Jegyek

Macau GP, Futam: Easton magabiztosan nyert, Bitter Sándor...

Egyéb motorsport
Macau GP, Futam: Easton magabiztosan nyert, Bitter Sándor remek teljesítménnyel 18.
2014.11.15. 09:16
Stuart Easton nyerte a 48. Macau Grand Prix-t, Michael Rutter lett a második, Martin Jessopp pedig a harmadik. Hazánk utcai harcosa, Bitter Sándor nagyszerű teljesítményt mutatott be, tavalyi helyezésén egyet javítva a 18. helyen fejezte be az igen megterhelő tizenkét kört.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Ma rendezték a világ egyik leghíresebb és legveszélyesebb motorversenyét, a Macau Grand Prix-t. A magyar idő szerint 8:30-kor kezdődő eseményen Bitter Sándor, hazánk egyetlen utcai motorversenyzője képviselte nemzeti színeinket. Sanyi nem akárhogyan hangolódott erre a 12 körös megmérettetésre. A félig vizes körülmények között megrendezett tréninget a második helyen zárta. Sokáig vezetett is, végül azonban a makaói körrekordot magáénak tudó Stuart Easton megelőzte őt három tizeddel. Bitti tegnap a legjobb 20-ba keveredést tűzte ki célul. Figyelembe véve a bemelegítésen mutatott formáját, valamint, hogy már a láz sem gyötri, ez a 24. helyről indulva egyáltalán nem tűnt elérhetetlennek, sőt. A futam rajtjára az esőnek már nyoma sem volt, napsütés fogadta a versenyzőket, a nehezítő körülmények közül tehát egy megszűnt, a kihívás viszont így is óriási maradt.
 
Az első sorból Easton, Rutter és Johnston indulhattak. A rajttól remekül jött el Easton, Johnston fordult másodikként, Hutchinson pedig maga mögé utasította Ruttert. Az első kanyar baleset nélkül zajlott, Hutchinson viszont elfékezte magát a második fordulóban. Az első kör elején a nagy tülekedésben Bitti a 25. helyen állt. Easton, Johnston és Rutter meglógtak az elején. Sanyi a 23. helyen zárta az első kört. A harmadik kör elején Rutter átvette a második helyet és az időközben kicsit elhúzott Stuart Easton nyomába eredhetett. Nem volt könnyű dolga, mert Easton bődületes tempót diktált. Johnston pedig nem sokkal lemaradva követte őt. A negyedik helyért Jessopp és Johnson vívtak kemény harcot, Saiger pedig nem sokkal maradt le tőlük. A negyedik körben Shoesmith igen érdekes módon esett, talán Pedrosa Melbourne utcáin bemutatott esésre hasonlított a legjobban.
Easton remek versenyt teljesített
 
A versenyzők egyre fogytak féltávhoz közeledve, Storrar kiállni kényszerült. Bitti közben egyre jobban bemelegedett, egyre jobb időket ment. A hatodik kört a 21. helyen zárta. Időközben igen érdekessé vált a második helyért folyó csata. Rutter feltartotta Johnstont, akire közben feljött Johnson és Jessop is. A nyolcadik körben Cretu is befejezte a versenyt, ezzel Bitti már a 20. helyen állt. Johnston megelőzte Rutterta kör végén, azonban azonnal visszavette a második helyet, amint alkalma nyílt rá. Négy körrel a vége előtt Rutter, Johnston, Jessopp és Johnson teljesen együtt haladt. Stuart Easton közben hatalmas, majd’ 18 másodperces előnyt motorozott ki. A tizedik körben Jessopp meglepte Johnstont. Bitti a 20. helyen ment két körrel a leintés előtt, a 19. helyért nagy csatában volt English-sel. A brit az egyenesekben rendre el tudott tőle menni, a technikás részeken viszont rendre ledolgozta a motorerőből fakadó hátrányát.
 
Johnston az utolsó két körre lemaradt a második helyért küzdő bolyról. Jessopp bepróbálkozott Rutternél, Makaó legendája viszont nagyon hamar visszaelőzte. Az utolsó kör elején Jessopp ismét előzött, Rutter viszont a hosszú egyenes végi féktávon ismét visszaállt a második helyre. Easton győzelmét semmi sem veszélyeztette, magasan ő volt a mai nap legjobbja. Rutter megtartotta második helyét, Jessopp állhatott fel a dobogó legalsó fokára. Az utolsó körben Bitter feljött a 18. helyre, ezzel egyet javított tavalyi eredményén. A mezőny egyik leggyengébb gépével, tüdőgyulladással tarkított héttel a háta mögött ismét bizonyította tehetségét. Gratulálunk Bittinek!
 
A futam végeredménye:

  Név Csapat Idő Különbség
1 Stuart EASTON PBM by The Venetian Hotel 29:45.143  
2 Michael RUTTER Milwaukee Yamaha 29:59.193 14.050
3 Martin JESSOPP Riders Motorcycles BMW 29:59.648 14.505
4 Gary JOHNSON Quattro Plant/Monex Europe 30:00.860 15.717
5 Lee JOHNSTON Pirtek Pro Bolt Honda 30:09.306 24.163
6 Horst SAIGER Saiger-Racing.com 30:11.473 26.330
7 John MCGUINNESS Pirtek Pro Bolt Honda 30:15.622 30.479
8 Daniel COOPER DMR Racing 30:34.234 49.091
9 Roman STAMM Team Bolliger Switzerland 30:34.592 49.449
10 Stephen THOMPSON Penz13.com BMW Motorrad 30:38.903 53.760
11 Didier GRAMS Heidger-Motorsport.de 30:41.854 56.711
12 Mark MILLER Splitlath Motorsports 30:50.034 1:04.891
13 James MCBRIDE JV Racing 30:51.271 1:06.128
14 Davy MORGAN CMS Racing 30:53.132 1:07.989
15 Allan-Jon VENTER CF32/Maco Racing Team 30:58.751 1:13.608
16 Steve HENEGHAN Quattro Plant/Monex Europe 31:32.479 1:47.336
17 Graham ENGLISH TIVA Engineering Ltd 31:45.812 2:00.669
18 Sandor BITTER VRS Racing 31:48.520 2:03.377
19 Nuno CAETANO FMP Team Portugal 31:58.612 2:13.469
20 Robert Daniel KRUGER Titanic Kawasaki by Penz13.com 32:01.294 2:16.151
21 Michael SWEENEY Burrows Engineering Racing 32:07.321 2:22.178
Nem ért célba:      
  Brian MCCORMACK Burrows Engineering Racing    
  Steve MERCER Penz13.com BMW Motorrad    
  Brandon CRETU Splitlath Motorsports    
  James STORRAR DMR Racing    
  Paul SHOESMITH Ice Valley by Motorsave Trade    
  Ian HUTCHINSON PBM by The Venetian Hotel    
  Marc FISSETTE Heidger-Motorsport.de    

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: