MotoGP

Lorenzo megijedt barcelonai tesztbalesete után

A spanyol az air fence-be csapódott, motorja pedig annak tetején landolt hétfő délelőtt, az ötszörös világbajnoknak pedig fájdalmai is voltak, de szerencsére megúszta törés nélkül az ijesztő balesetet.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Vasárnap egy szimpla elcsúszással okozott négyes karambolt, a hétfői teszten viszont egymagában szenvedett ijesztő balesetet Jorge Lorenzo: a spanyol a 8-as kanyarban csúszott ki akkora tempóval, hogy az úgynevezett „légkerítésbe” vagy eredeti nevén air fence-be csapódott, a motorja pedig annak tetején kötött ki. Az ötszörös világbajnok a tesztnap végén elmondta: megijedt a baleset után, s komoly fájdalmai is voltak.

„Nagyon fájdalmas volt, óriási fájdalmaim voltak, főleg a hátamban, de a könyökömben és néhány lábujjamban is, ami még tavaly Aragónban sérült meg. Szóval nagy bukás volt: nem highside, csak elment a motor eleje, de elég nagy tempónál, s ilyenkor nagy sebességgel érkezünk meg a sóderágyba. Néhány ponton elég kicsi a bukótér ezen a pályán, a kavicságy pedig nem állította meg a testem, így eltaláltam az air fence-t. Láttam, hogy a motor a pályán kívülre kerültem, és nagyon meg is ijedtem, mert fájdalmat éreztem a hátamban. Szóval kicsit féltem az elején, de elvégeztük az összes röntgenvizsgálatot, és csodával határos módon semmim sem tört el” – idézi Lorenzót a Motorsport.com.

A spanyol a fájdalmak ellenére is vissza tudott még ülni a Hondára a nap második felében, s bár nem tudott teljes bedobással körözni, így is fontos volt, hogy kipróbálják a tervezett dolgokat. S ha már tesztelés: a Repsol-garázs másik felén Marc Marquez is érdekes dolgokkal kísérletezett hétfőn, hiszen a harmadik helyen záró címvédő a 2018-as motorról is próbálgatott elemeket. „Kipróbáltunk egy új vázat és aerodinamikai újításokat. A HRC összevegyített néhány dolgot, hogy felmérjük, milyen irányba akarunk haladni a jövőben. Alapvetően az egyik elem a 2018-as burkolat volt, amelyet Nakagami használt. Egyszerűen csak próbálgattunk 2018-as és 2019-es dolgokat vegyítve, hogy lássuk, merre kell haladnunk” – magyarázta Marquez.

Fotó: Repsol Media

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások