F1

Mick Schumacher már jövőre az F1-ben köthet ki?

Bár a legvalószínűbb forgatókönyv szerint a Formula-2-be lép „csak” fel 2019-ben a hétszeres F1-es világbajnok fia, több sajtóorgánum is arról számolt be, hogy a Red Bull felvette a kapcsolatot az utóbbi időben óriási formajavuláson áteső némettel.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Elképesztő formába lendült az utóbbi hetekben Mick Schumacher: Spa-Francorchamps-ban megszerzett első győzelme óta Silverstone-ban és Misanóban is nyerni tudott egy-egy futamot, legutóbb a Nürburgringen pedig egyenesen megállíthatatlan volt. Hat sikerének köszönhetően három pontra megközelítette a Formula-3-as Európa-bajnokság összetettjét vezető Dan Ticktumot, így a hétszeres Formula-1-es világbajnok Michael Schumacher fia két hétvégével a zárás előtt a bajnoki cím egyik fő várományosa lett. Nem csoda, hogy az utóbbi időben egyre többet cikkeznek arról, hogy jövőre ismét feljebb léphet a ranglétrán: a legvalószínűbb forgatókönyvnek a Formula-2-es szereplés ígérkezik, ami már az F1 közvetlen előszobája, ráadásul sajtóhírek szerint az egyik legjobb csapat, az ART kínálhat ülést a németnek.

Egyes sajtóorgánumok, különösen olasz lapok azonban ennél is meredekebb értesülésekről számoltak be: úgy hírlik, az sem kizárt, hogy a „kis Schumacher” már jövőre bemutatkozzon a száguldó cirkuszban. Először is nézzük meg, hogy mindez lehetséges-e, elvégre a Formula-1-es debütáláshoz néhány éve már össze kell szedni bizonyos mennyiségű, szám szerint 40 licencpontot. Mick Schumacher 2016-ban az olasz és a német F4-es bajnokság összetettjében is ezüstérmes lett, elvileg ezekért külön-külön jár tíz egység, így ha idén az F3-ban dobogós lesz – amire jó esély van, hiszen 43 pontos előnye van a negyedik helyezetthez képest –, akkor máris összegyűlik a szükséges pontszám. Ha valamilyen oknál fogva csak egy F4-es eredményt számítanának be a 19 éves pilótának, akkor viszont meg kell nyernie az idei F3-as bajnokságot a 40 licencponthoz.
A sajtóértesülések legérdekesebb része, hogy állítólag nem más érdeklődik Schumacher iránt, mint a Red Bull (a tanácsadó Helmut Marko már fel is vehette a menedzsmenttel a kapcsolatot), amelynek neveltje, Ticktum ellen versenyez éppen az F3-ban – igaz, Ticktumnak nincsenek licencpontjai az előző két idényből, így ő biztosan nem debütálhat jövőre a Formula-1-ben. Márpedig az energiaitalosok második csapata, a Toro Rosso súlyos pilótahiánnyal küzd a 2019-es szezont illetően: nem véletlen, hogy a korábban kirúgott Danyiil Kvjat az egyik fő jelölt, de már Sebastien Buemi állandó versenyzői ülésbe való visszatérése is felmerült. Természetesen ott van még a nagycsapathoz fellépő Pierre Gasly jelenlegi társa, Brendon Hartley is, aki azonban egyelőre nem mutat túl meggyőző teljesítményt. Így kerülhet képbe akár Mick Schumacher is, de azért fontos leszögezni, hogy a hírek szerint maga a német versenyző is jobban preferálna legalább egy Formula-2-es évadot a túl korai F1-es debütálás ellenében, így jóval esélyesebb, hogy jövőre még „csak” ott látjuk majd versenyezni.

De ha már szóba került a Toro Rosso jövő évi esetleges párosa, vegyük sorra, hogyan is fest jelenleg a Formula-1 2019-es mezőnye! Eddig öt csapat jelentette be a teljes felállását: a Mercedes (Lewis Hamilton, Valtteri Bottas), a Ferrari (Sebastian Vettel, Charles Leclerc), a Red Bull (Daniel Ricciardo, Gasly), a Renault (Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg) és a McLaren (Carlos Sainz, Lando Norris), míg a minap az is eldőlt, hogy Kimi Raikkönen az Alfa Romeo Saubernél fog versenyezni. Az egyik kérdés, hogy ki lesz a Jégember társa: a hírek szerint Marcus Ericssonnak a tőkeerős háttér ellenére is mennie kell majd, a Ferrari ugyanis a másik ülésbe is saját pilótát delegálna a tavaly már két nagydíjon beugró tesztpilótájuk, Antonio Giovinazzi révén – ezzel minden eddiginél szorosabbra fűződne a két istálló kapcsolata.

A maradék négy alakulatból a Toro Rosso nehéz és roppant bizonytalan helyzetéről már szóltunk, míg a Force Indiánál szinte mindenki biztosra veszi, hogy érkezik az új tulajdonos fia, Lance Stroll, csapattársa pedig a mexikói támogatók okán is Sergio Perez maradna. Az így minden bizonnyal távozni kényszerülő Esteban Ocon van roppant nehéz helyzetben, hiszen elképzelhető, hogy sehol nem marad ülés számára: a Toro Rosso a Mercedes-kötelék miatt már visszautasította, míg a Williams alighanem a Szergej Szirotkin, Nyikita Mazepin orosz duóval vág neki 2019-nek – bár még Robert Kubica visszatérését sem lehet kizárni. A Haasnál lehet némi esély akár a francia, akár a McLarentől elküldött Stoffel Vandoorne számára, de valószínűbb, hogy a szinte biztosan maradó Kevin Magnussen mellett Romain Grosjean vagy a már említett Giovinazzi kap lehetőséget – utóbbi abban az esetben, ha a Sauber mégis megtartja Ericssont.

FRISSÍTÉS: Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a pletykákra reagálva az Auto Bildnek nyilatkozva cáfolta, hogy Mick Schumacher rajta lenne a listájukon a Toro Rosso jövő évi felállását illetően, sőt elmondása szerint fel sem vették a kapcsolatot a némettel.

Fotó: Mick Schumacher Facebook


Hozzászólások