Jegyek

Michelisz Norbi: Rég nem éreztem ilyen szomorúságot...

WTCC
Michelisz Norbi: Rég nem éreztem ilyen szomorúságot verseny előtt
2017.10.10. 19:40
A Honda magyar versenyzőjét is lesújtotta a hír, miszerint csapattársa, Tiago Monteiro kénytelen kihagyni a hétvégi kínai versenyt: elmondása szerint ez az ő helyzetén nem sokat változtat, Gabriele Tarquininél pedig keresve sem tudott volna jobb helyettest találni.
 
Imádod a motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha ez a kettő igaz rád, és szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, akkor jelentkezz hozzánk gyakornoknak! Részletek ide kattintva.

Mint arról nemrég mi is beszámoltunk, Tiago Monteiro az orvosok javaslatára nem áll rajthoz az előttünk álló hétvégén sorra kerülő kínai futamon, miután még nem gyógyult fel teljesen néhány héttel ezelőtti barcelonai tesztbalesetéből. Hondás csapattársa, Michelisz Norbert a versenyzői blogjának legfrissebb bejegyzésében írt arról, milyen érzések kerítették hatalmába, amikor megtudta a hírt:

„Kedd délelőtt Tiago Monteiro személyesen üzente meg nekem, hogy nem vehet részt a kínai versenyen az augusztus végén elszenvedett súlyos barcelonai tesztbalesete miatt. Talán van, akinek az lesz az első gondolata a hír hallatán, hogy megnövekedtek az esélyeim a vb-címre, de ezt egyrészt nem érzem így, másrészt engem teljesen más kerített a hatalmába – letaglózott az információ. Őszintén szólva rég nem éreztem ilyen szomorúságot egyetlen verseny előtt sem. Annak ellenére, hogy végig kapcsolatban álltunk egymással, és a tesztbalesete óta is hetente beszéltünk telefonon, váratlanul ért, hogy nem lehet velünk a hétvégén. Tiago nem az a típus, aki szeret panaszkodni, és emiatt én sem erőltettem az állapotával kapcsolatos kérdéseket, viszont a derűlátó hangulatából, a pozitív hozzáállásából azt szűrtem le, hogy jól halad a gyógyulása, és biztatóbb a helyzet, mint amilyen sajnos valójában volt.”
Norbinak saját bevallása szerint szüksége lesz néhány napra, amíg feldolgozza a történteket, hiszen tudja, hogy az a fékhiba, amely Monteirónál jelentkezett, nála is felléphetett volna – különösen annak fényében, hogy idén messze ő tesztelt a legtöbbet. „Szerencsés vagyok, és amikor Mirára gondolok, még inkább hálát adok ezért” – fogalmazott a pontversenyben harmadik helyen álló pilóta, aki tisztában van vele, hogy portugál kollégája távollétében faraghat a 29 pontos hátrányából, ám úgy érzi, a helyzete alapvetően nem változott ettől:
 
„Egyáltalán nem vigasztal a tudat, hogy Tiago távolmaradásával Kínában lefaraghatok a vele szemben meglévő 29 pontos hátrányomból. A pályán szeretném legyőzni őt, mint mindenki mást, ezért sem örülök, hogy nem versenyezhet, de ugyanakkor nem érzem úgy, hogy ez befolyásolja az én helyzetemet. Azért nem, mert eddig is úgy gondolkodtam, hogy ha ugyanúgy teszem tovább a dolgomat, mint a legutóbbi három versenyhétvégén, ha kihozom magamból a maximumot a szezon hátralévő részében, akkor odaérhetek az első helyre függetlenül mindenki mástól. Vagyis csak rajtam múlik, hogy világbajnok leszek-e, és ebből a szemszögből Tiago kínai kiesésével nem változott semmi, nekem ugyanúgy a maximumra kell törekednem a végső sikerhez. Ebben hiszek – azaz saját magamban.”
A Honda azt is bejelentette kedd délután, hogy Gabriele Tarquini veszi át Monteiro helyét Ningbóban – erről így vélekedett Norbi: „Kínában az egész Honda-csapat számára egy régi, jó ismerős, Gabriele Tarquini veszi át Monteiro helyét, méghozzá azzal a céllal, hogy engem segítsen a pályán, plusz a csapatbajnoki cím szempontjából értékes pontokat gyűjtsön, hiszen ott is harcban állunk a Volvóval. Alessandro Mariani, a JAS Motorsport vezetője már egy héttel ezelőtt mondta nekem, hogy ha így alakul a helyzet, akkor Tarquini tér vissza a csapathoz beugróként, de akkor még mindannyian csak vésztervként gondoltunk erre az eshetőségre, én legalábbis nem hittem komolyan, hogy szükség lesz rá. Ha én választhattam volna ki szabadon, hogy ki helyettesítse Tiagót Kínában, akkor magam sem döntöttem volna másképpen. Tarquini múlt héten a TCR-ben is megmutatta, hogy még mindig nagyszerű teljesítményre képes, korábban három évig tagja volt a csapatnak, az embereket éppúgy ismeri, mint a technikát, és ami az én szemszögemből a legfontosabb, hogy óriási tapasztalata van. Nála jobban senki sem tudhatja, miként segítsen nekem a világbajnoki címért folytatott harcban.”

Michelisz egyébként nem számít könnyű hétvégére a mindenki számára ismeretlen kínai helyszínen, hiszen a Hondák kapják most a legtöbb büntetősúlyt: legutóbb épp itthon, a Hungaroringen volt hasonló a helyzet, s ott a Citroën jelentette a mércét, s még a Volvo is erősebbnek tűnt a Civiceknél. Norbi arra számít, hogy most is ez lesz az erősorrend: „Ennek tudatában okos versenyzéssel erős pontszerző hely a cél mindkét futamon” – írta, majd hozzátette: „Az új pályákon általában több előzésre lehet számítani, mert több a hiba, a pilóták kevésbé tudnak felkészülni minden védekezésbeli forgatókönyvre, mint egy már bejáratott körön. Ezért kulcskérdés lesz, hogy ki milyen gyorsan fejlődik majd a hétvége során. Mivel egy nemrég átadott pályáról van szó, belső kamerás felvételek híján kevés információ volt elérhető a felkészüléshez. A Honda olaszországi szimulátorbázisán ugyan gyakoroltam a ningpói pályán, de pontosan a kevés adat miatt ez egy messze nem tökéletes virtuális leképezése volt a körnek, inkább csak a ritmus megtalálásában segített. Várom már, hogy a helyszínen is kezdetét vegye a munka.”

A hétvégi program:
 
Szombat (október 14.)  
03:00 - 03:45 1. szabadedzés  
06:45 - 07:30 2. szabadedzés  
09:15 - 10:15 Időmérő edzés (Q1 + Q2) (tv: Eurosport 1 és M4 Sport, élő)
10:30 - 10:45 MAC3 (tv: Eurosport 1, élő)
     
Vasárnap (október 15.)  
08:30 Nyitófutam (tv: Eurosport 2 és M4 Sport, élő)
10:30 Főverseny (tv: Eurosport 1 és M4 Sport, élő)

Forrás: Michelisz Norbi versenyzői blogja; Fotók: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: