MotoGP

Marquez: „Továbbra is kritikus pontnak számít a Honda eleje”

Bár márkatársa, Cal Crutchlow szerint a japán gyártó javult ezen a téren, a hétszeres világbajnok úgy véli, épp a brit többszöri sepangi bukása a bizonyíték arra, hogy még mindig nem elég stabil az RC213V eleje.
Marc Marquez 23 esésével a királykategória bukáskirálya lett tavaly, baleseteinek jelentős részét pedig úgy szenvedte el, hogy a motor eleje úszott el – ráadásul az esetek többségében ez történik akkor is, amikor a repsolos a rá jellemző csodával határos mentéseit is bemutatja. A spanyol márkatársa, Cal Crutchlow a múlt heti sepangi teszt után úgy nyilatkozott, hogy érzése szerint a Honda előrelépett a motor elejének stabilitását illetően, Marquez szerint viszont épp az LCR-es több esése bizonyítja, hogy még mindig eléggé instabil a gép eleje – még ha a brit szerint a két balesete másnak is volt köszönhető.

„Természetesen dolgozunk ezen a területen is, de ezen a teszten nem erre koncentráltam, mert nem húztam úgy a gázt, mint szoktam. Nem voltak mentéseim vagy meleg helyzeteim, mert végig finoman motoroztam” – magyarázta Marquez, akit a Motorsport.com szakportál idéz. „Ez nem szokványos számomra, Cal viszont kétszer vagy háromszor is bukott, szóval szerintem ez továbbra is kritikus pontnak számít, de meglátjuk majd. Majd ha készen állok arra, megnézzük, mit bír a motor eleje, most viszont csak a kigyorsításokra figyeltem, a kanyarokba bemenet egyáltalán nem nyomtam annyira.”

Marquez a fenti okokból kifolyólag nem is az RC213V finomhangolására koncentrált, hanem sokkal inkább azt próbálta meg eldönteni, hogy a Honda által Malajziába vitt két motorblokk közül melyikkel vágjanak neki a 2019-es idénynek, a spanyol azonban egyelőre nem jutott dűlőre: „Van még hátra egy tesztünk, és azt mondják, nem nagy dráma, ha nem választunk már itt, de számomra többé-kevésbé egyértelmű a döntés. Viszont jobb, ha Katarban választunk, mert ilyen körülményekkel, amelyek itt voltak, nem sűrűn találkozunk majd a szezonban. Nagyon fel volt gumizva az aszfalt, emiatt minden egyszerűen ment, remek volt a tapadás és könnyű volt vezetni a motort.”

Fotó: Repsol Media


Hozzászólások