MotoGP

Miller: „Egy majdnem biztos dobogót pazaroltam el”

Fél lábbal már a pódiumon érezte magát a kicsúszása előtt a Pramac Racing ausztrál versenyzője, aki szerint elég jó volt a tempója ahhoz, hogy Doviziosóékkal is tartsa a lépést a hajrában.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Jack Miller az Osztrák Nagydíj nagy részében Fabio Quartararót üldözte a harmadik helyért, és meggyőződése, hogy le is vadászta volna a Petronas Yamaha újoncát, ám erre végül nem került sor, mert az ausztrál idejekorán búcsúzott egy kicsúszásnak köszönhetően. „Úgy éreztem, fél lábbal már a dobogón állok, mert láttam, hogy Fabiónak talán nincs meg az a tempója, mint nekünk” – idézi a pramacos szavait a Motorsport.com. „De valamilyen úton-módon, ahányszor csak közel értem hozzá, mindig sokkal jobban tudott lassítani, mint én. Majdnem belementem hátulról a 4-es kanyarban, egyszer ezzel fél másodpercet veszítettem, de azt ledolgoztam, aztán… igen, elkövettem egy apró hibát.”

„Kijöttem a 8-as kanyarból, kissé megrázkódott a motor, és nagyjából két méterrel elvétettem a fékpontot, így nagyjából két méterrel szélesebben fordultam az utolsó kanyarba, aztán igen, elestem. Rámentem a piszkos részre, és elment a motor eleje. Pontosan tudom, mi történt és mit csináltam rosszul, és ez teszi még rosszabbá az egészet, mert tényleg úgy éreztem, hogy mindenhol kontroll alatt tartok mindent, menedzselni tudtam a hátsó gumit, és a verseny végével kapcsolatban is jó érzéseim voltak. Teljesen le vagyok törve, hogy őszinte legyek, mert egy erős dobogót pazaroltunk el – apró hiba, komoly következményekkel. Könnyedén felengedhettem volna a féket, kiszaladhattam volna a zöld részre, azzal talán veszítek egy másodpercet, amit visszahozhattam volna. De ez nem így alakult.”


Miller hozzátette: bukásában az is közrejátszott, hogy a kisebb kategóriák versenyein rengeteg Dunlop-gumi került az ideális ív mellé, amelyek még veszélyesebbé tették különösen az utolsó szektort. Arra a kérdésre pedig, hogy az esés nélkül bele tudott volna-e szólni Andrea Dovizioso és Marc Marquez győzelemért zajló csatájába is, így felelt a ducatis: „Úgy éreztem, konstansan 1:24-1:24,5-ös köröket tudok futni, de az ő tempójuk is eléggé hasonló volt, főleg a vége felé, amikor elkezdték előzgetni egymást, szóval egyértelműen úgy éreztem, nekem is megvan a tempóm. Úgy vélem, velük tudtam volna maradni. Azt nem tudom, hogy a csatába is be tudtam-e volna szállni, de jó lett volna mögöttük lenni, kiváló nézői pozíció lett volna, ez nyilvánvaló.”

Fotó: Pramac Racing


Hozzászólások