WTCR

Michelisz: „Be kellett vállalnunk, hogy egyáltalán legyen esélyünk”

Komoly kompromosszimot kellett kötniük a Hyundai beállításai terén a Nordschleifén, hogy a Döttinger Höhében ne kerüljék ki őket a riválisok – egy futamgyőzelem lett ennek az eredménye.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Michelisz Norbert idei első győzelmét szerezte a Nordschleifén: legfrissebb blogbejegyzésében elárulta, ezúttal a helyszín miatt örült ennek különösen, ugyanis nagy álma vált valóra azzal, hogy győzni tudott a Zöld Pokolban. Ráadásul tette mindezt úgy, hogy az időmérőkön esős-száradó pályán kellett helytállnia, márpedig ilyen körülmények között nem sok tapasztalata volt a 25 km-es aszfaltcsíkról.

„Az első időmérőn Mikel Azcona rossz helyen megálló autója miatt csak egy gyors kör jutott mindenkinek, ami még erről az óvatos pályafelmérésről szólt” – írta a BRC Racing pilótája. „A sorrendet az döntötte el, hogy ki mennyire volt bevállalós elsőre, így lettem második, de bőven lett volna még tartalék az időmben, a pole-pozíciót megszerző Esteban Guerrieri hiába volt hat másodperccel gyorsabb, az ő ideje sem tűnt elérhetetlennek. A második kvalifikáción már a felszáradó pálya okozott nehézséget, mert ugyan helyenként még vizes volt az aszfalt, de az utolsó próbálkozásra már fel lehetett tenni a slick gumikat. A végén ráadásul jött a code 60-as figyelmeztetés Daniel Haglöf balesete miatt. A végül elért negyedik helyezéssel teljesen elégedett voltam, ugyanis rossz ütemben kerültem az érintett részre az utolsó gyors körömön, mert előtte dupla sárga zászlós figyelmeztetés volt, aminél 120 km/h-ra kell lassítani, de amikor én odaértem, két bíróállásnál is a code 60-as jelzést mutatták, aminél 60 km/h-s korlátozást kell tartani, a később érkezőknek viszont már csak egy ilyen korlátozás volt, tehát rövidebb távon tartott.”

Norbi a végre jól sikerült rajtnak és egy merész beállításnak tulajdonítja az első futamon aratott sikerét: „Az, hogy a végsebességben egyértelműen erősebb Hondával a Döttinger Höhében sem tudott igazán feljönni rám, sajnos nem annak volt köszönhető, hogy rejtett tartalékokat varázsoltunk elő a Hyundaiból. Rendkívül erős kompromisszumot kötöttünk a hátsó leszorítóerő tekintetében, a hátsó szárny beállítása igen lapos volt, aminek köszönhetően az egyenesekben megnőtt az autó végsebessége, de közben a gyors kanyarokban alig volt tapadás a hátsó tengelyen. Emiatt nagyon nehezen volt vezethető az autó mindhárom futamon, borzasztóan koncentrálni kellett minden egyes féktávnál és gyors kanyarnál, hogy ne baleset legyen a vége, de mind a négy Hyundai-pilóta egyetértett abban, hogy ezt be kell vállalnunk, hogy egyáltalán legyen esélyünk védekezni a hosszú egyenesekben.”
A szombati versenyek már nem alakultak jól Michelisz számára egy-egy ütközés miatt, ezek közül különösen utóbbi dühítette: „A rajtot jól kaptam el, ott voltam közvetlenül az első kettő mögött a harmadik helyen, amikor Frédéric Vervisch-sel ütköztem az egyes-kettes kanyarkombinációban. Az első kanyar előtt nagyon későn fékezett a külső íven, ahonnan a túlzott sebessége miatt balra fordulva a második kanyarban mellém érve nem tudott elfordulni, így összeütköztünk. Mivel nem nagy sebességnél történt az eset, nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget az első pillanatban, minden futamon több hasonló eset történik, amit minden további nélkül megúszik az ember. Itt az volt a szerencsétlenség, hogy még ha nem is volt nagy erejű az ütközés, eltört a bal első féltengelyem, ami nekem a futam végét jelentette” – írta a magyar versenyző, aki végül így összegezte a nürburgringi fordulót, ahonnan a pontverseny második helyén távozott:

„Nagyon mérges voltam, mert benne lehetett volna egy újabb dobogó ebben a futamban, de ha nem, egy negyedik-ötödik hely is aranyat érhetett volna látva a riválisok szereplését. Emiatt felemás érzésekkel hagytam el a pályát, lélektanilag sokkal pozitívabban éltem volna meg, ha az első és harmadik futam eseményei fordítva történnek, noha akkor is ugyanennyi pontot szereztem volna. De most már tudok a pozitív dolgokra fókuszálni, amiben a futamgyőzelem mellett a javuló rajtjaim is főszerepet játszanak. Korábban volt, hogy győzelem ment el azért, mert ezen a területen nem tudtam a maximumot kihozni magamból, de újra beigazolódott, amiben mindig is hittem, hogy megéri kitartóan dolgozni, mert előbb-utóbb meglesz az eredménye. Mi rengeteget dolgoztunk a rajtokon az utóbbi időben, és a Nürburgringen mindhárom futamon jól sikerültek, ami remélem, hogy jó alapot jelent a folytatásra. Németországban új lendületet kaptam, hiszen zsinórban negyedszer voltam a legjobb hyundaios pontszerző, úgyhogy legközelebb Vila Realban ostromlom tovább az első helyet!”

Forrás: Michelisz Norbert versenyzői blogja; Fotók: WTCR Media

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások