Jegyek

Macau GP, 1. nap: Bitter Sándor a nehézségek ellenére is...

Egyéb motorsport
Macau GP, 1. nap: Bitter Sándor a nehézségek ellenére is tisztességgel helyt állt
2014.11.13. 10:35
A mai nappal kezdetét vette az őrület Makaóban a falak és korlátok között. A motorosok elit, 32 fős mezőnyében idén ismét ott lehet Bitter Sándor, hazánk egyetlen utcai motorversenyzője. A nehézségek ellenére Bitti végig csinálta a mai első szabadedzést és időmérőt, amiken tavalyhoz képest jelentősen gyorsult.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Makaóban versenyezni minden bizonnyal a világ egyik legtöbb bátorságot igénylő feladata. Különösen igaz ez a két keréken száguldozókra, akik nem egyszer vállaikkal súrolják a pálya menti korlátokat, miközben elképesztő tempót diktálnak. Ez önmagában is embert próbáló, Bitter Sándornak viszont ezen kívül egy igen makacs betegséget, a tüdőgyulladást is le kell győznie a pályán. A láztól leverve ülhetett fel CBR 1000RR-jére, amivel korábban nem tudott menni, de mindent félretett, és összeszorított foggal végig csinálta az első szabadedzést. Nem is akárhogyan! Sanyi igen sokat gyorsult tavalyhoz képest, 2’40.449-es idejével pedig a 27. helyet sikerült elérnie. Az első három Michael Rutter, Stuart Easton és John McGuinness lett.
 
Bitter Sándor az alábbiakat mondta első tréningje után: „Annak ellenére, hogy a Man TT óta nem ültem motoron, valamint tüdőgyulladásom van, meglepetést szereztem a csapatomnak és magamnak is. Azt hiszem, ez valamit bizonyít. Minden hátráltató körülmény ellenére 2,2 másodperccel voltam gyorsabb az első edzésen a Stock Hondával, mint tavaly a szintén Stock, de 15 lóerővel erősebb Quattro Kawával, amit előtte tesztelhettem is Rockinghamben. A VRS Hondát itt láttam először, mégis gyors volt az összebarátkozás. A 2’40-es körömmel 27. lettem. Nagyon nehéz a dolgom. A tüdőgyulladásom és a lázam miatt 1 órát aludtam összesen az éjjel, a motoron pedig nagyon gyenge vagyok fizikálisan. A legrosszabb, hogy annyira szakad rólam a verejték, hogy a sisakomban is áll a víz mindenhol, és emiatt nem látok, csak maximum 2 körig, utána vagy ki kell jönnöm a pitbe, vagy a pályán kell maradnom és teljesen nyitott plexivel mennem 1 lassú kört.  Utóbbi veszélyes a többi versenyzőre, tehát azt nem tehetem meg. Célom körönként 3 másodperccel gyorsabbnak lenni, mint tavaly és végigcsinálni a 12 körös versenyt.”
 
Az első időmérő edzés legelején Sanyi rögtön első mért körében 2 másodperccel ment jobbat, mint az első szabadedzésen. Az akkori legjobb Rutter ott folytatta, ahol abbahagyta, az első percekben fél másodpercet javított délelőtti legjobbján. Bitti időközben 2’38.036-ot ment, ezzel a 21. helyen állt tíz perc után. Az élen Rutter, Saiger, Johnson, McGuinness és Grams volt a sorrend. Féltávhoz érve Sanyi visszacsúszott a 23. helyre, de visszament a pályára, hogy megpróbáljon javítani. Az élmezőny az utolsó húsz percen belülre érve átalakult. Rutter, Easton, McGuinness, Saiger és Jessopp voltak a top 5-ben. Az utolsó tíz percre Jessopp és Hutchinson is megelőzte McGuinnesst. Bitter Sándor sajnos nem tudott javítani, így ekkor a 26. helyen olvashattuk a nevét. Persze a körülmények ismeretében az is elképesztő teljesítmény, hogy egyáltalán motorra ült. A legvégén két motor is a pályán maradt egy kanyarban, komoly sérülés viszont nem történt. Végül Rutter 2’27.699-es idejével nem tudtak mit kezdeni az ellenfelek, Easton lett a második, Jessopp pedig a harmadik. A top 5-be még Hutchinson és McGuinness fértek be. Bitti több, mint két másodperces javulás ellenére maradt a 26. helyen 2'38.036-tal, szégyenkeznie viszont egyáltalán nem kell. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: