Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)
A TCR International Series második idénye is izgalmas végjátékot ígér, hiszen matematikailag még négyen is bajnokok lehetnek a vasárnapi makaói viadalok után. Az összetettet a WTCC-ből is ismert James Nash vezeti, ám ott lohol a nyomában a tavalyi győztes Stefano Comini, akinek mindössze 13 pont a hátránya a brithez képest. Pepe Oriola és Jean-Karl Vernay lemaradása már jelentősebb, ám bizonyos szempontból a szombati időmérőn mindketten közelebb kerültek ahhoz, hogy beleszóljanak az év végi győzelem sorsába.
A kvalifikáció első szakaszának végén leszakadó eső miatt vizes pályán rendezték meg a mindent eldöntő Q2-t, amelynek végén Vernay autózta a legjobb időt, így az élről vághat neki az első futamnak. Mellőle csapattársa, Comini indulhat majd, míg a harmadik rajtkockát a beugróként vendégeskedő Tiago Monteiro kaparintotta meg. Az éllovas Nash nincs könnyű helyzetben, hiszen hetedik lett, de még nála is nehezebb dolga lesz Oriolának, aki a tizedik pozícióból startolhat majd.
A magyar B3 Racing Team is jól szerepelt az esős kvalifikáción – íme, az ő sajtóközleményük a mai történtekről: „Nagy kihívást hozott a szezon utolsó időmérő edzése a TCR International Series mezőnye számára a makaói pályán. A 25 perces Q1 még száraz aszfalton kezdődött, 5 perccel az első felvonás vége előtt azonban esni kezdett az eső. A Q2-t el is halasztották az egyre erősebben hulló esőcseppek miatt, így a legjobb helyekért már teljesen felázott pályán küzdöttek a versenyzők.
Az egyébként is nehéz makaói pályán a pilóták gyakran hibáznak, a Q1 során is több baleset történt, ráadásul ezen a hétvégén senkinek sem volt tapasztalata, hogy milyen a szokásosnál is csúszósabb aszfalton vezetni. A B3 Racing Team versenyzői számára a Q1 jól sikerült, Mato Homola az első mért körök után vezetett is, Dušan Borković és Tassi Attila viszont kénytelen volt áthaladni egy sárga zászlós szakaszon, így sok időt vesztettek. A következő körben javítani tudtak, Homola azonban forgalomba került, ám így is mindannyian továbbjutottak a 15 perces Q2-be.
A szabályok szerint ekkor már csak a legjobb 12 pilóta vehetett részt a küzdelmekben, így csökkent a balesetek és a feltartás esélye, azonban az autók által húzott esőfüggöny jelentősen rontotta a látási viszonyokat. A B3 Racing Team a kényszerszünet alatt módosított az autók beállításain, hogy a pilóták a lehető legkönnyebben alkalmazkodhassanak a megváltozott körülményekhez.
Ez Dušan Borković-nak sikerült a legjobban: a folyamatosan javuló állapotú, de végig igen nedves pályán az utolsó pillanatban az 5. helyre ért oda, így vasárnap a 3. rajtsorból kezdheti meg az első és második futamot is, ugyanis ezen a hétvégén eltörölték a szokásos fordított rajtsorrendet. Mato Homola is bekerült az első tízbe, a 9. helyen végzett. A nedves pálya sajnos nem kedvezett Tassi Attilának. A 17 esztendős tehetség bejutott a Q2-be, de ott csak a 12. helyet tudta megszerezni.
Bári Dávid, a B3 Racing Team technikai vezetője kiemelte, hogy az időmérő edzésen Dušan Borković bizonyult a leggyorsabbnak a TCR-es SEAT Leon Cup Racer típusú autók között a Q2-ben, és elégedetten nyugtázta, hogy a csapat mindhárom pilótája továbbjutott a második fordulóba. Hozzátette, a makaói eső a lehető legnehezebb körülményeket idézte elő, ezért szerencsésnek tartja, hogy mindhárom versenyző baleset nélkül teljesítette az időmérőt.
A futamok élőben követhetők a tcr-series.tv-n 2016 november 20-án 03:00-tól, a Sport 1 Televízió aznap 10 órától sugároz összefoglalót a versenyekről.”
Fotók: TCR Media; B3 Racing