Jegyek

Michelisz Norbi saját csapatot indít a TCR-ben!

TCR
Michelisz Norbi saját csapatot indít a TCR-ben!
2017.03.20. 10:51
Döbbenetesen váratlan bejelentést tett az idén akár a túraautó-világbajnoki címre is eséllyel pályázó magyar pilóta: Bári Dáviddal közösen saját csapatot indítanak a rivális szériában! A két Honda Civic Type-R volánjánál a fiatal Tassi Attilát és a rutinos olasz Roberto Colciagót láthatjuk majd.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Harmadik szezonjára készül a TCR International Series, s eddig rendre volt magyar érdekeltség az új szériában: 2015-ben a Zengő Motorsport, tavaly pedig a B3 Racing Team révén volt kinek szurkolnunk. Utóbbi csapat kapcsán igaznak bizonyultak a pletykák, s a tél folyamán bezárta a kapuit – Dusan Borkovic már be is jelentette, hogy egy Alfa Romeóval indul idén –, ám így sem maradunk hazai istálló nélkül, Michelisz Norbert ugyanis saját csapatot alapított, s rögtön a nemzetközi színtéren szeretné letenni a névjegyét!
 
A WTCC-ben többszörös futamgyőztesnek számító magyar pilóta versenymérnökének testvérével, a tavaly a B3 Racinget is irányító Bári Dáviddal közösen fogja vezetni az M1RA névre keresztelt alakulatot. A csapat két Honda Civic Type-R-t indít a TCR-ben – sőt, a TouringCarTimes.com szerint ők lesznek az elsődleges hondás alakulat! –, amelyből az egyiket az egy év tapasztalattal már rendelkező, de mégis roppant fiatal Tassi Attila, a másikat pedig a lassan 49 éves, s ezáltal három évtizedes versenyzői múlttal rendelkező olasz pilóta, Roberto Colciago fogja vezetni. Attila mérnöke Bári Dávid lesz, míg Colciago mellett a Hyundai tesztpilótájaként éppen ma bejelentett Gabriele Tarquini korábbi mérnöke, Giancarlo Bruno fog dolgozni.
 
Michelisz Norbi saját versenyzői blogjának legfrissebb bejegyzésében arról írt, hogy december környékén fogalmazódott meg benne a gondolat egy saját csapat alakításáról, és Bári Dáviddal közösen vágtak bele a kalandba, ami elképesztően sok szervezőmunkát igényelt az elmúlt három hónapban, amit persze össze kellett egyeztetni Norbi WTCC-s elfoglaltságaival. A pilóta ugyanakkor rendkívül büszke rá, hogy ennyi idő alatt gyakorlatilag a semmiből sikerült létrehoznia egy új istállót:
„Ez megmutatja a benne dolgozók erejét és elhivatottságát” – írta versenyzői blogján. „Biztosan sokakban felvetődik a kérdés, hogy miért pont most vágtam bele ebbe, amikor a WTCC-ben pályafutásom legfontosabb szezonja következik, és még csak nem is az áhított világbajnoki cím áll az első helyen a 2017-es fontossági listámon, hanem a születendő kislányom és Johanna. Hazudnék, ha azt mondanám, néha nem gondolkodok el azon, hogy fog mindez beleférni az időmbe, de nem félek ettől a kalandtól. Pontosan az elmúlt hónapok tapasztalatának köszönhetően nem, mert tudom, hogy olyan emberek vesznek körül, akikben megbízhatok. Most éreztem azt, hogy olyan feltételek mellett vághatok bele egy saját csapat felépítésébe, ami talán soha vissza nem térő alkalom. Ezt nem szalaszthattam el!”
 
A magyar pilóta azt is elárulta, miért M1RA lett a csapat neve: „Több okot is tudok rá, hogy a mi szemünkben miért ez a világ legjobb csapatneve. Az M1-gyel a nagy célunkat szimbolizáljuk: szeretnék, ha idővel a miénk lenne Magyarország első számú versenycsapata. Az RA a Racingra utal, de kimondva nekünk a M1RA mindig is Mira lesz, így Michelisz Racingként is lehet értelmezni. Ráadásul a Mira olaszul azt jelenti, hogy cél, spanyolul azt, hogy látvány, oroszul azt, hogy béke. Ezeken a pozitív töltetű szavakon túl van egy számomra rendkívül személyes oka is az elnevezésnek… Johannával a Mira nevet választottuk a születendő gyermekünknek, engem így a csapat neve mindig a kislányunkra emlékeztet majd.”
 
„Mindenképpen erős nemzetközi túraautó-sorozatba akartunk benevezni, ami frissen alakuló csapatként anyagilag is elérhető” – magyarázta Norbi, hogy miért Marcello Lotti bajnokságára esett a választása. „A TCR a kezdetektől fogva az egyik opció volt, a másik pedig a hasonló szabályrendszert követő WTCC2 lehetett volna, ám januárra már látszott, hogy ebből a tervezett bajnokságból könnyen zsákutca lehet. Így maradtunk a TCR-nél, aminek a működését ráadásul Bári Dávid révén alaposan ismerjük is, hiszen a B3 Racing technikai vezetőjeként volt alkalma belelátni a részletekbe.”
Az sem meglepő, hogy Hondával fognak szerepelni a WTCC riválisának számító sorozatban: „Mivel az elmúlt években erősen elköteleződtem a Hondához, nem meglepő, hogy két Honda Civic Type-R-rel megyünk a TCR-ben. Ez a döntés nemcsak a szimpla márkahűségről szólt, hanem az eredményekről is. Tavaly több regionális TCR-bajnokságot is Hondával nyertek meg, és nekem is van saját élményem a technikával a TCR Beneluxos vendégszerepléseimről. Ott Stéphane Lémeret bajnoki címében tudtam segédkezni egy Civickel.”

Michelisz szerint eleinte a három versenyzős felállás is felmerült, ám végül a kettő mellett döntöttek – így választották ki a pilótákat: „Az egyikük Tassi Attila lesz. Még csak 17 éves, de tavaly már a dobogóra is felállt egyszer a TCR-ben – ő a jövő tehetsége. Erről meggyőzött engem a fizikai felkészülésemet segítő Matics Zsolt, aki már három éve edzi Attilát, és Bári Dávid is, aki tavaly együtt dolgozott vele. Alapvetés volt, hogy legalább egy magyar fiatallal induljunk, de másban nem is gondolkodtunk. Attilában sok fantáziát látunk.”
 
„A másik pilótánk az olasz Roberto Colciago. Mivel én nem tudok minden versenyen ott lenni, olyan rutinos, nemzetközi viszonylatban is jegyzett túraautóst szerettünk volna a másik autóba ültetni, akihez Attila ilyenkor is viszonyítási pontként tud igazodni. Saját tapasztalatból tudom, hogy milyen sokat jelent egy jó referencia, én is sokat tanultam például a Gabriele Tarquinivel való összevetésekből a Hondánál. Attila fejlődését tartottuk a szem előtt, amikor megállapodtunk a 2016-os olasz túraautós bajnok Colciagóval, akiről elég csak annyit, hogy tavaly egy vendégszereplése volt a TCR-ben beugróként, és kapásból megnyerte az időmérőt, valamint a fő futamot.”

De vajon milyen céllal vágnak neki a 2017-es szezonnak? „Eredményközpontú a projekt, már az első évben a bajnoki címért szállnánk harcba. Ezt egyelőre a tapasztaltabb versenyzőnktől, Colciagótól várjuk, de a hosszabb távú cél egyértelműen az, hogy magyar bajnokot neveljünk a TCR-ben. Tassi Attilában abszolút látom az ehhez szükséges képességeket, egyelőre azonban nem szeretnénk túl nagy terhet pakolni a vállára, hiszen a korából fakadóan is jóval rutintalanabb a mezőny jelentős részénél. Tőle azt várom, hogy minden versenyen gyors legyen, és szerintem több futamgyőzelmet is arathat.”

Fotók: M1RA
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 36,82ms