Jegyek

Michelisz Norbi: A magyar lelátó előtt mindig a dobogó a...

WTCC
Michelisz Norbi: A magyar lelátó előtt mindig a dobogó a cél!
2016.04.20. 15:07
A Honda gyári versenyzője szerint nem számítanak a pluszsúlyok, nem számítanak a realitások: a Hungaroringen mindig is a pódium volt és lesz a célja. Nem is lehet más! – írja legfrissebb blogbejegyzésében Michelisz Norbi, akinek „Az én Paradise Citym” című írását most meg is osztjuk olvasóinkkal.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus közepén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Ahogy közeledik a hungaroringi versenyhétvége, percről-percre jobban érzem a fokozódó hangulatot. Olyan ez nekem, mint Stephen Kingnek a Ragyogás, a Guns N’ Rosesnak a Paradise City, George Lucasnak A birodalom visszavág. A könyv, a zene, a film. A verseny. Nehéz ilyenkor megállni, hogy az érzelmek ne ragadjanak el. Ha most kívülről, külső szemmel nézném a helyzetet, valószínűleg csak annyit látnék, hogy Monteiro vezeti a pontversenyt, a Honda vezeti a gyártók bajnokságát, a Hungaroring meg a mienk. Úgy tűnne, hogy minden adva van ahhoz, hogy itt és most megcélozzam nemcsak a dobogót, hanem egyenesen a legtetejét. De sajnos a Franciaországban és Szlovákiában kialakult kép nem a realitást tükrözi vissza. A Hungaroringtől kezdve megváltozik a WTCC képe.

A magyarországi futam az első verseny a szezonban, amelyen életbe lép a büntetősúly-rendszer. Az első két fordulóban egyedül a címvédő márka, a Citroën kapott plusz 80 kilót, a többiek, így mi is a gyári minimumon futottunk. Most az első két hétvége eredményeiből kiszámolva a következőképpen alakulnak a ballasztok: Citroën +80kg, Honda +70kg, Lada +50kg, Volvo +0kg, Chevrolet +0kg. Korábban is írtam már, hogy minden plusz tíz kiló az autóban 1–1,5 tizedmásodperces hátrányt jelent körönként. Ha az első két fordulóban azt mondtuk, hogy nagyjából azonos szinten voltunk a Citroënnel, akkor ebből könnyen kiszámolható, hogy a Hungaroringen körülbelül egy másodperccel leszünk lassabbak a franciáknál. De valószínűleg a Volvo is előttünk lesz, és a Lada is előnyösebb helyzetből indul nálunk.
 
Látni kell, hogy a Citroën a mezőnyhöz képest 80 kilós plusszal is a legerősebb autó volt, hiszen mindkétszer behúzta a pole pozíciót és a Fő futamokon a győzelmet is. Ha úgy ment nekik, akkor most várhatóan a fordított rajtrácsos futamon is jönnek majd előre, és nemcsak a két gyári pilótájuk, hanem a másik három privát is ott lesz az első tízben az időmérőn. Nekünk most az lesz a feladatunk, hogy a maradék öt hely valamelyikét megszerezzük a kvalifikáción a top 10-ben. Tavaly a fordított rajtrácsos pole-ból indulva jött össze a futamgyőzelem, idén viszont szóba sem jöhet az, hogy a tizedik helyre taktikázok. Azért nem, mert ha mindent kipréselünk az autóból, akkor is örülnünk kell, ha a 8-10. pozíció összejön.

Most hatványozottan igaz, hogy az időmérő lesz a hétvége kulcsmomentuma. Ha megint lesz olyan szerencsém, hogy tizedik leszek, a Nyitó futamon akár a győzelem is elérhető. Hiába leszünk lassabbak a riválisoknál, a Hungaroring karakterisztikájának köszönhetően jól lehet védekezni. Kevés a hosszú egyenes és az azt követő kemény féktáv, másrészt általában jobb kanyart bal követ és fordítva, így nehéz előnyös helyzetbe kerülni az elöl haladóhoz képest. Persze most az is benne van a pakliban, hogy az időmérőn nem férek be az első tízbe, és akkor a dobogós helyezés elérhetetlenné válik. 2014-ben, amikor technikai problémám volt, már megesett ez, de akkor is ugyanazt a szeretetet és biztatást kaptam, mint a többi évben, amikor dobogóra álltam hazai pályán. Ez most erőt ad, és nincs bennem félelem a hétvége előtt.
 
Hosszú idő után először kell pályabejáráson részt vennem a Hungaroringen. Az elmúlt években erre nem volt szükség, hiszen jól ismertem a pályát, most viszont miután felújították az aszfaltot, muszáj újra feltérképeznem. Ellenőrizni kell az érdességét, a kerékvetők helyzetét a kanyarokban. Versenyautóval még én sem mentem az új, sima aszfalton, ami nem hiszem, hogy befolyásolja az erőviszonyokat. Annyi hatása lesz, hogy mivel még nincsen rajta felgumizott ív, a hétvége során folyamatosan javul majd a pálya állapota, és úgy tudunk egyre jobb köröket menni rajta.
 
Egy biztos: hazai közönség előtt már sokszor sikerült átírni az esélyeket. A 2012-es és 2015-ös futamgyőzelem éppúgy örök élmény marad, mint a 2011-es és 2013-as második hely. A Hungaroringen nem számítanak a pluszsúlyok, nem számítanak a realitások. A magyar lelátó előtt mindig a dobogó volt és lesz a cél. Nem is lehet más!”

 
Michelisz Norbert
http://www.michelisz.hu/
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: