Egyéb autósport

Le Mans 24: Alonsóék nyerték a versenyt és a világbajnokságot is

Nagyjából utolsó óráig tartotta a vezetést José Maria Lopez, ám végül defektet kapott alatta Toyota, és így kénytelen volt a #7-es legénysége beérni a második hellyel. A #8-as legénysége pedig ezzel ismét behúzta az egynapos viadalt.
A MotoGP Katalán Nagydíja mellett ezen a hétvégén zajlott le a technikai sportok világának egyik legnagyobb eseménye, a Le Mans-i 24 órás autóverseny, amelyen a #8-as Toyotát vezető Fernando Alonso, Kazuki Nakajami és Sebastien Buemi győzedelmeskedett, és ezzel behúzták az autós endurance-világbajnokság 2018-19-es szuperszezonját is. A spanyol ráadásul Peter Solberg után a második lett, aki két FIA világbajnokságon is győzni tudott.

A rajttól kezdve majdnem a verseny végéig A José Maria Lopez, Mike Conway és Kamui Kobayashi által vezetett #7-es Toyota vezetett. Az éjszakai órák legnagyobb drámáját a #17-es SMP Racing okozta, ugyanis Egor Orudzhev falba állította az autóját. Nagyon szenvedett a #3-as Rebellion is, mivel kétszer is összetört az autó. Az igazi dráma azonban a verseny végén jött: egy szenzorhiba következtében rossz gumit cseréltek le a Toyotánál, amikor Lopez jelezte, hogy defektjük van. Ezzel a malőrrel, valamint a nagyon kedvező időpontban érkező biztonsági autó segítségével a #8-as átvette a vezetést, és meg sem állt a célig. Az LMP1-es kategória harmadik pozícióját a #11-es SMP Racing szerezte meg, amelyet Stoffel Vandoorne, Mihail Aljosin és Vitalij Petrov vezetett.

Az LMP2-ben is összejött a címvédés, miután Nicolas Lapierre, André Negrao és Pierre Thiriet behozták az első helyre a Signatechet. Rajtuk kívül a #38-as Jackie Chan autó, valamint a TDS Racing ért fel a dobogóra. A Signatech triója a győzelem mellett a világbajnoki címet is behúzta. Lapierre ezzel egyébként minden alkalommal nyert Le Mans-ban, amikor LMP2-es autóval indult. A nagy bukó ezúttal a DragonSpeed volt, miután Pastor Maldonado összetörte az autójukat. Rajtuk kívül a #26-os G Drive került még nagyobb, miután egy mechanikai probléma miatt húsz percet a bokszban kellett vesztegelniük, valamint nem járt jól Nyck de Vries sem, aki összetörte a Team Nederland versenygépét.

A GTE Pro kategóriában az #51-es Ferrari győzedelmeskedett Daniel Serrával, James Caladóval és Alessandro Pier Guidival a volán mögött. A második és harmadik helyet pedig a #91-es és a #93-as Porshe szerezte meg ebben a kategóriában. Az első helyezett Ferrari komoly csatában volt a #63-as Corvettel, ám az amerikai csapatnál Jan Magnussen hibázott, és ezzel elment a győzelem esélye, ráadásul a testvérautó is bajba került, amikor Marcel Fassler összeütközött az amúgy a GTE Am-ban első helyről induló #88-as Dempsey-Proton Porschéval. Katasztrofálisan járt még a #95-ös Aston Martin is, miután Marco Sorensen éjfél után a falba vágta az autót. Annak ellenére, hogy csak ötödik lett a #92-es Porsche a bajnokságban is pontot szerző autók között, Kevin Estrének és Michael Christensennek bőven elég volt ez a pozíció is ahhoz, hogy megnyerjék a világbajnokságot.

A GTE AM mezőnyben pedig egy privát Ford nyert, amelyet Ben Keating, Jeroen Bleekemolen és Felipe Fraga vezetett. A csapatnál komoly ijedelem volt, amikor stop-and-go büntetést kaptak a bokszutcában történő kerék kipörgetéséért. A nagy előnyből viszont megmaradt annyi, hogy Bleekemolen és Bergmeister be tudják hozni az autót. A világbajnoki címet viszont a Team Project 1 Porschéja húzta be Jörg Bergmeisterrel, Patrick Lindseyvel és Egidio Perfettivel a volán mögött.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások