Jegyek

Michelisz nem haragszik Mullerre

WTCR
Michelisz nem haragszik Mullerre
2018.04.12. 13:30
Az elképesztő pechszéria és az elszalasztott esélyek ellenére is inkább pozitívan értékeli a WTCR marrakeshi nyitányát a BRC Racing Team hyundaios versenyzője.
 
Szeretnél élőben szurkolni Michelisz Norbinak, a Zengő Motorsport pilótáinak, Nagy Norbinak és Szabó Zsoltnak, valamint a szabadkártyásként induló Tassi Attilának és Nagy Daninak a Hungaroringen? Akkor rendeld meg jegyshopunkon keresztül a belépődet a WTCR hazai futamára! (x)

Döbbenetes balszerencse-sorozattal indult Michelisz Norbert számára a WTCR-es szereplés: szombaton elektronikai gond, motorhiba és egy elguruló kerék miatt nullázott, míg vasárnap Yvan Mullerrel keveredett balesetbe az egyik rajtnál. Versenyzői blogjának legújabb bejegyzésében azonban úgy fogalmaz, hogy mindezek ellenére is inkább pozitívan tudja értékelni a marrakeshi szezonnyitót:

„Ennek egyszerű oka van. Marokkóban kiderült az, amiben nagyon hittem az egész tél során, hogy a Hyundai olyan autót épített, amivel bajnokságot lehet nyerni. Tudom, hogy messzemenő következtetéseket nem szabad levonni egyetlen forduló alapján, de igen meggyőzőek voltak a márka hétvégi eredményei: mindkét időmérőt és a háromból két futamot Hyundaijal nyertek meg. Persze egyszerre csalódott is vagyok amiatt, hogy ezúttal én nem állhattam fel a dobogóra, de most mégis sokkal erősebb bennem az örömteli és megnyugtató érzés, hogy jól döntöttem, amikor váltottam. Pilótaként mindig az a legjobb, ha a legversenyképesebb technikát tudhatja magáénak az ember, és most ezt érzem” – írta Norbi, hozzátéve, hogy tudja, hogy a hátralévő 27 futam során eljön még az ő ideje is.
A pozitív kicsengés a magyar pilóta szerint nem kis részben köszönhető a csapatnak: „Amit Marokkóban láttam, az nemcsak meggyőzött, hanem kicsit meg is hatott. Kezdeném azzal, hogy rögtön a legmélyebb vízben kellett bizonyítani a srácoknak, mert az első időmérős motormeghibásodás után nagyon komoly feladatot oldottak meg. Mivel előre nem tudtuk, hogy pontosan mekkora a baj, nem volt biztos, hogy motort kell cserélni, kivártuk a parc fermét, és csak utána nyúltak az autóhoz, nehogy felesleges büntetést kockáztassunk meg. Ezután derült ki, hogy a motorcsere elkerülhetetlen, így viszont mindössze egy óra maradt erre, de megcsinálták, időben ott voltam a rajtrácson. Ez azt gondolom, bizonyította, hogy profi csapatról van szó. Nekem azonban ennél is többet számított az érzelmi oldal.”

Michelisz szerint egy pole-pozíció és ezáltal egy futamgyőzelem úszhatott el neki szombaton, vasárnap azonban egyszerűen nem volt meg a tempója a rajtelsőséghez. Az aznapi első versenyen inkább próbálta óvni autóját az utolsó viadalra, ahol azonban tíz perccel a start előtt még az sem volt biztos, hogy elindulhat, ugyanis olajszivárgás lépett fel az autóján, ami többeknek feltűnt és az FIA embereihez is eljutott a hír. Végül a mérnöke, Andrea Cisotti „ügyesen kezelte a helyzetet”, így Norbi ott lehetett a rajtnál, ahol aztán jött a mulleres incidens:
„Az volt a tervem, hogy a rajtnál megelőzöm Yvan Mullert. Jól kaptam el az indulást, fel is értem majdnem mellé, amikor nagy lendülettel próbálta rám csukni az ajtót. Szerintem ezzel ő vállalt nagyobb kockázatot, én ugyanis nem vettem el a gázt, ellentartottam, mert nem akartam a falba ütközni és pozíciót veszíteni, így 50–70 méteren keresztül keresztbe toltam magam előtt a pályán. Mindketten könnyen kieshettünk volna, a végére már annyira összeakadtak az autóink, hogy teljesen kezdtem elveszíteni a kontrollt, ezért fékeztem kicsit, hogy szétváljunk, aminek következtében veszítettem két helyet, Björk és Ehrlacher is megelőzött a külső íven. Nem haragszom Mullerre, ez a szituáció benne lehet a versenyben, ha valaki keményen védekezik és vállalja a kontaktot. A helyzet számomra viszont szerencsétlen volt, ugyanis értékes pontokat veszítettem a manővere miatt.”

„A technikai gondok sem múltak el, már a futam elején kigyulladt a műszerfalamon a váltóolaj hőfokára figyelmeztető ellenőrző lámpa. A verseny felétől pedig az egyes sebességi fokozatot nem is mindig tudtam használni, és a hármasról négyesre váltás is nehézkes volt. Cisottival abban maradtunk, hogy nyomjam neki, jutok ameddig jutok. Szerintem ha három körrel hosszabb a futam, azt már nem biztos, hogy kibírja a technika” – írta Michelisz, aki azzal zárta a gondolatait, hogy feltüzelve várja a hungaroringi fordulót, ahol futamgyőzelemért száll harcba a Hyundaijal.

Forrás: Michelisz Norbert versenyzői blogja; Fotók: WTCR Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: