Jegyek

M1RA: Nulla pont, egy összetört autó és három elrepedt...

TCR
M1RA: Nulla pont, egy összetört autó és három elrepedt borda
2017.07.14. 17:30
A M1RA csapatvezetője, Bári Dávid az oscherslebeni nehézségekről, Colciago állapotáról és a szezon hajrájáról is írt legfrissebb blogjában a magyar istálló hivatalos Facebook-oldalán.
 
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el.

„A legfontosabb hírrel kezdeném: szerdán sikerült két „versenyautót” beraknunk a konténerekbe. Miután az oscherslebeni második futamon Roberto Colciago Hondája a kialakuló tömegbaleset egyik főszereplője volt, egyáltalán nem volt biztos, hogy ez sikerülni fog. Korábban, amikor Tassi Attila autója totálkárosra tört a Salzburgringen, azt mondtam, hogy a lehető legrosszabbkor jött ez az eset, hiszen a rá következő héten, szünet nélkül következett a hungaroringi hétvége, és rohamtempóban kellett megoldást találnunk. Most szintén csak azt mondhatom, hogy ennél rosszabb időpontban nem történhetett volna egy komoly törés, hiszen szerdán konténerbe kellett adni az autókat, amelyeket hajón visznek tovább Ázsiába, az utolsó három forduló helyszínére. Ha nem sikerült volna időben leadnunk az autókat, a szezon teljes hajrája veszélybe kerül.

Nem véletlen, hogy amikor ésszel felfogtam, mekkora baleset történt a pályán, a második gondolatom az volt, hogyan kerül ez az autó konténerbe adható állapotba szerdáig… Az első kérdést természetesen a Roby iránti aggódás ihlette. Fájlalta az oldalát, kemény ütést kapott a kocsiban, hiszen Oriola hátulról nagy sebességgel érkezve éppen a pilóta felőli oldalt találta telibe. A hét elején beszéltem Robyval telefonon, érdeklődtem az állapota felől a részletesebb orvosi vizsgálatokat követően, és kiderült, hogy három bordája elrepedt. Rendbe fog jönni, de most szüksége van egy kis pihenőre, ebből a szempontból nem is baj, hogy most közel két hónapos szünet következik a TCR-ben. Utólag belegondolva megnyugtató, milyen masszívan vannak megépítve ezek a versenyautók, hogy ennyivel megúszta.
Vasárnap óta azzal telt az időnk, hogy megoldjuk a sérült Hondánk javítását és szállítható állapotba hozását. Németországból a csapat négy tagja egyből Olaszországba utazott tovább a JAS Motorsport bázisára. Két szempontból is kézenfekvő volt ott nekiesni az újjáépítésnek: egyrészt Genovában kellett konténerbe adni az autót, másrészt a JAS-tól tudtuk beszerezni az összes szükséges cserealkatrészt. A logisztikával is számolva mindössze 24 óra állt a rendelkezésünkre a karosszéria lakatolásához, és a keddi nap volt a döntő, hogy vajon sikerül-e. Nem mondom, hogy teljesen rendben van az autó, mert bőven lesz még munka vele legközelebb Thaiföldön, de szállítható állapotba hoztuk, és most ennek is örülnünk kellett.
Oschersleben előtt már sejtettük, hogy az újra megváltozott BoP miatt ezúttal mérsékeltebb eredményekre számíthatunk csak. A minket komolyan sújtó büntetősúlyozást azért éreztem igazságtalannak, mert bár előtte a Hungaroringen az időmérőt és mindkét futamot megnyertük, mégis látható volt, hogy versenytempóban nem mi voltunk a leggyorsabbak, bizony volt olyan SEAT és Volkswagen is a mezőnyben, amely jobb köridőkre volt képes. Ráadásul a Hungaroringen sem az átlag feletti autónknak, hanem az átlag feletti pályaismeretünknek (főleg Norbi munkájára gondolok) köszönhetően értünk el kimagasló sikereket. Nehéz volt így elfogadni a BoP-t, de próbáltuk volna kihozni a legtöbbet a lehetőségeinkből.
Sajnos Attika – akit még a személyre szabott plusz 30 kilós Success Ballast is sújtott – nem jutott be a Q2-be az időmérőn. Ehhez jött, hogy Jean-Karl Vernay egyszerűen kilökte őt az első futam elején, ami a legkevésbé sem volt sportemberhez illő és pályára való megmozdulás. Meg is büntették érte, de ez rajtunk nem segített, Attika potenciálisan megszerezhető pontjait nem adta vissza. A második futamon Robertónak lett volna esélye a rajt után akár a második helyen is elfordulni, aztán jött a már említett tömegbaleset. Sokféle nézete van az ott történteknek, a mi álláspontunk egybecseng a versenybírák ítéletével, hogy ez az volt, aminek minősítették: egy szerencsétlen versenybaleset.

Volt két defektünk is, amiket még ki kell elemeznünk, mert az túl könnyű válasz lenne, hogy a pluszsúlyok miatt nagyobb terhelést kaptak a első tengelyen lévő gumik. Ennél nekünk pontosabb ok kell, hiszen az első futamon Colciago, a másodikon Attika szerezhetett volna értékes pontokat, ha nincsenek ezek a defektek. Főleg a második miatt vagyok mérges, mert Roby defektjéből kiindulva a második futamra mindent megtettünk a beállításokkal, hogy csökkentsük a defekt valószínűségét. Muszáj megtalálnunk az okokat, mert abból tanulunk.
Nem szereztünk pontot Oscherslebenben, de abból a szempontból akár még szerencsésnek is érezhetjük magunkat, hogy a legfőbb riválisainknak, Vernay-nek és Comininek sem volt kiemelkedő hétvégéje. Így Vernay ugyan átvette a vezetést a pilóták rangsorában, de csak két ponttal előzi Attikát és nyolccal Robertót, miközben a csapatok értékelésében továbbra is a M1RA az első. Arra azonban érdemes figyelni, hogy a két futam első öt-öt helyezettjéből öt, illetve három Volkswagen és SEAT volt, amit remélem, figyelembe vesznek a legközelebbi BoP-nél.

Mivel az autók már úton vannak Ázsiába, a csapat tagjai most megkapják a jól megérdemelt pihenőjüket, feltöltjük az energiatartályokat a szezon legfontosabb három fordulójára, amelyen fel szeretnénk tenni a pontot az i-re a bajnoki cím megszerzésével. Emellett azonban nem fogunk unatkozni, hiszen ahogyan azt Norbi is nyilatkozta a TouringCarTimes-nak, az elmúlt három fordulóban minket ért két komoly autótörés anyagilag megrázta a csapatot, úgyhogy most a pályán kívüli sorainkat is rendeznünk kell. Szeptembertől Ázsiában ugyanis újra padlógázzal mennénk a pontokért.”


Forrás: M1RA
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: