MotoGP Motegi
F1 Austin
Superbike Losail
Dakar

Loeb vezetésével tarolt a Peugeot, dráma a motorosoknál

A negyedik napig kellett várni arra, hogy a kilencszeres rali-világbajnok szakaszgyőzelmet ünnepelhessen: a francia nagy csatában nyomta le Carlos Sainzt és Stephane Peterhanselt. A kétkerekűeknél baleset miatt kiállt az eddigi éllovas, így ismét átrendezett az élmezőny képe.
Imádod a motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha ez a kettő igaz rád, és szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, akkor jelentkezz hozzánk gyakornoknak! Részletek ide kattintva.

Az eddigi leghosszabb, egész pontosan 330 km hosszú szelektív szakasz várt kedden a 40. Dakar rali mezőnyére, amely a perui San Juan de Marconában indult és oda is ért vissza a táv megtétele után. Az autósoknál Sebastien Loeb kezdett a legjobban, Stephane Peterhansel viszont sokáig ott loholt a nyomában. Végül aztán a WRC kilencszeres vb-győztese megszerezte idei első részsikerét, ezzel bő három percet ledolgozott összetettbeli éllovas márkatársához képest, aki elé végül még a harmadik Peugeot-ban ülő Carlos Sainz is befért a nap végén – a francia gyártó tehát kisajátította a negyedik etap dobogóját.
 
Az örömük csak azért nem lehet felhőtlen, mert a szakaszt megelőzően második helyen álló Cyril Despres rengeteg időt veszített, miután eltört a hátsó felfüggesztése. De nemcsak az ő esélyei szálltak el, hanem tulajdonképpen a Toyotáé is: Nasser Al-Attiyah és Giniel de Villiers egyaránt problémákba ütközött – a katari kétszer is, így a két szakaszgyőzelmet is gyűjtő versenyző közel egyórás hátrányba került, így alighanem reális esélyekkel már igazából csak a Peterhansel, Loeb, Sainz peugeot-s trió szállhat harcba a végső sikerért. Ami pedig a hétfőn nagyot boruló magyar egységet illeti: a Szalay Balázs, Bunkoczi László duó itthoni idő szerint éjfélig az ötödik ellenőrző pontnál járt, ott a 61. helyet foglalta el – végső eredményükről szerda reggel számolunk majd be.
Sunderland kiesésével Van Beveren tört az élre a Yamahával

A legnagyobb dráma a motorosoknál történt: az eddig két szakaszt megnyerő és a nap elején még az összetettet is vezető Sam Sunderland ugyanis nagyot bukott, amely során olyan súlyos hátsérüléseket szenvedett, amely miatt az orvosok nem engedték folytatni a viadalt – igaz, a fájdalmai miatt valószínűleg amúgy is feladta volna a címvédő. Ezzel viszont nagyon nyílt lett a versenyfutás: a szakaszgyőzelemért sokáig Joan Barreda és Adrien van Beveren csatázott, s végül az utóbbi húzta be az elsőséget, ezzel pedig az összesített tabellán is az égre ugrott a Yamaha versenyzője.
 
Van Beveren öt percet adott a második helyen befutó márkatársának, Xavier de Soultrait-nak, míg a nap végi dobogót a KTM-es Matthias Walkner tette teljessé. Az összetettben azonban Pablo Quintanilla foglalja el az ezüstérmes pozíciót, ráadásul kevesebb, mint két perc a hátránya. A Husqvarna színeiben versenyző chileit a Honda argentinja, Kevin Benavides követi, majd jön Walkner (az első négy helyen tehát négy márka képviselői!) és De Soultrait, és még Toby Price is épp csak több mint tíz perces hátránnyal áll a hatodik helyen. Barreda viszont az etap végén visszacsúszott, bár mostani kilencedik helyével is feljebb jött a 13. pozícióba, lemaradása viszont még mindig 22 perc.
 
A három, még versenyben lévő – Horváth Lajos „Laller” a második szakasz után volt kénytelen kiállni – magyar anyanyelvű motoros közül továbbra is Gyenes Emanuel szerepel a legjobban, sőt a román színekben induló versenyző mai 29. helyével az összetettben is feljött ebbe a pozícióba. Dési János a 79. leggyorsabb időt érte el kedden, ezzel pedig összesítésben bekerült az első százba, hiszen a 96. helyen áll, míg a szerb színekben versenyző Saghmeister Gábor 112. lett a negyedik szakaszon, összetettben pedig a 104. pozíciót foglalja el.
Karjakin megtörte Casale egyeduralmát, de így is nagy a hátránya

Ami pedig a többi kategóriát illeti: a quadosoknál megtört Ignacio Casale egyeduralma, Szergej Karjakin ugyanis ma 43 másodperccel legyőzte őt – igaz, a 2014-es győztes chileinek így sincs miért izgulnia egyelőre, a címvédő hátránya ugyanis továbbra is 25 perc, míg a szakaszt is harmadikként záró Alexis Hernandez további tíz perccel követi őt. A kamionosoknál Eduard Nikolajev zsinórban harmadik szakaszgyőzelmét szerezte, s ezzel már fél óra fölé növelte fórját a második helyen álló Federico Villagra előtt. Az SxS-kategóriában Patrice Garrouste volt a leggyorsabb a negyedik szakaszon, a francia pedig ezzel át is vette a vezetést összesítésben.
 
A 4. szakasz végeredménye:
Autósok: 1. Sebastien Loeb (Peugeot) 3:57:53 mp., 2. Carlos Sainz (Peugeot) + 1:35 mp., 3. Stephane Peterhansel (Peugeot) + 3:16 mp., 4. Mikko Hirvonen (Mini) + 34:36 mp., 5. Eugenio Amos (2WD) + 35:46 mp.
Motorosok: 1. Adrien van Beveren (Yamaha) 4:08:23 mp., 2. Xavier de Soultrait (Yamaha) + 5:01 mp., 3. Matthias Walkner (KTM) + 7:10 mp., 4. Pablo Quintanilla (Husqvarna) + 7:32 mp., 5. Stefan Svitko (KTM) + 7:45 mp., … 29. Gyenes Emanuel (KTM) + 33:11 mp., ... 79. Dési János (KTM) + 2:26:21 mp., ... 112. Saghmeister Gábor (KTM) + 4:15:47 mp.
Quadosok: 1. Szergej Karjakin (Yamaha) 4:56:34 mp., 2. Ignacio Casale (Yamaha) + 43 mp., 3. Alexis Hernandez (Yamaha) + 5:31 mp.
Kamionosok: 1. Eduard Nikolajev (Kamaz) 4:35:08 mp., 2. Federico Villagra (Iveco) + 27:57 mp., 3. Martin Kolomy (Tatra) + 38:49 mp.
SxS: 1. Patrice Garrouste (Polaris) 5:43:45 mp.

Az összetett állása négy szakaszt követően:
Autósok: 1. Peterhansel 10:36:07 mp., 2. Loeb + 6:55 mp., 3. Sainz + 13:06 mp., 4. Nasser Al-Attiyah (Toyota) + 58:48 mp., 5. Bernhard Ten Brinke (Toyota) + 1:10:24 mp.
Motorosok: 1. Van Beveren 11:03:23 mp., 2. Quintanilla + 1:55 mp., 3. Kevin Benavides (Honda) + 3:15 mp., 4. Walkner + 5:23 mp., 5. De Soultrait + 7:34 mp., 6. Toby Price (KTM) + 10:14 mp., … 29. Gyenes + 1:36:50 mp., ... 96. Dési + 7:47:41 mp., ... 104. Saghmeister + 9:25:39 mp.
Quadosok: 1. Casale 13:00:42 mp., 2. Karjakin + 25:30 mp., 3. Hernandez + 35:01 mp.
Kamionosok: 1. Nikolajev 12:22:27 mp., 2. Villagra + 36:55 mp., 3. Siarhei Viazovich (Maz) + 2:22:23 mp.
SxS: 1. Garrouste 16:17:51 mp.

Fotók: Red Bull Content Pool; Dakar Media


Hozzászólások