MotoGP

Lesz-e szatellit suzukis és apriliás csapat?

A Tech3 KTM-re váltásával már csak ez a két gyártó nem rendelkezik privát alakulattal a MotoGP-ben – a japán és az olasz márka ellenkező álláspontot képvisel a témában.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Az előző években rendre volt szatellit csapata a Hondának, a Yamahának és a Ducatinak is, jövőre viszont már a KTM is csatlakozik hozzájuk, miután a Tech3 elhagyta a hangvillásokat, akik ezentúl az újonnan érkező Petronas SIC Racinget szolgálják ki. Így már csak a Suzuki és az Aprilia maradt privát gárda nélkül: előbbi kapcsán még a szezon korábbi szakaszában felmerült, hogy összeállhatnak a Marc VDS Racinggel, a belga alakulat azonban végül teljesen kiszállt a királykategóriából. Davide Brivio, a Suzuki csapatmenedzsere viszont úgy fogalmazott, hogy továbbra is napirenden van náluk a kérdéskör, ugyanakkor nincsenek könnyű helyzetben:

„Folyamatosan zajlanak az egyeztetések erről a cégen belül. Versenycsapatként nagyon szeretnénk, ha lenne egy szatellit alakulatunk, hogy több információval rendelkezhessünk és még jobban fejleszthessük a motort és minden mást. A gyár szempontjából viszont ez komoly erőfeszítést igényel, hiszen nincs annyi erőforrásunk és talán emberünk sem, mint a riválisainknak. Mindenesetre folyamatosan dolgozunk és tárgyalunk, és talán 2020-ra előállunk valamivel. Nem néztem meg, de lehet, hogy ez nehéz lesz, mert mintha az összes privát istállónak 2020 után járna le a szerződése. Célja a Suzukinak egy szatellit csapat, de döntés egyelőre nem született róla.”

Mindeközben az Aprilia viszont teljes mértékben elzárkózik egyelőre a szatellit istálló gondolatától: Romano Albesiano csapatvezető szeretne az Aleix Espargaro, Andrea Iannone párossal felálló gyári alakulatra és a jövőre több futamon is beugró tesztmotorosra, Bradley Smithre koncentrálni. „Nem elsődleges cél ez az Aprilia számára. Úgy döntöttünk, a fejlesztésekbe, a tesztcsapatba és a megfelelő szintű szabadkártyás indulásokba fektetünk pénzt. Úgy véljük, hogy ezzel – vagyis két motorosra és egy tesztversenyzőre való koncentrálással – tudjuk a leginkább fejleszteni a struktúránkat, ami távolról sem nevezhető óriásinak” – idézi Albesianót a Crash.net szakoldal.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások