Jegyek

Michelisz: „Robusztusabbak és nézőbarátabbak a TCR-autók”

WTCC
Michelisz: „Robusztusabbak és nézőbarátabbak a TCR-autók”
2018.02.09. 17:06
A WTCR-ben a Hyundai gyári támogatott versenyzőjeként induló pilóta a Hungaroring évadnyitó sajtótájékoztatóján beszélt arról, miért döntött a váltás mellett és miképp alakult az első tesztje, de szóba került a M1RA és Bári Gergely jövője is.
 
Kövess minket a közösségi médiában is: Facebook-oldalunkon és Twitter-csatornánkon a legfontosabb és legfrissebb híreket, Instagram-oldalunkon a legjobb képeket, a YouTube-csatornánkon pedig szerkesztőségünk podcastjeit találhatod meg! (x)

A Hungaroring csütörtöki évadnyitó sajtóeseményén Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató és Oláh Gyárfás MNASZ-elnök mellett Michelisz Norbert volt még jelen, hiszen a WTCR Túraautó-világkupa mezőnye érkezik majd elsőként a mogyoródi pályára a jelentős nemzetközi szériák közül április végén. Az immár a Hyundai gyári versenyzőjeként a BRC Racing Teamnél szereplő magyar pilótát természetesen elsőként arról kérdezték, hány megkeresést kapott, mielőtt aláírt volna a koreai gyártóval:
 
„Titkos teszten nem jártam, de három gyártói megkeresésem volt” – nyilatkozta Michelisz. „Nem én kutattam gyártók után, hanem volt egy szerencsés nyilatkozatom, amikor egy autosportos kolléga megkérdezte, hogy hogyan állok a 2018-as szerződéssel, én pedig őszintén elmondtam, hogy nincs a Hondával aláírt kontraktusom. Miután ez megjelent, utána érkeztek informális megkeresések sms-ben és e-mailben. Én ott még nem sejtettem, hogy ennek váltás lesz a vége: nagyjából január elseje volt az, amikor bennem is konkretizálódott ez.”
Norbi az új WTCR-ről is lelkesen beszélt: „Nem azért mondom, hogy marketingszövegeket adjak elő, de borzasztóan izgatott vagyok, hogy ebben a mezőnyben indulhatok, hiszen a legutolsó hírek szerint egy háromszoros brit bajnok és többszörös világbajnokok fognak szerepelni. Izgatottan várom, hogy az utolsó helyeket milyen nagynevű versenyzők fogják elfoglalni” – fogalmazott a magyar versenyző. Azóta egyébként újabb négy hely kelt el a rajtrácson Tiago Monteiro, Esteban Guerrieri, Yvan Muller és Thed Björk révén. De vajon miért épp a Hyundaira esett Michelisz választása?
 
„Tavaly a TCR International Series utolsó két hétvégéjén álltak rajthoz, s egyből látszott, hogy övék a legerősebb autó, s ez a korlátozások és büntetősúlyok után is így maradt. Nekem ez akkor nagyon meggyőző teljesítménynek tűnt, de akkor még nem úgy néztem a Hyundaira, mint potenciális lehetőségre, hanem mint a M1RA csapattulajdonosa, akinek az autói ellenük versenyeztek. Aztán amikor Gabriele Tarquini társult be mellém a Hondánál, akkor kérdezgettem őt, hogyan néz ki a szervezeti felépítés a Hyundai Motorsportnál, s ő egyértelműen azt mondta, hogy 2018-ban az övék lesz a legjobb autó. Elég régóta ismerem őt már, hogy elhiggyem ezt neki, úgyhogy neki is volt ebben bőven szerepe.”
 
A tavaly vb-ezüstéremig jutó magyar szerint fontos szempont volt számára, hogy a Hyundainál mindent házon belül oldanak meg, emellett külön köszönetet mondott a Hungaroringnek, amely támogatásának köszönhetően érezhetően erős pozícióban tűnt fel a tárgyalások során. Norbi aztán persze a hét elején rendezett kétnapos barcelonai teszt tapasztalatairól is beszélt: „Az első benyomásaim azért pozitívak, mert ez az autó egyszerűen vezethető: olyan, amelybe beülve gyorsan önbizalmat tudsz szerezni, s ez mindenképp segíti az én felkészülésemet is. Nem szabad azt gondolni, hogy korlátlan tesztlehetőségeink lesznek: nagyjából négy alkalom áll a rendelkezésünkre, hogy felkészüljünk a szezonra, s úgy érzem, ebben az autó nagyon jó partner.”
Michelisz a TC1-es és a TCR-es gépek közötti eltéréseket is kifejtette: „A legfontosabb különbség szerintem nem az autók teljesítményében, hanem a súlyukban keresendő. A WTCC-s autó 1100 kg volt büntetősúly nélkül, míg a TCR-es gép 1285 kg. Önmagában ez a 200 kilós eltérés eredményezi azt a nagyjából három másodperces eltérést, amelyet majd a nagyközönség is látni fog. Összességében az autó kicsit robosztusabb és nézőbarátabb, mivel ezekkel szabadabban értelmezhetők a kontaktok, s a közönség jelentős része pedig nemcsak a gyors autókat, hanem a kemény ütközeteket is szereti.”
 
Természetesen nem kerülhette ki csapata, a M1RA jövőjére vonatkozó kérdéseket sem, Michelisz azonban egyelőre nem tudott konkrétumokkal szolgálni: „Elképzelhető, igen, hogy a M1RA is a Túraautó-világkupában fog indulni, de az is, hogy egy másik bajnokságban fogunk rajthoz állni. Nem titok, hogy az anyagiak jelentik a döntő faktort: nagyon sok függ attól, hogyan tudjuk magunkat a vásárlók, azaz főként a versenyzők irányába prezentálni. A tavalyi eredményeink jó színben tüntetnek fel minket a szakmai közönség előtt, így azt is el tudom képzelni, hogy a Zengő Motorsport mellett a M1RA is két autóval képviselteti magát a szezonnyitón, de még egyszer mondom: arra is megvan az esély, hogy ez nem fog megvalósulni. Bári Dávid és Gergő dolgoznak azon, hogy a szakmai feltételek adottak legyenek – azt ígérhetem, hogy a következő napokban vagy hetekben mi is teszünk egy bejelentést.”
 
Végezetül a P1race.hu érdeklődésére Norbi azt is elmondta, hogy nemcsak a M1RA sorsa körül vannak egyelőre kérdőjelek, hanem azzal kapcsolatban is, hogy Bári Gergely is vele tart-e a Hyundaihoz versenymérnökként vagy sem. Bári a zengős évek óta dolgozik a magyar versenyző mellett, egyedül az első gyári hondás évükben választották szét őket, de pillanatnyilag még nem dőlt el, hogy továbbra is együtt dolgozhatnak-e majd: „Egyelőre még nem tudni. Sokszor nyilatkoztam, hogy szeretnék Gergővel dolgozni, de egyelőre nem tisztázott, hogy tud-e a Hyundaihoz követni vagy sem” – felelte kérdésünkre Michelisz.

Fotók: BRC Racing/Michelisz Norbert
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: