Jegyek

Michelisz ürességet érez magában, de ez ideiglenes

WTCC
Michelisz ürességet érez magában, de ez ideiglenes
2017.12.03. 19:23
Hiába lett a magyar autósport első világbajnoki érmes versenyzője a Honda gyári pilótája, egyelőre még nem tud ennek örülni, ugyanis az elveszített esély miatti csalódottság munkál benne.
 
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el. (x)

Alig két napja, hogy Michelisz Norbert Katarban világbajnoki ezüstérmes lett a WTCC összetett pontversenyében, ezzel a hazai autósport legnagyobb sikerét elérve, még mindig inkább a csalódottság munkál a Honda pilótájában. A szezonzáró utáni blogbejegyzésében leírtak alapján mindez azért van, mert most nincs ideje aludni néhányat a dolgokra, ugyanis Japánba utazott a Honda Thanks Day programjára. „Egyedül vagyok a gondolataimmal, feleségem, Johanna hazautazott Mirához, a kislányunkhoz, és szívem szerint én is vele tartottam volna. Körbenézek a szállodai szobámban, és szimbolikus az üresség, amit magam körül látok. Pont ilyen ürességet érzek legbelül is. Én vagyok Magyarország első világbajnoki érmes autóversenyzője, de egyelőre nem tudok mit kezdeni ezzel a kijelentéssel, ahogyan azzal sem, hogy a számok alapján életem legjobb szezonját zártam. Még túlságosan a csalódottság munkál bennem. Nagyon akartam a világbajnoki címet, és nem csak a nyilvánvaló okok miatt: amiért esélyem volt rá és amiért hét éve készülök rá, álmodozom róla, dolgozok érte. Nekem most ez ennél is többről szólt.”
Michelisz a Hungaroringet követően, amikor 61 pontos hátrányba került az éllovassal szemben, már majdnem lemondott a világbajnoki címről, ám onnantól kezdve nem foglalkozott az összetettel, hanem mindig az egyes versenyhétvégékből akarta kihozni a maximumot. Ez a taktika bevált, jöttek a pole-pozíciók, a győzelmek és a dobogók, ám először csak Kínában érezte úgy, hogy tényleg megnyerheti a világbajnokságot. „Ezután, amikor Japánban értesültünk a Honda kínai kizárásáról, ami hatalmas pofon volt az egész csapatnak, azt mondtam magamban: ha beledöglök, akkor is megcsinálom! Csak most érzem magamon, hogy mennyire kimerítő volt ezzel a mentalitással végigcsinálni az elmúlt két hónapot, de nem akartam még egyszer elveszíteni a hitemet, és nem is veszítettem el egészen a katari második futam leintéséig” – írta a magyar pilóta blogjának legfrissebb bejegyzésében, hozzátéve, hogy az időmérős fékhiba után sem adta fel a reményt: „De sajnos beigazolódott a félelmem, hogy a katari pályán hiába van hely, nagyon nehéz előzni rajta a sok gyors és közepesen gyors kanyar miatt. Ha közel akartál kerülni az előtted haladóhoz, annyi leszorítóerőt veszítettél, hogy túl kellett erőltetni a gumikat, és elszállt a tapadás.”
A versenyeken már nem volt gond az autójával, a kvalifikáción viszont egy olyan alkatrész, nevezetesen a főfék-munkahenger mondta fel a szolgálatot, amely karrierje során még egyszer sem. „A Q2-es gyors körömben a hetedik kanyarban éreztem először azt, hogy felkeményedett a fékpedál, de akkor még tudtam rendesen fékezni. A baljós jel az volt, hogy utána az egyenesben nem gyorsult az autó, és aztán minden fékezéssel egyre rosszabb lett a helyzet. Már ott, az autóban tudtam, hogy nagy a baj, mert nem lesz idő a szerelésre, ezért kockáztattam, és megpróbáltam olyan eredménnyel befejezni a kört, hogy legyen esélyem legalább az első tízbe bekerülni, hogy a fordított rajtrácson jó helyről indulhassak. Másfél tizedmásodperc hiányzott ehhez. Sokat gondolkodtam azon, hogy ha csak egy kanyarral később jelentkezik a meghibásodás, már azzal annyival kevesebb időt veszítettem volna, hogy összejön a tizedik hely. Ennek most valamiért így kellett történnie, egy nap talán majd rájövök, hogy miért.”
Pedig az időmérőig remek tempót diktált a magyar pilóta, és jó esélye volt arra, hogy idén negyedszer is a pole-ba kvalifikáljon, s akkor Thed Björkön jóval nagyobb nyomás lehetett volna. Ennek ellenére úgy érzi, a svéd megérdemelten lett világbajnok, hiszen ő volt a legkiegyensúlyozottabb idén, s ebben az évben ez volt a siker kulcsa a WTCC-ben. „Felesleges belemenni abba, hogy mi lett volna, ha Bennani vagy Monteiro nem jön nekem Monzában és Argentínában, ha nincsen a kínai kizárás vagy a katari fékhiba… A kiegyensúlyozott teljesítményhez mindennek a helyén kell lennie, az sosem csak a pilóta elismerése, hanem ugyanúgy a csapaté is” – vélekedett Michelisz, aki egyetlen dolgot csinálna másképp: „A hungaroringi időmérőn elengedném az utolsó gyors körömet, amivel hatodik lettem, és helyette rámentem volna a fordított rajrácsos első sorra. Ezen kívül semmit sem bántam meg” – írta. Norbi a jövőjéről egyelőre nem tud semmit, összességében pedig úgy érzi, hogy bár a WTCC-ben talán nem volt a legszerencsésebb, így is legjobb évén van túl a pályán és azon kívül is, hiszen megszületett a kislánya, van egy gyönyörű felesége és egy sikeres csapata. „Most, hogy jobban belegondolok, ez a magányos szállodai szoba tényleg szimbolikus: épp olyan ideiglenes vendég vagyok benne, mint az üresség érzése bennem. Mert vb-második hely ide vagy oda, boldog ember vagyok” – zárta pozitívan gondolatait a vb-ezüstérmes pilóta.

Forrás: Michelisz Norbert versenyzői blogja; Fotók: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: