
16 Josh Hook ausztrál Alma Pramac Racing
18 Nicolas Terol spanyol Angel Nieto Team
19 Xavier Simeon belga Avintia Esponsorama Racing
27 Matteo Casadei olasz SIC58 Squadracorse
32 Lorenzo Savadori olasz Trentino Gresini MotoE
38 Bradley Smith brit One Energy Racing
51 Eric Granado brazil Avintia Esponsorama Racing
59 Niccolo Canepa olasz LCR E-Team
63 Mike di Meglio francia EG 0,0 Marc VDS
66 Niki Tuuli finn Ajo Motorsport MotoE
78 Kenny Foray francia Tech3 E-racing
 
A motorok egyformák, az Energica gyártja őket, ráadásul annak érdekében, hogy a lehető legkiegyenlítettebb legyen a küzdelem, a technikai szabályzat eléggé limitált lehetőségeket ad a beállításokkal való játékra. A MotoGP-hez hasonlóan itt is a Michelin lesz a gumiszállító, a hétvégék lebonyolításában ugyanakkor lesz néhány eltérés. Pénteken két szabadedzést rendeznek a mezőnynek, szombaton pedig jön az E-Pole névre keresztelt kvalifikáció, amelyen mindenki egy-egy gyorskört tehet majd meg, méghozzá abban a sorrendben, ahogyan a két, kvázi tét nélküli tréningen végeztek – azaz klasszikus Superpole-rendszerű időmérőt láthatunk szombat délután.
 
A futam maga is eltér majd a szokásostól, hiszen a piros lámpák kialvását megelőzően nem kerül sor felvezető kör, így a motorosoknak csak a bokszból kivezető körükön lesz alkalmuk felmérni a pálya állapotát. A versenyek rövidek, nagyjából negyed órásak lesznek, s a másik három kategória viadalai előtt kerülnek sorra, azaz most vasárnap délelőtt 10 órakor rajtol el az elektromos sorozat történetének első futama. Ami az esélyeket illeti: a néhány héttel ezelőtt tartott valenciai teszten a versenyszimulációt Eric Granado nyerte az E-Pole-on élen végző Hector Garzo, valamint Niki Tuuli előtt, az összesített köridőlistán viszont Bradley Smith bizonyult a leggyorsabbnak.

Fotó: MotoGP Media

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások