Jegyek

M1RA: Jó lenne három autóval indulni a szezonzárón

TCR
M1RA: Jó lenne három autóval indulni a szezonzárón
2017.10.12. 18:26
Bári Dávid csapatfőnök blogjában írt erről a lehetőségről, ám az már most biztos, hogy Michelisz Norbertre nem számíthatnak ilyen szempontból.
 
Már a YouTube-on is meghallgathatók a P1race szerkesztőségének podcastjei: iratkozz fel YouTube-csatornánkra, és nem maradsz le a legfrissebb epizódokról, amelyben rendre a hét legérdekesebb és legaktuálisabb témáit boncolgatjuk!

A csapatértékelést még mindig toronymagasan vezető M1RA összesen 23 pontot szerzett a TCR International Series múlt hétvégi, kínai fordulóján, Bári Dávid csapatvezető azonban a csalódottság mellett azt is tudja, hogy alakulhattak volna még ennél is rosszabbul a dolgok Zheijangban – erről így írt a magyar alakulat Facebook-oldalán közzétett blogbejegyzésében:

„Azt jó előre tudtuk, hogy nehéz feladat vár ránk a vadonatúj zhejiangi pályán, és be is bizonyosodott, hogy a vonalvezetés mennyire nem kedvez a Hondának. Olyan típusú kanyarok alkotják a kör legnagyobb részét, amelyeken folyamatos oldalterhelés mellett kell hosszan befékezni a kanyarokba. Sem a Honda súlyelosztása, sem a hátsó futóművének kialakítása nem segített abban, hogy megfelelő stabilitás elérésével támogatni tudjuk pilótáinkat a pályával és a stopperórával vívott harcban. Természetesen az európai pályákon is előfordulnak ilyen kanyarok, de arányaiban sokkal kisebb számmal, illetve a legtöbb helyszínen eddig képesek voltunk az erősségeinket jobban kiemelni, és ezzel ellensúlyozni a számunkra kevésbé kedvező pontokon kialakuló veszteséget.”
„Mindehhez hozzáadódott, hogy a más típusú pályákon elért eredmények alapján megállapított BoP miatt például a Golfoknál 40 kilóval nehezebbek voltunk, plusz Attika autójában volt még 30 kilónyi Success Ballast is, és a zhejiangi pálya rendkívül érzékeny a súlytöbbletre. Tehát egyáltalán nem volt kedvező a kiindulóhelyzetünk, az időmérőig mégis mi fejlődtünk a legtöbbet az egész mezőnyben, és ezért rendkívül büszke vagyok a teljes csapatra. Ahhoz képest, hogy milyen hátrányból vágtunk neki ennek a hétvégének, olyan autókat tudtunk a versenyzőinknek adni, amelyek végül nem voltak annyival rosszabbak a riválisainkénál, mint amennyi az említett körülmények között indokolt lehetett volna. Tudom, hogy kívülről ezt nehéz elképzelni a dobogón pezsgőzős képek hiányában, de a csapat legalább olyan hatékony háttérmunkát végzett Kínában, mint egy dupla győzelemmel záruló hétvégén. Ezúttal egyszerűen nem voltak olyanok a körülmények, hogy esélyünk legyen erőből felvenni a harcot a legjobbakkal.”

„Azért van bennem egy apró tüske, hiszen mi a M1RA-nál nem szeretjük a körülményeket hibáztatni. Ha valaki eredményesebb nálunk, akkor az valószínűleg azért van, mert beletett valami pluszt a munkába, amit érdemes elismerni. Kínában sokkal több Volkswagen-mérnök sürgölődött a paddockban, mint korábban, és tudjuk, hogy voltak olyan apró fejlesztéseik, amelyek mondjuk úgy, a határon táncolnak a TCR filozófiájához képest. Bár még nem tudjuk, hogy milyen irányt vesz a bajnokság a jövőben, de az Kínában egyértelművé vált, hogy a gyártók számára egyre fontosabb az itteni eredményesség. Óriási presztízskérdést csinálnak nemcsak a pilóták, hanem a csapatok és a márkák bajnoki címének megszerzéséből is. Jó példa erre a Hyundai, amely két olyan autóval érkezett meg Kínába, amelyekkel ha akartak volna, három másodpercet verhettek volna a mezőnyre papíron azonos kategóriában. A lényeg, hogy a gyártók már hajlandóak egyre több energiát fektetni a TCR-es sikerességbe, és kicsit rossz volt ezt a folyamatot egy lépés lemaradásból szemlélni Kínában.”
„Csapatvezetőként például rendkívül nehéz feldolgozni azt a tényt, hogy a Volkswagen Motorsport kiszállított még egy autót legnagyobb bajnoki riválisunk, Jean-Karl Vernay számára, így ő el tudott indulni ezen a hétvégén a TCR Kínában is, amivel dupla annyi időt töltött ugyanazon a pályán, mint a mi pilótáink, egyúttal kétszer annyi fejlődési lehetőség állt a rendelkezésére. Az extra, amit ők beletettek, nem feltétlenül az elvégzett munka minősége volt hozzánk képest, hanem mondjuk plusz 50 ezer euró, amit befektettek a kínai hétvége eredményességébe. Erre nekünk jelenleg nincsen lehetőségünk, de tanulunk belőle, és meg kell próbálnunk előteremteni csapatunknak azokat a feltételeket, hogy idővel ha lehetséges, ne kerüljünk ilyen hátrányba.”

„Most például a következő napok, hetek feladata az lesz, hogy megvizsgáljuk a dubaji szezonzárón a három autós indulásunk lehetőségét. Még bármi megtörténhet a csapatok rangsorában is, amelyet ugyan vezetünk 69 ponttal, de ahogyan mi is gyűjtöttünk ennél már több pontot egyetlen hétvége alatt, úgy erre más is képes lehet. Attikának (mert ő nem szereti, ha nem így hívom) pedig 21 pontos hátrányt kellene ledolgoznia Vernayvel szemben, úgyhogy logikus lenne egy harmadik autót is csatasorba állítani, ami nagyobb mozgásteret adna a csapatnak. Meglátjuk, hogy sikerül-e, de azt is tudni kell, hogy Dubajban a WTCC-vel való időbeni ütközés miatt Michelisz Norbi, a mérnökcsapatból pedig Gergő és Juhász Szabi sem tarthat sajnos velünk.”
 

Bári Dávid érintette a Tassi Attila és Roberto Colciago között a második kínai futamon történteket, amelyet egyébként az érintettek külön videóban is tisztáztak. „Szó nem volt arról, hogy Roberto agresszívan előzte, vagy letolta volna a pályáról a csapattársát. Mi a boxban már a rajt után közvetlenül tudtuk, hogy Attika áthajtásos büntetést fog kapni, amiért bemozdult a rajtnál, amit tetézett, hogy a futam első felében a motorerő hiányára is panaszkodott – még elemezzük az adatokat, hogy mi lehetett a gond, az biztos, hogy nem volt meg a szükséges versenytempója.”

„A futam előtt természetesen megbeszéltük, hogy Roberto nem fogja támadni Attikát, hogy tudjon nyugodtan a saját tempójára koncentrálni. Ebben a helyzetben azonban, tudva, hogy Colciago gyorsabb is lehetett volna, és hogy Attikát büntetni fogják, az volt a legfontosabb, hogy olasz pilótánk minél több pontot gyűjtsön, hiszen a csapatbajnoki cím szempontjából számunkra ez is lényeges szempont volt. Ekkor már Roberto és Attika is tisztában volt a büntetéssel, de a közvetítésben ezeket az információkat kicsit elcsúsztatva tudják csak megjeleníteni, a csapatokat sokkal hamarabb tájékoztatják a hivatalos döntésről.”
„A konkrét, előzés előtti kanyarból Attika nem tudott rendesen kigyorsítani, és ezt felismerve rögtön, magától nyitotta az utat Robynak az előzéshez. Lehetne rajta elmélkedni, hogy túl szélesen tette-e ezt, de az, hogy a két – egyébként pontot nem szerző – Hyundai is el tudott menni mellette, az a végső értékelés szempontjából sokat nem számított. Verseny előtt nemcsak azt beszéltük meg, hogy Roberto nem fogja támadni Attikát, hanem azt is, hogy ha lesz lehetősége rá, átadja neki a helyét, amennyiben az 5-6. helytől felfelé állnak. Az, hogy a 8-9. helyen haladva nem cseréltek helyet, az előzetes, közös megbeszélésünkkel összhangban történt, de Roberto még így is elengedte volna Attikát, ha közvetlenül ott van mögötte. Viszont tíz másodperc volt köztük a differencia, miközben Colciago mindössze 1-2 másodpercre haladt az előtte lévőkhöz képest, és benne volt a pakliban, hogy akár még előrébb is léphet. Ebben a szituációban egy világbajnoki címért még szintén versenyben lévő pilótával szemben nem lehet elvárás, hogy szinte állóra fékezzen.”

„Mi lett volna, ha Norbi ül abban az autóban? Azt hiszem, a TCR-es kirándulásai során Norbi túlságosan elkényeztetett minket azzal az erővel és eleganciával, amivel uralta a történéseket, és neki köszönhetően olyan egyszerűnek és egyértelműnek tűnt minden pályán zajló esemény. Kérlek, higgyétek el nekem, igazából nem az. Együtt, egy csapatként jutottunk el idáig, és a célunk az, hogy a dubaji szezonzárón is együtt, egy csapatként tegyük fel a koronát az idei, eddig mesébe illő szezonunkra a bajnoki cím megszerzésével!”
– zárta gondolatait a M1RA csapatfőnöke. A TCR szezonja november 19-én zárul Dubajban.

Forrás: M1RA
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: